چگونه به راحتی بلیط هواپیما تهیه کنیم؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
چگونه به راحتی بلیط هواپیما تهیه کنیم؟

اگر می‌خواهید سفری هوایی با کیفیت و در عین حال ارزان را تجربه کنید، برای این کار نیازمند کمک متخصص نیستید، بلکه با استفاده از چند راهکار ساده می‌توانید به‌راحتی بلیط هواپیما تهیه کنید.

جای تردیدی وجود ندارد که همگان از مزایای سفر از طریق آژانس‌های مسافرتی مطلع هستند و حداقل تاکنون یک بار سفر از این طریق تجربه کرده‌اند. ولی شاید این سوال پیش آمده است که با وجود حاکمیت اینترنت در زندگی‌های امروزی و امکان خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در مدتی کوتاه، چرا فعالیت آژانس‌های مسافرتی همچنان رو به رشد است؟

برای مثال، بر اساس مطالعه انجام گرفته در سال ۲۰۱۶ توسط انجمن آژانس‌های مسافرتی آمریکا با نام «ارزشیابی راهکارهای آژانس‌های مسافرتی در حفظ پول و زمان مشتریان» تقریبا اکثر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از عملکرد آژانس‌ها رضایت داشته و در حدود ۲/۳ از آن‌ها اذعان کرده‌اند که تجربه سفر آن‌ها رضایت‌بخش بوده است؛ همچنین ۶۹ درصد نیز از صرفه‌جویی در زمان و هزینه سفر از طریق انجام رزرو توسط آژانس‌ها ابراز خشنودی کرده‌اند. ولی آیا راهکارهای بهتری نیز برای صرفه‌جویی بیشتر در زمان و هزینه وجود دارد؟

برای خرید بلیط ارزان هواپیما می‌توانید با استفاده از کجارو ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر خود را از بین پیشنهاد ده‌ها فروشنده معتبر بلیط هواپیما در کشور یافته و بلیط خود را به آسانی تهیه کنید.

بلیط

پیش‌تر در برخی از مقاله‌ها به نحوه رزرو اتاق در هتل‌های لوکس و  اقامتگاه‌های باکیفیت اشاره شده است؛ ازاین‌رو، در این مقاله به سایر موارد از جمله نحوه تهیه و رزرو بلیط در پروازهای درجه یک مانند فرست کلاس، بیزینس کلاس و... خواهیم پرداخت. این راهکارها توسط مسافران باتجربه در طول دو دهه با سفر به اقصی نقاط جهان به دست آمده و با استفاده از آن‌ها می‌توان بدون نیاز به آژانس‌های مسافرتی بلیط دلخواه را برای سفرهای هوایی تهیه کرد.

بلیط هواپیما

در سال‌های اخیر، پدیده‌ای به نام وب‌سایت‌های اینترنتی فروش بلیط رواج یافته که روزانه بر تعداد مشتریان آن‌ها افزوده می‌شود. برای درک بهتر نحوه عملکرد این وب‌سایت‌ها در برنامه‌ریزی و صرفه‌جویی در هزینه سفر مثال‌هایی واقعی از تجربه مسافران و گردشگران گردآوری شده است. نخستین مورد مربوط به تجربه سفر فردی از ایالت نیو-اینگلند آمریکا به فرودگاه بین‌المللی کلیمانجارو در تانزانیا است. به‌دلیل محدودیت پروازهای انجام گرفته به مقصد کلیمانجارو، پروازها از مسیر اروپا (از هارتفورد، کنیتکت آمریکا به آمستردام، هلند) ملزم به دور زدن از نایروبی بود. در این حالت، سفر با وجود مسافت طولانی تنها دارای یک توقف بوده و از اتلاف وقت بیشتر جلوگیری می‌شد.

تنها مشکل موجود مربوط به قیمت بالای بلیط بود. ازاین‌رو، مسافر مربوط برای حل این مشکل دو بلیط جداگانه (به‌جای یک بلیط) را از سایت مک کیب (McCabe) برای همان پروازها به‌صورت قانونی خریداری کرده و با این کار از پرداخت چند صد دلار اضافی صرفه‌‌جویی کرد. در مورد دیگری نیز یکی از مسافران به‌جای پرداخت چند هزار دلار برای بلیط پرواز هاوایی از طریق این شرکت بلیط پرواز فرست کلاس را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کرده و با این کار در حدود دو هزار دلار در هزینه سفر صرفه‌جویی کرد.

بلیط

به‌تازگی، بر تعداد این سایت‌ها و شرکت‌های فروش بلیط اینترنتی در اقصی نقاط جهان افزوده شده و به‌راحتی می‌توان از طریق آن‌ها بلیط‌هایی با قیمت مناسب را تهیه کرد. البته این مسئله به معنی ناکارآمدی آژانس‌های  هوایی نیست، بلکه کارکرد آن‌ها بسیار تخصصی‌تر شده است، زیرا دامنه خدمات این وب‌سایت‌ها محدود بوده و همانند آژانس‌ها کلیه خدمات مربوط به سفر را ارائه نمی‌کنند. به همین منظور، روزنامه نیویورک تایمز برای آزمایش خدمات این دسته از وب‌سایت‌های گردشگری سه بلیط برای مقصدهای دور را با نام‌های اشخاص مختلف رزرو کرده و در پایان، نتیجه سفر را به‌لحاظ کیفیت امکانات و رفاه سفرهای بین‌المللی به‌ویژه در بخش بیزینس کلاس (به‌لحاظ مالی) بسیار مطلوب ارزیابی کرد.

بلیط هواپیما

نکته جالب‌توجه اینکه این وب‌سایت‌ها به‌دلیل همکاری مداوم با شرکت‌های هوایی از امتیازهای خاصی نیز برخوردار هستند و مشتریان خود را نیز از این امتیازها نظیر کوپن‌های تخفیف، بلیط‌های ارزان‌تر، امکان انتخاب صندلی و... بهره‌مند می‌کنند. نمونه‌های این وب‌سایت‌‌ها در داخل کشور نیز به‌صورت قانونی در حال خدمت‌رسانی به مسافران هستند.

بلیط هواپیما

در حال حاضر، تعدادی بسیاری از مردم در سراسر جهان به‌شکل سنتی سفر می‌کنند و مقدار زیادی از هزینه و زمان خود را به‌دلیل توقف‌های پروازی، تاخیرها و...  در این سفرها از دست می‌دهند؛ در حالی که می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به مراجعه به آژانس‌ها بلیط‌هایی با قیمت مناسب در پروازهای درجه یک به مقصدهای مختلف تهیه کرده و ضمن صرفه‌جویی در زمان و هزینه سفری راحت را تجربه کرد.   

مطالب مرتبط:

منبع forbes

دیدگاه