سفر اپ: پیاده روی اربعین اپلیکیشنی برای مسافران اربعین

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور چهار شنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
سفر اپ: پیاده روی اربعین اپلیکیشنی برای مسافران اربعین

پیاده‌روی اربعین مراسمی است که سالانه ایرانیان بسیاری به آن ملحق می‌شوند و مسیری را به صورت پیاده به کربلا می‌روند تا در روز عاشورا در کنار حرم سالار شهیدان باشند. اپلیکیشنی نیز در این خصوص منتشر شده است که مسافران این سفر مذهبی را یاری می‌کند. همراه کجارو باشید.

مقاله‌های مرتبط

زمان زیادی تا اربعین حسینی باقی نمانده است. همه ساله افراد بسیار زیادی از سرتاسر ایران پیاده به کربلا می‌روند تا در روز اربعین در جوار حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) باشند. امسال نیز همچون گذشته این مراسم باشکوه برگزار خواهد شد و افراد بسیاری قصد حضور در این سفر معنوی را دارند. در حال حاضر نیز مراحل قانونی آن نظیر دریافت ویزا و موارد این چنینی در جریان است. اما سفر به یک کشور غریب ممکن است مشکلاتی را نیز برای مسافران ایجاد کند. گم شدن در راه یا عدم اطلاع از مسیر از این جمله مشکلات هستند. اپلیکیشن پیاده‌روی اربعین بدین منظور طراحی و منتشر شده است و می‌تواند راهگشای مسافران کربلا باشد.

اربعین

اپلیکیشین پیاده‌روی اربعین که به سفارش سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران طراحی شده قابلیت‌های بسیاری را در اختیار مسافران قرار می دهد. این اپلیکیشن دارای نقشه آفلاین شهر‌های نجف، کربلا و مسیر بین آن‌ها است که نام و نقشه خیابان‌های مهم این دو شهر نیز در آن وجود دارد. کاربر از طریق GPS می‌توان از موقعیت فعلی‌اش مطلع شود و حتی آن را به همسفرانش ارسال کند. این ویژگی باعث می‌شود که افراد در صورت گم شدن بتوانند به سادگی دوستانشان را بیابند. این اپلیکیشن اطلاعات دقیقی را نیز در خصوص موقعیت اماکن مذهبی، مراکز درمانی، استراحتگاه‌ها و هتل‌ها ارائه می‌کند. کاربران از طریق اپلیکیشن پیاده‌روی اربعین می‌توانند از موکب‌های مستقر در مسیر و شماره عمود‌ها اطلاع یابند. پس اگر شما نیز قصد دارید اربعین امسال با کاروان پیاده‌‌روی به صورت پیاده به کربلا بروید، این اپلیکیشن می‌تواند یاریتان کند. برای دانلود می‌توانید از طریق لینک زیر وارد عمل شوید. التماس دعا!

اربعین

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه