مسقف شدن پایانه آزادی و احداث ایستگاه BRT در مطهری

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
مسقف شدن پایانه آزادی و احداث ایستگاه BRT در مطهری

در شش روز گذشته در هر یک از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران رویدادهای محلی و منطقه ای رخ داده است که اقدامات شهرداری‌ها برای مقابله با آبگرفتگی روزهای بارانی فصل مشترک همه مناطق پایتخت است.

در هفته جاری اخباری چون رفع نقاط آبگیر شمال تهران، مسقف‌سازی پایانه تاکسیرانی آزادی، احداث ایستگاه BRT در ضلع جنوب خیابان مطهری و... از جمله مهم‌ترین اخبار مناطق شهر تهران بوده است.

هم‌زمان با آغاز فصول بارندگی سال، انهار و کانال‌های بزرگراه‌ها و معابر شمال تهران لای‌روبی و سایر نقاط آبگیر منطقه ۳ تهران مرتفع شد. به‌منظور پیشگیری از وقوع آبگرفتگی در فصول پاییز و زمستان طرح ضربتی لای‌روبی انهار روباز و روبسته در بزرگراه‌ها و معابر این منطقه از جمله بزرگراه شهید مدرس،کردستان، نیایش، شهید همت، رسالت و خیابان‌های شهید دستگردی، آفریقا و میرداماد اجرا شد.

در این منطقه مشکلات عمرانی، نظافتی و لای‌روبی سطح منطقه بر اساس پیام‌های شهروندان در سامانه ۱۳۷ از سوی عوامل اداره خدمات شهری مرتفع شده است.

مسقف‌سازی پایانه تاکسیرانی آزادی

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۵ از اجرای طرح مسقف‌سازی پایانه تاکسیرانی آزادی خبر داد.

«محمدباقر اسدی»، معاون حمل ونقل و ترافیک منطقه ۵ با اشاره به ضرورت و اجرای اهمیت طرح گفت:

پایانه تاکسیرانی آزادی با ۳۴ خط تاکسی داخل شهری و اقماری، بزرگ‌ترین پایانه تاکسیرانی پایتخت است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری منطقه از اعطای تسهیلات تشویقی به شهروندان قلب تهران خبر داد و گفت: شهروندانی که تا پایان آذر نسبت به پرداخت عوارض معوقه خود اقدام کنند از این تسهیلات برخوردار می‌شوند.

احداث ایستگاه BRT در ضلع جنوب خیابان مطهری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه از احداث ایستگاه BRT در ضلع جنوب خیابان مطهری خبر داد.

«ولی مسگری نجاتی» با اشاره به اینکه این ایستگاه BRT حدفاصل خیابان سربداران و لارستان احداث شده است، گفت:

این ایستگاه با هدف افزایش رفاه حال شهروندان و ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه ۲۹ متر جدول و ۲۳ متر مربع کفپوش مورد استفاده قرار گرفته است، ادامه داد: تجهیز و گسترش ایستگاه های BRT در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار دارد.

نجاتی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۲ ایستگاه BRT در سطح منطقه وجود دارد، گفت که ۳۶ ایستگاه در خط یک و هفت قرار داشته و شش ایستگاه نیز در خط لوپ بهشتی و مطهری احداث شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۷ از احداث شصتمین بوستان در این منطقه با هدف افزایش سرانه فضای سبز در محلات کم برخوردار خبر داد.

محمد علی شعبانی گفت که شصتمین بوستان منطقه به مساحت ۸ هزار متر مربع در خیابان خواجه نظام احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این بوستان تا نیمه دوم سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد که این بوستان به آب‌نما، زمین بازی کودکان، پایه چراغ و مبلمان شهری تجهیز خواهد شد. اجرای طرح‌های متنوع و مختلف در حوزه ارتقا زیباسازی و افزایش سرانه فضای سبز از جمله برنامه‌های مهم شهرداری منطقه برای جلب رضایت شهروندان است. یکی از رویکردهای جدی مدیریت شهری توزیع عادلانه امکانات در سطح شهر است. به همین دلیل در حوزه فضای سبز نیز تلاش شد تا در تعدادی از مناطق محروم شهر که به‌دلیل بافت فشرده و متراکم مسکونی از انواع سرانه‌های خدماتی به‌ویژه فضای سبز محرومند تمهیداتی برای رفع این معضل اندیشیده شود.

شعبانی یادآور شد که مقرر شده است که در یکهزار متر مربع از این زمین یک مجموعه ورزشی چندمنظوره در چندین طبقه و در ۷ هزار متر مربع باقی‌مانده فضای سبز با امکانات ویژه و استانداردهای روز دنیا احداث شود.

استقرار تاکسی‌های فیدر در ایستگاه متروی عبدل‌آباد

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه گفت که خط ویژه تاکسی در مرکز معاینه فنی خودرو شکوفه با هدف تسهیل خدمات‌رسانی و پیشگیری از ازدحام خودروها ایجاد شد.

«علیرضا مرآتی» این اقدام را در حوزه ارائه خدمات فنی به خودروها بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: مرکز معاینه فنی خودرو شکوفه فاقد خط ویژه معاینه فنی تاکسی ها بود که با ایجاد این خط، تاکسی‌های منطقه زمان کمتری را برای معاینه فنی و دریافت مجوز سلامت صرف خواهند کرد. نخستین بار با ایجاد خط تاکسی ۱۹۷۷ در منطقه، ۵ دستگاه تاکسی فیدر در این ایستگاه مستقر شده است. خطوط فیدر شامل خطوط تاکسی و اتوبوس منتهی به ایستگاه های متروی در حال احداث یا احداث شده است که بر مبنای نیازسنجی از نقاط مورد درخواست شهروندان ایجاد می‌شود.

خط تاکسی فیدر در ایستگاه عبدل‌آباد به‌صورت آزمایشی از هفته گذشته راه‌اندازی شده و به مسافران در مسیر عبدل‌ آباد به‌سمت بازار احسانی خدمات ارائه می‌دهد. در صورت تایید و تصویب کمیته محلی منطقه‌ای پس از اتمام دوره آزمایشی تاکسی‌های فیدر، برچسب نرخ و تابلوهای سرپناه در خط ویژه این تاکسی‌ها نصب خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه