۵ وسیله ضروری برای سفر جاده ای

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا پنجشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
۵ وسیله ضروری برای سفر جاده ای

همراه داشتن لوازم ضروری در سفرهای جاده‌ای با شرایط مختلف اعم از دور یا نزدیک، طولانی یا کوتاه، در گرما و سرما، خانوادگی یا دوستانه و.... یکی از بایدهایی است که به‌هیچ‌وجه نباید فراموش شود؛ ولی وجود کدام وسایل در خودرو ضروری است؟ آیا باید انبوهی از وسایل را در خودرو جاسازی کرد؟ برای دریافت پاسخ این سوال‌ها در ادامه مطلب همراه کجارو باشید.

اگرچه فرصت سفرهای تابستانی به سر آمده، ولی تعطیلات رسمی یا آخر هفته فرصت مناسبی برا دور شدن از دغدغه‌های روزمره و استراحت است. ولی نکته‌ای که باید به آن توجه داشت به‌همراه داشتن لوازم ضروری در مسافرت و به‌ویژه سفرهای جاده‌ای است، زیرا در غیر این صورت مجبور به توقف در استراحتگاه‌های جاده‌ای و خرید برای تامین رفاه خود و همسفرانتان به‌ویژه کودکان خواهید شد. شاید ممکن است لیستی طولانی به ذهنتان خطور کرده است، ولی نیازی به جاسازی انواع لوازم ریز و درشت نیست، زیرا همراه داشتن ۵ وسیله کاربردی راه‌حل بسیاری از مسائل سفر خواهند بود.

۱. باطری شارژی

تجهیزات سفر جاده‌ای

در طول سفر این امکان وجود دارد تا باطری برخی از لوازم مانند خودرو، تلفن همراه، تبلت، کامپیوتر و... دچار مشکل شوند؛ در چنین حالتی باطری شارژی همراه راه‌حل کارسازی برای رفع مشکل تا رسیدن به مقصد یا محلی ثابت است. برای مثال، باطری Weego Jump Starter Battery + به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند سریعا جایگزین باطری خودرو شده و بدون نیاز به حضور تعمیرکار یا یدک‌کش خودرو را به حرکت درآورد. از نکته‌های جالب در مورد این باطری اینکه در عین کاربری بالا دارای حجم بسیار کوچکی است و به‌راحتی در داشبورد جاسازی می‌شود. همچنین این باطری در صورت عدم استفاده حتی به‌مدت یک سال خالی نشده و حداقل ۵۰ درصد انرژی خود را حفظ می‌کند و پس از این مدت نیز مجدد قابل استفاده است. علاوه بر این، دارای ۱۸ ماه ضمانت بوده و کلیه تجهیرات لازم از جمله سیم (قرمز و سیاه)، دفترچه راهنما و کابل‌های یدک برای سایر وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه، تبلت، کامپیوتر و... را به‌همراه دارد.

۲. پتوی سفری چند کاره

تجهیرات سفرهای جاده‌ای

پتو نیز یکی دیگر از پرکاربردترین ملزومات سفر است که اصلا نباید آن را فراموش کرد، ولی حجم زیاد و اشغال فضا از جمله دردسرهای این وسیله مفید است. البته برای حل این مشکل نیز به‌تازگی پتوهای سفری جدیدی به بازار عرضه شده‌اند که می‌توان آن‌ها را به‌اندازه یک توپ جمع کرده و به‌راحتی داخل کیسه محافظ قرار داد. این پتو را حتی می‌توان برای زیرانداز در مواقعی مانند پیک نیک نیز استفاده کرد. این پتوی چند کاره دارای خاصیت ضدآب بوده و در هوای بارانی همچون بارانی عمل می‌کند. اگر با وسایل نقلیه عمومی سفر می‌کنید، در صورت خستگی کافی است تا این کیسه کوچک را به‌عنوان بالش در زیر سر خود قرار داده و استراحت کنید یا در هنگام تابش آفتاب به‌شکل سایه بان از قلاب آویزان کرده و از خنکی سایه لذت ببرید. همچنین، در صورت برودت هوا پتو را به دور خود پیچیده و از سرمای محیط در امان بمانید.

۳. هدفون مخصوص کودکان

تجهیزات سفر جاده‌ای

دنیای کودکان امروزی بسیار متفاوت است و استفاده از وسایل پیشرفته‌ای مانند تلفن همراه، تبلت، هدفون و... امری کاملا عادی به نظر می‌رسد. البته در طول سفر این ابزار گزینه مناسبی برای پیشگیری از خستگی سفر نیز است. پس اگر در طول سفر فرزند شما برای چندمین بار کارتون موردعلاقه‌اش را تماشا کرد، می‌توانید برای رهایی از سروصدای کارتون یا گوش دادن به پادکست های سفر، از هدفون استفاده کنید. البته استفاده از هدفون به‌دلیل آسیب وارده به گوش‌ها برای کودکان چندان توصیه نمی‌شود، ولی به‌تازگی انواع جدیدی از هدفون‌ها وارد بازار شده‌اند که مخصوص استفاده کودکان بوده و به‌راحتی تا می‌شوند. مهمترین نکته در مورد این هدفون‌ها این است که از قابلیت کنترل صدا در حد مجاز برخوردار هستند، به این معنی که صدای درون گوشی بیش از ۸۵ دسیبل برای کودکان پخش نمی‌شود.

۴. ماساژور دستی 

تجهیرات سفرهای جاده‌ای

شاید در نگاه اول اندکی عجیب به نظر برسد، ولی ماساژور دستی یکی از پرکاربردترین وسیله‌ها در خانه و سفر است. این وسیله دارای حجم کوگی است و به‌راحتی در کیف جا می‌شود و با وجود این جثه کوچک قابلیت انجام کارهای بسیاری را دارد. نخستین کاربرد این وسیله ماساژ ماهیچه‌ها و نواحی کوفته بدن است؛ به این ترتیب که غلطک این وسیله کوچک با چرخش روی نواحی مختلف مانند کمر، دست‌ها و... باعث رفع احساس خستگی ناشی از رانندگی و نشستن مداوم در خودرو می‌شود.   

۵. چراغ قوه ال ای دی (LED) انعطاف‌پذیر

تجهیرات سفرهای جاده‌ای

این نوع چراغ قوه‌ها به‌تازگی و در سه اندازه مختلف وارد بازار شده‌اند. مهم‌ترین ویژگی این چراغ قوه‌ها امنیت بالا برای استفاده در خودرو، دوچرخه و کمپ است. همچنین برخلاف نمونه‌های رایج قابلیت تا شدن و آویزان شدن را برای کاربردهای مختلف دارند. کوچکترین نوع این چراغ قوه های جدید دارای ۱۲ چراغ و در ابعاد ۷*۲۱ سانتی‌متر بوده و همچنین در پشت آن آهنربایی برای آویزان کردن از جاهای مختلف وجود دارد. این چراغ قوه جالب از جنس سیلیکون ساخته شده و عمر باطری آن نیز ۱۶ ساعت است. نکته قابل‌توجه اینکه برای استفاده از این باطری باطری نیم قلمی نیز مورد نیاز است. قیمت این رده از چراغ قوه‌ها از ۱۹.۹۵ دلار شروع می‌شود. از جمله سایر ویژگی‌های بارز این باطری می‌توان به قابلیت تنظیم نور اشاره کرد. درمجموع، این چراغ قوه وسیله بسیار مناسبی برای رانندگان تحت هر شرایطی است.

مطالب مرتبط:

منبع doomos

دیدگاه