با بناهای یادبودی که با درخت شکل گرفته اند، آشنا شوید

مینا رهبری
مینا رهبری یکشنبه، ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۵
با بناهای یادبودی که با درخت شکل گرفته اند، آشنا شوید

بناهای یادبود زنده‌ای که با کاشتن درخت ایجاد می‌شوند، شاید بهترین نوع یادبودی باشد که بتوان در بزرگداشت کسی یا رویدادی ایجاد کرد. این یادبودها هم ماندگار هستند، هم روز به‌روز بیشتر رشد کرده و جلوه و زیبایی طبیعی شگف‌انگیزی دارند. با کجارو همراه باشید تا با چند بنای یادبود شکل‌گرفته از درختان بیشتر آشنا شوید.

ساختن یک بنای یادبود از سنگ و بتن راهی برای ادای احترام به یک شخص است. اما یک راه منحصر به‌فرد نمادین برای گرامی‌داشت مقام یک فرد یا بزرگداشت یک رویداد، کاشتن درخت است. ممکن است یک بنای سنگی ماندگاری بیشتری داشته باشد اما درختان میراثی زنده هستند که بعد از گذشت سال‌ها بزرگتر، قوی‌تر و بالنده‌تر می‌شود. در این مقاله به معرفی ۸ مثال از این بناهای یادبود زنده در نقاط مختلف جهان می‌پردازیم.

جنگل کاج به شکل ایتالیا

جنگل به شکل ایتالیا

این جنگل کوچک کاج شبیه نقشه‌ی کشور ایتالیا کاشته شده است و در دامنه‌ی کوهی مشرف بر دشت بزرگ «Castelluccio» در «اومبریا»، در کوهستان «آپنینی» در مرکز ایتالیا واقع شده است. این درخت‌های کاج در سال ۱۹۶۱ به مناسبت صدمین سالگرد وحدت ایتالیا کاشته شده‌اند.

جنگل مینه‌سوتا

جنگل مینه سوتا

در اعماق منطقه‌ی «وودز کانتی» در ایالت مینه‌سوتای آمریکا جنگل عظیمی وجود دارد که شکل آن دقیقا مانند خود این ایالت است. این جنگل در سال ۱۹۹۰ توسط یک مهندس حوزه‌ی جنگل‌داری طراحی و ایجاد شده است. در این زمان از او خواسته شد که جنگل را برای برداشت چوب قطع کنند. این مهندس با یک نقشه و قطب‌نما درختان اطراف را قطع کرد، به طوری که باقی مانده‌ی درختان شکلی به شکل این ایالت ایجاد کرد.

جنگلی به شکل قلب

جنگل به شکل قلب

در نزدیکی «ویکوار» در جنوب «گلاسترشایر» انگلیس جنگل درخت بلوط به شکل قلب توسط یک کشاورز، برای ادای احترام به همسر مرحومه‌اش کاشته شده است که در اثر نارسایی قلبی فوت کرده بود. چند ماه بعد از فوت همسرش، این کشاورز (وینستون هاوز) یک نشان به شکل قلب در مزرعه‌ی خودش ساخت که نوکش به سمت خونه کودکی همسرش بود. او سپس اطراف این نشان را سراسر درخت کاشت. هم‌اکنون این درخت‌ها رشد کرده‌اند اما این شکل جالب فقط از بالا دیده می‌شود. این مکان تا ۴ سال پیش مثل یک راز خانوادگی باقی مانده بود تا این که یک بالن‌سوار آن را کشف کرد.

جنگل گیتار

جنگل گیتار

این جنگل که به شکل گیتار کاشته شده است، در دشت‌های حاصل‌خیز آرژانتین قرار دارد که و نماد دیگری از درد عشق است. این جنگل در سال ۱۹۷۹  توسط کشاورزی به نام «مارتین اورتا» در مزرعه‌ی خودش در نزدیکی شهر «لابولایه»، برای بزرگداشت همسر مرحومه‌اش کاشته شده است، چون همسر این مرد عاشق گیتار بود. طول این جنگل حدود یک کیلومتر است و به جاذبه‌ای برای خلبان‌ها و مسافران هوایی تبدیل شده است که دوست دارند آن را از بالا مشاهده کنند.

یادبودی برای موسولینی

یادبود موسولینی

در کنار کوه مشرف به شهر «آنترودوکو» در استان «ریتی» ایتالیا، کلمه‌ی «DVX» توسط کاشت حدود ۲۰ هزار درخت حک شده است. کلمه‌ی «DVX» که املای جایگزین «dux» است، از کلمه‌ی لاتین «duce» گرفته شده که به معنی «رهبر» است. این درخت‌ها در سال ۱۹۳۹ به افتخار دیکتاتور فاشیست ایتالیایی، «بنیتو موسولینی» کاشته شده است که به او لقب «dux» (رهبر) داده بودند که نشان‌گر رهبری او بود. این بنای یادبود منحصر به‌فرد را می‌توان به طور واضح از بزرگراه مشاهده کرد و هنوز هم از آن حفظ و نگهداری می‌شود.

جنگل استودبیکر (Studebaker)

جنگل استودبیکر آمریکا

در سال ۱۹۳۷ کارخانه‌ی تولیدکننده‌ی خودروی «استودبیکر» آمریکا در «بندیکس وودز کانتی پارک» در جنوب «بند» در ایالت ایندیانا ۸ هزار درخت کاج را به شکل کلمه‌ی «STUDEBAKER» کاشت. این کارخانه در سال ۱۹۶۷ برچیده شد اما این درختان در «فهرست اماکن تاریخی و ملی آمریکا»، به عنوان یکی از بزرگترین تبلیغات زنده‌ی جهان (که هنوز هم زنده است) به ثبت رسیده است.

مزرعه‌ی Luecke 

مزرعه‌ی Luecke

یک زمین‌دار در «آستن» ایالت تگزاس در چند مایلی «بستراپ» یک علامت غول‌پیکر ایجاد شده است که از هواپیما و ماهواره‌هایی که بالای آن به پرواز درمی‌آیند، قابل مشاهده است. این مزرعه به شکلی پاکسازی شده‌ است که شکل «LUECKE»، نام صاحب مزرعه ایجاد شده است.

جنگل صلیب شکسته

جنگل صلیب شکسته آلمان

چند هفته که از آغاز پاییز می‌گذشت و برگ‌های درختان شروع به زرد شدن می‌کرد، یک علامت غول‌پیکر به شکل صلیب شکسته از درختان کاج در ۶۰ مایلی شمال برلین ظاهر می‌شد. این علامت در سال ۱۹۳۸ توسط طرفداران نازی کاشته شده است اما تا سال ۱۹۹۰، زمانی که بررسی هوایی از منطقه انجام می‌شد، ناشناخته مانده بود. دولت آلمان تلاش کرد که این صلیب را از بین ببرد و به همین دلیل کارگرانی را فرستاد که درختان را قطع کنند. این درختان چند سال بعد از این که قطع شدند، دوباره رشد کردند و همان علامت دوباره ظاهر شد. در نهایت در سال ۲۰۰۰ این علامت نابود شد.

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه