دیدنی‌ ترین مقاصد گردشگری در آمریکای جنوبی

حمیده کریمی | دوشنبه, ۳ آبان ۹۵ ساعت ۱۴:۰۰

آمریکای جنوبی، سرزمینی است که طبیعت شگفت‌انگیز و بی‌نظیری دارد. آبشارهای متعدد، کوه‌ها، جنگل‌های بارانی و سواحل بکر و دیدنی، نمونه‌های کوچکی از این جاذبه‌های طبیعی هستند. در این مقاله با ۲۴ مقصد گردشگری برتر، در آمریکای جنوبی آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

آمریکای جنوبی یکی از آن مقاصد گردشگری است که فرصت‌های متعددی برای تجربه‌ی تفریحات گوناگون را برای گردشگران فراهم می‌کند و تنوع بی‌نظیری در جاذبه‌ها و چشم‌اندازهای طبیعی دارد. سفر شما به این منطقه می‌تواند با تفریحات متنوعی مانند کوهنوردی، گشت‌وگذار در جنگل‌ها، لذت بردن از سواحل چشم‌نواز، حتی تماشای کوه‌های یخ و حیات‌وحش متنوع، پر شود. به همه این‌ها، غذاهای متنوع و لذیذ محلی و اهالی مهمان‌نواز را هم اضافه کنید. در این مقاله با ۲۴ مقصد گردشگری دیدنی در آمریکای جنوبی آشنا می‌شویم.

جزایر گالاپاگوس (Galapagos)، اکوادور

جزایر گالاپاگوس

این جزایر که در ۹۲۶ کیلومتری غرب اکوادور قرار دارند، بهترین مکان برای مشاهده‌ی حیات وحش از نزدیک هستند. در این منطقه این فرصت را در اختیار دارید تا با لاک‌پشت‌ها و شیرهای دریایی غواصی کنید، روی بسترهای گدازه راه بروید و مراسم جفت‌گیری بوبی‌ها را تماشا کنید. بوبی یا کودن که با نام غاز احمق نیز شناخته می‌شود نوعی پرنده‌ی دریایی است که پاهای آبی رنگی دارد و شکارچی ماهیان است. اینجا به‌معنای واقعی کلمه بهشتی برای علاقه‌مندان به طبیعت است. در هیچ کجای دیگر دنیا نمی‌توانید چنین تنوعی از حیات وحش را ببینید. این جزایر یکی از آن مقاصد گردشگری در دنیا هستند که هیچ علاقه‌مند به سفر و گردشگری نباید دیدن آن را از دست بدهد.

آبشار ایگواسو (Iguazu)، آرژانتین

آبشار ایگوازو

آبشار ایگواسو که یکی از عجایب طبیعی جهان است، نفس‌گیرترین منظره‌های روی زمین را پیش چشم گردشگران به نمایش می‌گذارد. این آبشار در واقع مجموعه‌ای از بیش از ۲۵۰ آبشار است که با جنگل‌های سرسبز برزیل و آرژانتین احاطه شده‌اند. بخشی که در آرژانتین قرار دارد برای بازدید بهتر است، چراکه می‌توانید به‌قدری به آبشار نزدیک شوید که مه و رطوبت آن را روی پوستتان حس کنید. با استفاده از تورهای قایق‌سواری حتی می‌توانید نزدیک‌تر شوید اما خودتان را برای خیس شدن آماده کنید. در این منطقه از دیدن طوطی‌هایی که با فاصله‌ی کمی از شما پرواز می‌کنند و رنگ‌های بی‌نظیر و خیره‌کننده‌ای دارند شگفت‌زده می‌شوید.

پارک ملی تورس دل پین (Torres del Paine)، پاتاگونیا (Patagonia)، شیلی

پارک ملی تورس دل پین

ستون‌های گرانیتی این پارک ملی که برخی از آن‌ها تا دو هزار متر ارتفاع دارند، بر فراز چشم‌اندازهای پاتاگونیا واقع شده و مشرف به مناظر زیبایی هستند که معمولا با عنوان زیباترین پارک ملی آمریکای جنوبی شناخته می‌شوند. کسانی که به‌سمت پاتاگونیا، جنوبی‌ترین منطقه‌ی شیلی سفر کنند، فرصت‌های متعدد و بی‌نظیری برای پیاده‌روی در مسیرهای پر پیچ‌و‌خمی دارند که از میان جنگل‌های سرسبز و کنار دریاچه‌های لاجوردی، رودهای خروشان و حتی یخچال‌های دیدنی می‌گذرد. این پارک، میزبان برخی از گونه‌های جانوری از جمله ریا (rhea) پرنده‌ای شبیه به شترمرغ، رخ‌کرکس آند (Andean condor) و فلامینگو است. گواناکو (Guanaco) که از تیره‌ی شترسانان است در گذشته شکار می‌شد تا اینکه نسل این‌گونه رو به انقراض رفت. پس از چند دهه حفاظت، اکنون گله‌های بزرگی از این‌گونه در این منطقه یافت می‌شود.

دریاچه‌ی تیتیکاکا (Titicaca)، بولیوی

دریاچه تیتیکاکا

بزرگ‌ترین دریاچه‌ی آمریکای جنوبی، محل زندگی شماری از جوامع بومی است که در واقع نمایش زنده‌ای از تاریخ و فرهنگ پرو هستند. برای تماشای نحوه‌ی زندگی‌ آن‌ها باید سوار قایق شوید و به دریاچه بروید. آب دریاچه ابتدا تیره به نظر می‌رسد اما هر بیشتر پیش بروید، صاف‌تر و آبی‌تر می‌شود. پس از ۴۰ دقیقه قایق‌سواری به مجموعه‌ای از ۶۰ جزیره‌ی شناور می‌رسید که محل زندگی قبیله‌ی Uru هستند. می‌توانید ساعتی را با این خانواده‌های بومی بگذرانید؛ خانواده‌هایی که نیاکان‌شان چندین دهه در این جزایر زندگی ‌کرده‌اند. می‌توانید از نزدیک ببینید که آن‌ها چگونه در این جزایر، زندگی‌ می‌کنند، به فرزندانشان آموزش می‌دهند، غذا می‌پزند و از این جزایر حفاظت می‌کنند.  

ماچوپیچو (Machu Picchu)، پرو

ماچوپیچو

ماچوپیچو یکی از جاذبه‌های گردشگری شناخته‌شده‌ی دنیا است که نامش در فهرست علاقه‌مندی‌های بیشتر دوستداران سفر و گردشگری وجود دارد. این شهر پررمز و راز که در میان رشته‌کوه‌های آند پرو پنهان شده است، تا مدت‌ها چون رازی سربه‌مهر بود. پس از اینکه کتاب سفر اکتشافی هیرام بینگهام (Hiram Bingham) در آمریکای جنوبی در سال ۱۹۱۱ منتشر شد، وجود چنین مکانی به دنیا اعلام شد. امروزه ماچوپیچو شناخته‌شده‌ترین منطقه‌ی باستانی در آمریکای جنوبی است که معماری اینکاها را در دل خود جای داده است؛ بناهایی که به‌خوبی حفظ و نگهداری شده‌اند. کوه هوآینا پیچو (Huayna Picchu) که همواره پوشیده از مه است، بر فراز بقایای سنگی، مزارع پلکانی و میدان‌های ماچوپیچو قرار گرفته ‌است و ارتفاعی در حدود ۳۰۰ متر دارد. بسیاری از گردشگران برای اینکه به‌سادگی بتوانند از مناظر زیبای منطقه لذت ببرند از تورهای قطار استفاده می‌کنند در حالی که برخی دیگر، پیاده‌روی در مسیر اینکا تریل (Inca Trail) را انتخاب می‌کنند که چند روز طول می‌کشد.

آمازون، کیتو (Quito)، اکوادور

آمازون

آمازون، منطقه‌ای عظیم و شگفت‌انگیز است که ۴۰ درصد از قاره‌ی آمریکای جنوبی را می‌پوشاند و کشورهای زیادی را در بر می‌گیرد. یکی از شناخته‌شده‌ترین مسیرهای ورودی آن در کیتو، پایتخت اکوادور است. با گشت‌و‌گذار در منحصربه‌فردترین اکوسیستم دنیا، این فرصت را در اختیار دارید که همه انواع گونه‌های حیات وحش را از میمون، پلنگ و انواع پرنده گرفته تا سوسمارها، ایگوانا و آناکوندا (بزرگترین مار جهان) را ببینید. تورهای متعدد و متنوعی در این ناحیه وجود دارند که شما با توجه به سلیقه‌ی خود می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. Sacha Lodge در محدوده‌ی یک منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی خصوصی ۲۰۰۰ هکتاری واقع شده که امکان دسترسی به جنگل‌های بارانی بکر را در فضایی امن و راحت برای گردشگرانی که مشتاق ماجراجویی در جنگل هستند، فراهم می‌کند.

آبشار آنجل، ونزوئلا

آبشار آنجل

آبشار آنجل که مرتفع‌ترین آبشار دنیا است در پارک ملی Canaima قرار دارد. این آبشار شگفت‌انگیز، با ارتفاع ۹۸۰ متر، ۱۹ برابر بلندتر از آبشار نیاگارا است که در بلندترین نقطه، ۵۲ متر ارتفاع دارد. علاوه بر ارتفاع زیاد این آبشار، محل قرارگیری آبشار که تقریبا دور از دسترس است و در ۱۶۰۰ کیلومتری کاراکاس پایتخت ونزوئلا قرار دارد سبب شده که این آبشار دیدنی مانند سایر جاذبه‌های گردشگری مورد استقبال قرا نگیرد. بازدید از این آبشار، نیازمند قایق‌سواری در طول رود Churun و پرواز یا عبور از یک مسیر جنگلی سرسبز و رودها و کوه‌های متعدد است. فرقی نمی‌کند که با چه وسیله‌ای خود را به این آبشار برسانید، قطعا دیدن این طبیعت باشکوه، ارزش سفر به این گوشه از دنیا را دارد.

جزیره‌ی ایستر (Easter)، شیلی

جزیره ایستر

جزیره‌ی ایستر یکی از جذاب‌ترین مکان‌های مقدس در سراسر کره‌ی خاکی است. بیشتر گردشگرانی که به شیلی سفر می‌کنند برای دیدن موآی‌ها (moai)، به این جزیره می‌روند. موآی مجسمه‌ای شگفت‌انگیز ساخته شده از یک تکه سنگ یک‌پارچه است که در حدود ۱۰۰۰ تای آن‌ها در سراسر این جزیره به‌صورت پراکنده وجود دارد. این مجمع‌الجزایر آتشفشانی، که در جنوب شرقی اقیانوس آرام واقع شده، نمایشگاهی زنده از فرهنگ منحصربه‌فرد پولینزیایی (Polynesian) و میزبان مناظر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ی طبیعی است. گردشگران پس از تماشای موآی‌ها در این منطقه می‌توانند در سواحل شنی سفیدرنگ، زیر آفتاب قدم بزنند، موج‌سواری کنند و غواصی اسکوبا را تجربه کنند.

فرناندو دی نوروها (Fernando de Noronha)، برزیل

فرناندو دی نوروها

تعداد افراد کمی می‌توانند ادعا کنند که سواحل شگفت‌انگیز و بکر فرناندو دی نوروها را از نزدیک دیده‌اند. این مجمع‌الجزایر از ۲۱ جزیره‌ی کوچک و بزرگ تشکیل شده که در فاصله‌ای از سواحل شمال شرقی برزیل واقع شده‌اند. در سال ۱۹۸۸، بیشتر بخش‌های این مجمع‌الجزایر به‌عنوان پارک ملی دریایی، شناخته و اعلام شد و اکنون هم‌زمان تنها ۴۲۰ توریست اجازه‌ی ورود دارند. افراد خوش‌شانس که این فرصت را پیدا می‌کنند، در سفر به این منطقه‌ی جذاب و دیدنی، هر کجا را که نظاره کنند، از زمین گرفته تا دریا، زیبایی‌های طبیعت بکر را خواهند دید. این مناظر ناهموار، سازه‌های صخره‌ای متعدد، آبشارهای دیدنی و استخرهای طبیعی متعددی را ایجاد کرده‌اند. سواحل شنی سفید در میان این صخره‌‌های ناهموار، جا خوش کرده‌اند. شناگران و غواصان از شنا کردن در این آب‌های کریستالی آبی که با ماهی‌های رنگارنگ، لاک‌پشت‌ها، دلفین و لابستر همراه شده‌اند، لذت خواهند برد.

هواکاچینا (Huacachina)، پرو

هواکاچینا

این شهر کوچک اما شگفت‌انگیز، مقصدی منحصربه‌فرد برای کسانی است که می‌خواهند از مناطقی دیدن کنند که گردشگران کمتر به آن‌ها توجه نشان می‌دهند. این واحه‌ی زیبا که در دل بیابان قرار دارد، تنها یک ساعت با اقیانوس‌ آرام در جنوب پرو فاصله دارد. این شهر که در دهه‌ی ۱۹۳۰ پایه‌گذاری شده، گردشگاه‌ها و رستوران‌های متعددی دارد که در کنار تالاب‌های فیروزه‌ای محصور در سواحل شنی قرار گرفته‌اند.

آسونسیون (Asuncion)، پاراگوئه

آسونسیون

آسونسیون، پایتخت پاراگوئه، میزبان کمتر از نیم میلیون نفر است که ۶۵ درصد آن‌ها زیر ۳۰ سال سن دارند. گردشگری در این کشور چندان رونقی ندارد اما با این حال، تفریحات متعدد و ارزان‌قیمتی در این منطقه وجود دارند که ارزش سفر کردن و گذراندن چند روز از تعطیلات را دارند. بیشتر این شهر را با پای پیاده می‌توان طی کرد. در سفر به آسونسیون از مرکز شهر دیدن کنید، در مغازه‌ها و بازارها گشتی بزنید و گذرگاه‌های لب رودخانه را زیر پا بگذارید. اگر به‌دنبال گذراندن شب‌های پرهیجان هستید، در این شهر به هدفتان می‌رسید. با غروب آفتاب و خنک‌تر شدن هوا، تفریحات و شور و هیجان شبانه در این شهر آغاز می‌شود.  

والپارایسو (Valparaiso)، شیلی

والپارایسو

این دهکده‌ی ساحلی رنگارنگ، به‌اندازه‌ی سانتیاگو پرطرفدار نیست اما جاذبه‌های فرهنگی متنوع آن، برای بسیاری از افراد، جالب‌توجه است. در این دهکده از عمارت‌های قرن نوزدهمی و اماکنی چون قصر بابوریزا (Baburizza)، موزه‌ی هنرهای زیبا که اخیرا بعد از ۱۵ سال بازگشایی شده و نمایشگاه آثار هنرمندان اروپایی و شیلیایی است دیدن کنید. بازدید از خانه‌ی شاعر معروف شیلی و یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های ادبی و فرهنگی این کشور، پابلو نرودا، که به موزه تبدیل شده، خالی از لطف نیست. سرگرمی‌های شبانه و غذاهای لذیذ محلی نیز در این شهر کوچک و دیدنی برای گردشگران جالب‌توجه است.

Santuario de las Lajas، کلمبیا

کلمبیا

شهری که این کلیسا در آن واقع شده یعنی ایپیالس (Ipiales)، جاذبه‌های گردشگری کمی برای ارائه به مسافران دارد اما شما هنگام عبور از مرز بین اکوادور و کلمبیا با آن روبه‌رو می شوید. یک سفر کوتاه جانبی به Santuario de Las Lajas قطعا ارزش وقت گذاشتن دارد. این کلیسای نئوگوتیک بین سال‌های ۱۹۱۶ تا ۱۹۴۴ روی پلی ساخته شده که از رود Guaitara می‌گذرد. این کلیسا به‌نحوی ساخته شده که دیواره‌های صخره‌ای تنگه، دیوار پشتی کلیسا را تشکیل می‌دهند.

پوتوسی (Potosi)، بولیوی

بولیوی

تاریخچه‌ی پوتوسی به سال ۱۵۴۶ برمی‌گردد، زمانی که معادن نقره در این منطقه کشف شدند. این شهر به خاطر این معادن نقره، یکی از ثروتمندترین شهرهای آمریکای جنوبی است. معادن Cerro Rico غنی‌ترین معادن در تاریخ هستند که ۶۰ هزار تن نقره تولید می‌کنند. به‌علاوه، این شهر یکی از مرتفع‌ترین شهرهای جهان است و ارتفاعی نزدیک به ۴ هزار متر دارد. اگر دچار تنگناهراسی یا کلاستروفوبیا نیستید، از یکی از تورهای بازدید از این معادن استفاده کنید. از آنجایی که همه‌ چیز از دوران استعمار تاکنون تغییر کرده، بازدید از روش‌های استخراج از معادن برایتان جالب خواهد بود. علاوه بر این، در پوتوسی می‌توانید بزرگ‌ترین نمک‌زار دنیا را ببینید. نوامبر هر سال، این منطقه به زیستگاهی برای تولیدمثل سه گونه‌ی مختلف فلامینگوی آمریکای جنوبی، تبدیل می‌شود.

فلوریانوپلیس (Florianopolis)، برزیل

فلوریانوپلیس

یکی از مجلات محلی برزیل، این شهر را به‌عنوان «بهترین مکان برای زندگی کردن در برزیل» انتخاب کرده است. در سال ۲۰۰۹، نیوزویک این شهر را از نظر گردشگری جز ۱۰ شهر برتر جهان قرار داد. گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری متعدد به این شهر سفر می‌کنند. در فلوریانوپلیس، سواحل زیبا، هیجان موج‌سواری، غذاهای دریایی لذیذ و ترکیبی از معماری مدرن و قلعه‌های قرن شانزدهمی، پارک‌ها و بازارها، منتظر حضور گردشگران هستند.   

تالاب سبز (Laguna Verde)، بولیوی

تالاب سبز

تالاب سبز، رنگ درخشانی دارد که از فیروزه‌ای تا زمردی تیره متغیر است. این تغییر بر اثر تغییر در رسوبات تالاب به‌دلیل وزش باد، ایجاد می‌شود. رنگ این تالاب به‌قدری شدید و متمایز است که از ارتفاع زیاد نیز قابل‌مشاهده است. تالاب سبز در جنوبی‌ترین بخش بولیوی، نزدیک مرز شیلی و آرژانتین قرار دارد و یکی از نفس‌گیرترین چشم‌اندازهای این کشور است. کوه آتشفشان خاموش لیکانکابور (Licancabur)، در پس این چشم‌اندازها دیده می‌شود. تالاب سبز یکی از چندین تالاب‌ شگفت‌انگیز این منطقه است. یکی دیگر از این تالاب‌ها، تالاب رنگی (Laguna Colorada) نام دارد. آب قرمز این تالاب در کنار ساحل سفید که حاصل تجمع نمک است، تضاد جالبی را با گونه‌های فلامینگوی موجود در دریاچه ایجاد می‌کند.

مجمع‌الجزایر لوس روکوئز (Los Roques)، ونزوئلا

لوس روکوئز

این پارک ملی شگفت‌انگیز، در ۱۲۸ کیلومتری کاراکاس در دریای کارائیب قرار دارد و از حدود ۳۵۰ جزیره‌ی کوچک و بزرگ تشکیل شده است که بهترین مکان برای دراز کشیدن در سواحل بکر سفیدرنگ و غواصی در دریا هستند. این سواحل زیبا و بی‌انتها، با آب‌های زلالی احاطه شده‌اند که میزبان ۲۸۰ گونه‌ی ماهی و نزدیک ۱۰۰ پرنده‌ی مختلف هستند.

یخچال طبیعی پریتو مورنو (Perito Moreno)، آرژانتین

یخچال پریتو مورنو

این یخچال طبیعی در پارک ملی لوس گلاسیارس (Los Glaciares) در جنوب غربی ایالت سانتاکروز (Santa Cruz) کشور آرژانتین قرار دارد. این یخچال مشهورترین بخش این پارک ملی است. اگر در فصل تابستان از این یخچال بازدید کنید شاهد شکستن قطعات بسیار بزرگ یخ و افتادن آن‌ها در آب خواهید بود. همچنین می‌توانید اطراف یخچال پیاده‌روی کنید و نوشیدنی خود را با قطعات یخ طبیعی نوش جان کنید.

Cartagene، کلمبیا

کلمبیا

شهر زیبای Cartagene در سواحل شمالی کلمبیا، شهری شگفت‌انگیز و رمانتیک است. کلیساهای باشکوه، کالسکه‌ها، معماری رنگارنگ و کوچه‌های باریک و سنگ‌فرش شده، بر جذابیت این شهر افزوده‌اند. تاریخ، فرهنگ، معماری و شگفتی‌های طبیعی غنی این منطقه، سال‌ها است که گردشگران را به تحسین واداشته است. قدم زدن در شهر قدیمی، شما را به نیوارولیئان و فلورانس می‌برد. در این شهر از قلعه‌های قدیمی اسپانیایی و مناظر ساحلی شگفت‌انگیز، لذت خواهید برد. علاوه بر اینها، این شهر بهشتی برای علاقه‌مندان به خرید است. در این شهر می‌توانید از فروشگاه‌های طراحان بزرگ لباس، زیورآلات و صنایع دستی خرید کنید. مراکز خرید در بخش تاریخی شهر واقع شده‌اند.

لاپاز (La Paz)، بولیوی

لاپاز

با وجود اینکه بسیاری از گردشگران، بزرگ‌ترین شهر بولیوی، این کلان‌شهر شلوغ آمریکای لاتین را نادیده می‌گیرند اما این شهر بهترین مکان برای اقامت دو روزه و لذت بردن از ماجراجویی در رشته‌کوه آند، آمازون و منطقه‌ی پوتوسی است. این شهر مرتفع، چندین موزه‌ی عالی و بازارهای منحصربه‌فردی دارد. از موزه‌ی آلات موسیقی دیدن کنید؛ مکانی که هم یک آموزشگاه و هم محلی برای شنیدن موسیقی زنده است. می‌توانید در این شهر غذاهای خیابانی محلی را هم امتحان کنید البته کسانی که دستگاه گوارش حساسی دارند بهتر است مراقب باشند و هرچیزی را نخورند.

لیما، پرو

لیما

لیما، بزرگ‌ترین شهر پرو است که در سال ۱۵۳۵ توسط فرانسیسکو پیزارو، پایه‌گذاری شده است. این شهر گنجینه‌ای از تاریخ است که آثار باستانی متعلق به اینکاها، کلیساهای باشکوه و قصرهای زیبایی را در خود جای داده که قدمت آن‌ها به دوران استعمار اسپانیا برمی‌گردد. در این منطقه بیش از ۳۰۰ منطقه‌ی باستانی شگفت‌انگیز وجود دارد که متعلق به دوران پیشا-کلمبی (pre-Columbian) هستند . یکی از جالب‌ترین آن‌ها سازه‌ی هرمی معبد هوالامارکا (Huallamarca) است که ۲۱ متر ارتفاع دارد و قدمت آن به ۱۵۰ تا ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. موزه‌ی موجود در این مجموعه نیز، آثاری را به نمایش گذاشته که از داخل این معبد کشف شده‌اند از جمله یک مومیایی که ۸۰۰ سال عمر دارد. علاقه‌مندان به غذا نیز از حضور در لیما لذت خواهند برد.

ریودوژانیرو، برزیل

ریودوژانیرو

ریودوژانیرو به خاطر سواحل زیبا، طبیعت سرسبز و فرهنگ باستانی‌اش شهرت دارد. سواحل متعدد ریو، امکان انجام فعالیت‌های تفریحی دریایی را برای گردشگران فراهم می‌کنند. مجسمه‌ی مسیح منجی، بزرگترین تندیس آرت دکوی دنیا، گردشگران را به سوی کوه کورکووادو (Corcovado) می‌کشاند. جشنواره‌های متعددی نیز در این شهر برگزار می‌شوند که در تمام دنیا شناخته‌شده هستند.

جریکواکوارا (Jericoacoara)، برزیل

جریکواکوارا

اگر دنبال اقامتگاه‌های بزرگ و ساحلی هستید این شهر برای شما مناسب نیست اما اگر دوست دارید به شهری ساحلی سفر کنید که سواحل بکر داشته باشد، این شهر را نباید از دست بدهید. این شهر که معمولا «جری» نامیده‌ می‌شود به‌دلیل دنج بودن و داشتن چشم‌اندازهای ساحلی بی‌نظیر، گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. اینجا یکی از معدود مکان‌هایی در دنیا است که در آن می‌توانید پدیده‌ی کمیاب سبزدرخش یا پرتو سبز (Emerald Sunset) را ببینید. در این پدیده خورشید به هنگام غروب، قبل از اینکه در افق پنهان شود، برای لحظه‌ای به رنگ سبز تغییر رنگ می‌دهد.

آبشار کائتور (Kaieteur)، گویان

آبشار کائتور

گویان کشوری است که معمولا از طرف گردشگران نادیده گرفته می‌شود و حتی در بسیاری از موارد، جاذبه‌های گردشگری آن دست‌کم گرفته می‌شوند. اما همین کمبود زیرساخت‌ها و وجود نداشتن صنعت گردشگری قوی در این کشور آن را به مقصد مناسبی برای کسانی تبدیل کرده که به‌دنبال مقاصد خلوتی هستند که گردشگران به آن‌ها توجهی نمی‌کنند. یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری گویان، آبشار کائتور است که ۲۵۰ متر ارتفاع دارد و پنج برابر بلندتر از آبشار نیاگارا است. این آبشار در پارک ملی کائتور واقع شده است. این پارک در سپر گویان (Guiana Shield) قرار دارد. سپر گویان، یکی از سه کراتون صفحه آمریکای جنوبی است. این سپر، پدیده‌ای زمین‌شناختی با سن ۱/۷ میلیارد سال است که به‌عنوان قدیمی‌ترین و دوردست‌ترین ساختارهای زمین‌شناسی دنیا شناخته می‌شود. افرادی که در جست‌و جوی ماجراجویی هستند می‌توانند سفر یک هفته‌ای خود را در آمازون ادامه دهند تا به این آبشار برسند و با کوله‌باری از تجربه‌های هیجان‌انگیز و منحصربه‌فرد به خانه برگردند.

مطالب مرتبط:

منبع tripstodiscover

دیدگاه