فرودگاه آنتالیا کجاست؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۵
فرودگاه آنتالیا کجاست؟

شهر آنتالیا یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری کشور ترکیه است که در طول سال و به‌ویژه در ایام تعطیلات گردشگران بی‌شماری به‌صورت هوایی از طریق فرودگاه آنتالیا عازم این شهر مدیترانه‌ای می‌شوند.

آنتالیا شهری مدیترانه‌ای در غرب ترکیه است و به‌دلیل برخورداری از جاذبه‌های تاریخی، مناطق ساحلی، آب و هوای معتدل، هتل‌های مجلل و غیره، یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی این کشور محسوب می‌شود. ازاین‌رو، گردشگران بسیاری از جمله شهروندان ایرانی از طریق مختلف اعم از زمینی و هوایی با بلیط تهران - آنتالیا برای گذران تعطیلات خود رهسپار آنتالیا می‌شوند. بنابراین، برای سهولت در برنامه‌ریزی سفر آشنایی با راه‌های دسترسی به این شهر از جمله فرودگاه آنتالیا ضروری به نظر می‌رسد.

فرودگاه آنتالیا

فرودگاه آنتالیا با جابه‌جایی بالغ بر ۸٫۲۰ میلیون نفر مسافر در سال ۲۰۱۵ میلادی جایگاه سومین فرودگاه پرتردد ترکیه و پانزدهمین فرودگاه پرتردد اروپا را به دست آورده است. فرودگاه آنتالیا دارای سه پایانه مسافری شامل پایانه‌های ۱ و ۲ و ترمینال پروازهای داخلی است. از ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ پایانه ۱ به‌منظور انجام تعمیرات و بازسازی تعطیل بوده و تا پایان عملیات ساختمانی فقط از پایانه پروازهای داخلی و شماره ۲ برای جابه‌جایی مسافران استفاده می‌شود. همچنین پایانه‌های فرودگاه مجهز به مجموعه فروشگاه‌ها و رستوران‌های متنوعی برای رفاه حال مسافران است.

موقعیت جغرافیایی و راه‌های دسترسی

موقعیت فرودگاه آنتالیا روی نقشه گوگل

فرودگاه بین‌المللی آنتالیا (Antalya International Airport) در ۱۳ کیلومتری شمال شرقی مرکز آنتالیا قرار دارد. برای دسترسی به این فرودگاه می‌توان از اتوبوس شماره ۶۰۰ استفاده کرد که هر ۳۰ دقیقه از محل پایانه اتوبوسرانی آنتالیا به‌سمت فرودگاه حرکت می‌کند.

فرودگاه آنتالیا

همچنین کلیه هتل های آنتالیا مجهز به تاکسی، خودروهای V.I.P و سرویس‌ برای جابه‌جایی مسافران از فرودگاه به محل اقامت و برعکس هستند. علاوه بر این، ایستگاه تاکسی‌های شهری نیز در مقابل پایانه‌های ترمینال به‌صورت شبانه‌روزی در دسترس گردشگران است.

خطوط هوایی

فرودگاه آنتالیا

به‌دلیل آمار بالای سفر مسافران ایرانی به آنتالیا، خطوط هوایی، پرواز تهران - آنتالیا را به‌صورت مستقیم برای انتقال گردشگران ایرانی به آنتالیا دایر کرده‌اند که برخی از این پروازها به‌صورت فصلی و زمان اوج سفر به این منطقه دایر می‌شوند. البته گفتنی است که به‌دلیل محدودیت‌های ایجاد شده برای تورهای ایرانی به مقصد آنتالیا برخی از پروازها به‌صورت غیر مستقیم به‌سمت آنتالیا انجام می‌شود. برای مشاهده و بررسی قیمت بلیط هواپیما تهران - آنتالیا می‌توانید از بخش بلیط هواپیما کجارو کمک بگیرید.

پروازهای مسافری عادی

  • کرندون ایرلاینز (Corendon Airlines): تبریز (فرودگاه بین‌المللی تبریز)، تهران (فرودگاه امام)
  • هواپیمایی معراج: پرواز فصلی تهران (فرودگاه امام)

پروازهای چارتر

  • انور ایر (Onur Air): تبریز (فرودگاه بین‌المللی تبریز)
  • تیلویند ایرلاینز (Tailwind Airlines): تبریز (فرودگاه بین‌المللی تبریز)، تهران (فرودگاه امام)

گالری عکس‌های فرودگاه آنتالیا

مطالب مرتبط:

دیدگاه