برترین مقاصد گردشگری برای دوچرخه‌سواری کوهستان

حمیده کریمی | چهار شنبه, ۲۸ مهر ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

دوچرخه‌سواری کوهستان یکی از ورزش‌های محبوب، به خصوص برای علاقه‌مندان به طبیعت است. در کشورهای مختلف دنیا، مسیرهای متعددی برای دوچرخه‌سواری کوهستان وجود دارد. در این مقاله با چند نمونه از بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری کوهستان در گوشه و کنار دنیا آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

دوچرخه‌سواری کوهستان یک فعالیت ورزشی جذاب و هیجان‌انگیز در فضای باز است. دوستداران طبیعت، افراد ماجراجو و مشتاقان ورزش و تناسب اندام، از علاقه‌مندان به این فعالیت تفریحی و ورزشی لذت‌بخش هستند. انواع مختلفی از مسیرهای دوچرخه‌سواری کوهستان وجود دارد که با توجه به شدت سختی مسیر، موانع موجود، مناظر و چشم‌اندازهای اطراف دسته‌بندی می‌شوند. دوچرخه‌سواری کوهستان بهترین راه برای گذراندن یک سفر به‌یادماندنی، حفظ تناسب اندام و لذت بردن از طبیعت است.

فرقی نمی‌کند که یک دوچرخه‌سوار حرفه‌ای باشید یا فقط برای ورزش و لذت بردن از محیط اطراف پدال بزنید، در این فهرست با بهترین مقاصد گردشگری برای تجربه‌ی یک فعالیت ورزشی لذت‌بخش در دل طبیعت آشنا می‌شویم.

رشته‌کوه آلپ، فرانسه

دوچرخه سواری کوهستان

کوهستان آلپ یکی از اولین انتخاب‌های دوچرخه‌سواران حرفه‌ای کوهستان است. اما با وجود این، مسیرهای دوچرخه‌سواری متعددی در این کوهستان وجود دارند که برای دوچرخه‌سوارانی با تجربه‌ی کمتر و مهارت‌های متوسط مناسب باشند. از میان جالب توجه‌ترین مناطق این کوهستان می‌توان منطقه‌ی کوهستانی شامونی (Chamonix) و تپه‌های مورزین (Morzine) را نام برد. این منطقه همچنین مجهز به تله‌سی‌یژ است تا در صورت تمایل برای حذف بخش‌های پرشیب از آن استفاده کنید.

پارک سیتی، ایالت یوتا (Utah)، ایالات متحده‌ی آمریکا

دوچرخه سواری کوهستان

برای گشت‌وگذار با دوچرخه در بخش‌های غربی رشته‌کوه راکی، سری به شهر پارک سیتی در ایالت یوتا بزنید و از تماشای مناظر و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز اطراف لذت ببرید. البته به این نکته توجه کنید که دوچرخه‌سواران قبل از اینکه برای دوچرخه‌سواری به این شهر سفر کنند باید بدنشان را با شرایط موجود در ارتفاعات بالا وفق بدهند؛ چرا که این شهر در ارتفاعی حدود ۲۱۰۰ متر قرار دارد. اگر به دنبال مسیرهای عالی دوچرخه‌سواری با موانع فنی و استانداردهای لازم می‌گردید، این مکان بهترین انتخاب است. بیش از ۶۰۰ کیلومتر مسیر با مناظر گوناگون در این منطقه وجود دارد.

موستانگ (Mustang)، نپال

دوچرخه سواری کوهستان

دوچرخه‌سواری در کوهپایه‌های هیمالیا همان طور که به نظر می‌رسد، کمی ترسناک است. اینجا بهترین مکان برای دوچرخه‌سواران باتجربه است تا هم از طبیعت زیبای اطراف لذت ببرند و هم با فرهنگ محلی آشنا شوند. یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری این منطقه مسیری به نام Lo Manthang است که به شهر سلطنتی موستانگ منتهی می‌شود. بیشتر دوچرخه‌سواران سفر خود را از آناپورنا (Annapurna) شروع می‌کنند. ضمنا فراموش نکنید که دوچرخه‌سواری در Upper Mustang نیازمند پرداخت ۵۰۰ دلار ورودی است که برای مدت ده روز اعتبار دارد.

ویسلر (Whistler)، بریتیش کلمبیا، کانادا

دوچرخه سواری کوهستان

ویسلر محبوب‌ترین مقصد گردشگری برای دوچرخه‌سواری کوهستان در آمریکای شمالی و یکی از بهترین‌ها در دنیا است. این شهر در کنار سواحل غربی زیبای بریتیش کلمبیا واقع شده و بیش از ۱۷۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری دارد. از آنجایی که این مکان یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای ورزش اسکی و اسنوبرد است، دوچرخه‌سواران نیز می‌توانند از امکانات موجود مثل تله‌سی‌یژ برای رفتن به ارتفاعات بالاتر استفاده کنند. بهترین مکان برای شروع، پارک دوچرخه‌سواری ویسلر است چرا که مسیرهای مشخصی برای سطح مهارت‌های گوناگون از مبتدی تا حرفه‌ای دارد. یکی دیگر از مناطق موجود برای دوچرخه‌سواری در بریتیش کلمبیا از دریاچه‌ی ویلیامز (Williams) و رود فریزر (Fraser) آغاز می‌شود.  

روتوروا (Rotorua)، نیوزیلند

دوچرخه سواری کوهستان

برای کسانی که عاشق فعالیت‌های تفریحی در طبیعت هستند، نیوزیلند بهترین مکان است. بنابراین تعجبی ندارد که دوچرخه‌سوارن کوهستان هم این منطقه را به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری خود انتخاب کنند. منطقه‌ی روتوروا مسیرهای متعددی هم برای دوچرخه‌سوارن حرفه‌ای و هم برای کم‌تجربه‌ترها دارد. اینجا بهترین مکان برای دوچرخه‌سواری در تمامی ماه‌های سال است و علاوه بر این، یک مقصد ایده‌آل و مقرون‌به‌صرفه برای کسانی است که به دنبال سفری ارزان‌قیمت هستند. یک مزیت دیگر روتوروا این است که در حوالی مسیرهای دوچرخه‌سواری، چشمه‌های آب گرم هم دارد و شما بعد از ورزش می‌توانید تنی به آب بزنید و خستگی در کنید.

Finale Ligure، ایتالیا

دوچرخه سواری کوهستان

بسیاری از افراد نام این منطقه را به عنوان یک مقصد گردشگری برای دوچرخه‌سواری کوهستان نشنیده‌اند، اما اینجا یکی از زیباترین مناطق برای دوچرخه‌سواری در ایتالیا است. تپه‌هایی که در آغوش خطوط ساحلی قرار گرفت‌اند و مسیرهای آرامی که چشم‌اندازهای بی‌نظیری آنها را در بر گرفته‌اند، در این منطقه منتظر گردشگران مشتاق ورزش در طبیعت هستند. مسیرها در بعضی قسمت‌ها باریک می‌شوند و دور تپه‌ها دور می‌زنند. بنابراین قبل از سفر باید مهارت‌های خود را در کنترل دوچرخه‌ افزایش دهید.

مواب (Moab)، ایالت یوتا، آمریکا

دوچرخه سواری کوهستان

سفر به مواب یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین سفرهای زندگی شما به عنوان یک دوچرخه‌سوار خواهد بود. یکی از مشهورترین مسیرهای دوچرخه‌سواری این ناحیه، Whole Enchilada نام دارد که ۴۲ کیلومتر است و ارتفاع آن بین ۳۳۵ متر تا 2500 متر متغیر است. مسیرهای کوهستانی متعددی در این ناحیه وجود دارد. بخش‌هایی از این مسیرها دارای سراشیبی‌های تند و لغزنده هستند که عبور از آنها نیازمند مهارت‌های فنی، زمان و قدرت بدنی است.

تورفان (Turpan)، بیابان گبی (Gobi)، چین

دوچرخه سواری کوهستان

کوه‌های اطراف تورفان و بیابان گبی، یکی از مقاصد گردشگری محبوب علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری در شیب هستند. بیشتر مسافران ابتدا با پرواز خود را به پکن می‌رسانند، سپس با هواپیما به اورومچی (Urumqi) و با سه تا چهار ساعت رانندگی به تورفان می‌رسند. این منطقه یکی از گرمترین مناطق چین است. بهترین زمان برای دوچرخه‌سواری در تورفان، ماه‌های مارس و اکتبر است.

برکنریج (Breckenridge)، کلرادو

دوچرخه سواری کوهستان

برکنریج بهشتی برای علاقه‌مندان به فعالیت‌های تفریحی و ورزشی در فضای باز و طبیعت است. این منطقه بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری دارد که در میان آنها پیکس تریل (Peaks Trail) محبوب‌ترین مقصد گردشگری برای دوچرخه‌سواران حرفه‌ای است. در سفر به کلرادو از سایر بخش‌های دیگر منطقه که مسیر دوچرخه‌سواری دارند از جمله Crested Butte، وینتر پارک (Winter Park)، سالیدا (Salida) و بیلی (Bailey) دیدن کنید.

بروارد (Brevard)، کارولینای شمالی

دوچرخه سواری کوهستان

برخلاف باور عموم، همه‌ی مسیرهای دوچرخه‌سواری جذاب آمریکا در غرب نیستند. بروارد در کارولینای شمالی یکی از بهترین مکان‌ها برای دوچرخه‌سواری کوهستان است که نزدیک به ۶۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری دارد. برای استفاده از این مسیر باید به جنگل Dupont بروید. مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری برکن (Bracken) در سال ۲۰۱۲ افتتاح شده‌اند و درتپه‌ی بالای مرکز موسیقی بروارد قرار دارند. همچنین هر سال، رویدادهای متعدد مرتبط با دوچرخه‌سواری نیز بین ماه‌های آوریل و نوامبر در این شهر برگزار می‌شود.

تیرول (Tirol)، اتریش

دوچرخه سواری کوهستان

اتریش یکی دیگر از مقاصد عالی برای دوچرخه‌سواری کوهستان است. در این میان، ایالت تیرول مسیرهای متعدد و متنوع آلپی را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. دوچرخه‌سواری در این ناحیه بسیار لذت‌بخش است. شما با پرداخت ۴۰ تا ۵۰ دلار می‌توانید از پارک‌های دوچرخه‌سواری متعدد آن لذت ببرید. مسیر دوچرخه‌سواری تیرول (Bike Trail Tirol) یک مسیر ۱۰۰۰ کیلومتری با مناظر بی‌نظیر است که ۳۲ مرحله دارد. برای تجربه‌ی یک مسیر راحت‌تر از مسیر Inntal Cycle Path استفاده کنید و در شهرهای کوچک و زیبای بین راه توقف کنید و از طبیعت و مناظر شگفت‌انگیز لذت ببرید.

اوکریج (Oakridge)، اورگون (Oregon)، آمریکا

دوچرخه سواری کوهستان

یکی دیگر از بهترین مقاصد گردشگری برای دوچرخه‌سواران، شهر اوکریج است که بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری منطقه را در اختیار دارد. این مسیر بسیار متنوع است و از سرازیری و تپه گرفته تا مسیرهایی پر از شاخ و برگ و ریشه‌ی درختان را شامل می‌شود. این شبکه از مسیرهای دوچرخه‌سواری بیش از ۵۶۰ کیلومتر طول دارد. همچنین یک جشنواره‌ی سالانه‌ی دوچرخه‌سواری کوهستان نیز در این منطقه برگزار می‌شود. این جشنواره‌ی سه روزه معمولا در ماه‌های جولای و آگوست برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع tripstodiscover

دیدگاه