ویزای برزیل برای گردشگران چهار کشور به طور دائمی حذف می‌شود

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵
ویزای برزیل برای گردشگران چهار کشور به طور دائمی حذف می‌شود

دولت برزیل در حال بررسی حذف دائمی ویزا برای گردشگران چهار کشور جهان است.

مسئولان گردشگری برزیل اعلام کردند که در راستای جذب حداکثری توریست‌های خارجی، در حال بررسی حذف دائمی اخذ ویزا برای شهروندان کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا و ژاپن هستند.

«مارکس بلتارو»، وزیر جدید گردشگری برزیل این پیشنهاد را هفته گذشته و در جریان برگزاری جشنواره گردشگری در برزیل مطرح کرد و گفت:

می‌توان برای یک دوره آزمایشی ۱۲ ماهه همچون رقابت‌های المپیک برنامه حذف ویزا را اجرا کرد.

برزیل علاقه‌مند به جذب گردشگر و سرمایه‌گذار خارجی در این کشور است و هزینه اخذ ویزا برای ورود به این کشور که در حال حاضر ۱۶۰ دلار است را نیز لغو کرده است.

برنامه لغو ویزا در ابتدا برای یک سال به صورت آزمایشی برگزار می‌شود و در صورتی که رشد گردشگری در این مدت طبق انتظارات باشد، این برنامه دائمی خواهد شد و سایر کشورها نیز می‌توانند اقدامی متقابل داشته باشند و در نهایت کشور چین نیز می‌تواند الزام اخذ ویزا را برای گردشگران چینی لغو کند.

وزیر جدید گردشگری برزیل در گفتگویی با «وال استریت ژورنال» نیز از آمادگی برای حذف مالیات هتل برای مشتریان خارجی صحبت کرده است که از کارت‌های اعتباری بین‌المللی استفاده می‌کنند.

«مارکس بلتارو» همچنین عنوان کرده برای عملی شدن این طرح‌ها نیاز به تائید سایر نهادها در دولت برزیل همچون وزارت امور خارجه است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه