چگونه ویزای دبی بگیریم؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا چهار شنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۳
چگونه ویزای دبی بگیریم؟

روزانه تعدادی بسیاری از شهروندان ایرانی با اهداف مختلف مانند کار، تجارت، تفریح و... به دبی سفر می‌کنند و به همین منظور نیازمند دریافت ویزای دبی هستند.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ توسط سعیده خلیلی‌صفا به‌روزرسانی شده است.

دبی یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین قطب‌های گردشگری جهان محسوب می‌شود و جذابیت جاهای دیدنی دبی از مراکز خرید تا تفریحی باعث رشد روزافزون سفر گردشگران به منهتن خاورمیانه شده است. ازاین‌رو، تورهای دبی در صدر فهرست سفر گردشگران خارجی از جمله شهروندان ایرانی قرار دارند. در ادامه این مقاله از کجارو با مدارک و نحوه دریافت ویزای دبی آشنا شوید.

هرآنچه باید درباره ویزای دبی بدانید:

ویزای دبیشرح خدمات
انواع ویزاتوریستی، ترانزیت، کار و تجارت
مراحل صدور ویزااز طریق کفیل (آژانس مسافرتی، شرکت و...)
وقت سفارتندارد
مصاحبه و انگشت‌نگاریندارد
مدارک لازم برای صدور ویزاگذرنامه دارای اعتبار، عکس و چک ضمانت
مدت زمان لازم برای صدور ویزاویزای عادی هفت روزه و ویزای فوری سه روزه
سفارت/ کنسولگریدارد

سفر به دبی نیز مستلزم دریافت ویزا است؛ نکته قابل‌توجه اینکه در کلیه کشورهای جهان روادید اتباع بیگانه توسط مراجع قانونی از قبیل سفارت‌خانه‌ها و... صادر می‌شود، در حالی که روادید دبی به‌عنوان مجوز ورود به امیرنشین دبی توسط اداره مهاجرت و وزارت کار این کشور صادر می‌شود. در این رابطه، شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان سعودی، بحرین، کویت، قطر، عمان و همچنین شهروندان برخی از کشورهای اروپایی از شرایط ویژه برخوردار هستند و می‌توانند به هنگام ورود به خاک کشور امارات ویزای ۹۰ روزه دبی دریافت کنند. 

اگر شما قصد سفر به دبی با تور را دارید، در کجارو می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین تور دبی را در بازه زمانی مورد نظر خود جستجو کرده و تور دلخواهتان را از میان ده‌ها آژانس معتبر مسافرتی انتخاب کنید.

انواع ویزای دبی

دسته‌بندی ویزای امارات بر حسب هدف و مدت سفر متغیر است و به چند گروه مختلف تقسیم می‌شود. در واقع، تعیین مدت ویزا رابطه مستقیمی با هدف از سفر دارد و ازاین‌رو، ویزاهای توریستی دارای زمان‌هایی متغیر هستند. همچنین، کلیه این ویزاها به دو گروه یکبار و چندبار ورود تقسیم می‌شوند.

ویزای دبی

  • ویزای توریستی دبی: این ویزا در انواع  ۱۴ روزه، یک ماهه و سه ماهه قابل دریافت است و بعضی مواقع، ویزای یک ماهه با مراجعه به اداره مهاجرت و پرداخت وجه قابل تبدیل به دو ماهه است. ویزای سه ماهه را فقط برخی از شرکت‌های مسافرتی عربی صادر می‌کنند.
  • ویزای ترانزیت دبی: این ویزا نوع دیگری از ویزیت ویزا است که دارای مدت ۱۴ روز است و قابل تمدید نیست.
  • ویزای کار و تجارت دبی: معمولا توسط کفیل یا شرکتی که فرد را استخدام کرده باید اقدام شود. این ویزا به فرد امکان اقامت سه ساله در دبی را می‌دهد.
  • ویزای تحصیلی: در سال‌های اخیر دانشگاه‌های بین‌المللی دبی مورد توجه دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در خارج قرار گرفته است، زیرا علاوه بر سطح جهانی دانشگاه‌ها این امکان نیز برای دانشجویان وجود دارد که پس از اتمام دوره در تحصیلی در دبی بتوانند به‌راحتی از کشورهایی نظیر انگلیس، کانادا و آمریکا انتقالی ادامه تحصیل بگیرند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در دبی حدود ۳ تا ۴ سال، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حدود ۲ سال و تحصیل در مقطع دکتری ۳ تا ۴ سال است. علاوه بر این، افراد پس از دریافت ویزای تحصیلی امارات در صورت جست‌و‌جوی کار و استخدام کاری یا از روش‌های سرمایه‌گذاری قادر به تمدید اقامت خود خواهند شد، در غیر این صورت نمی‌توانند اقامت خود را تمدید کنند و باید به کشور خود بازگردند.

ویزای دبی

مراحل دریافت ویزای دبی

برای صدور ويزا تجارتی، سياحتی و... دبی، باید شخص، شرکت يا سازمانی در دبی ضمانت تقاضاکننده ويزا را به عهده بگيرد و مسافر را در تاريخ مقرر از کشور خارج کند. اين مسئول در امارات به نام “کفيل” شناخته می‌شود.

کفيل به دو صورت می‌تواند برای مسافر ويزا درخواست کند. اول اينکه از نزديکان مسافر باشد که در اين صورت بايد فرم نسبيت را از سفارت مربوطه دريافت کند يا رابطه تجاری با متقاضی داشته باشد. در روش دوم، بر اساس رابطه‌های کاری و تجاری، سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی می‌توانند برای مسافر خود درخواست ويزا کنند.

البته ويزاهای توريستی توسط خطوط هوايی، هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی درخواست می‌شود؛ به همین علت آژانس‌های مسافرتی از کلیه مسافران دبی ضمانت اخذ می‌کنند.

ویزای دبی

نکته‌ها:

  • به‌دلیل عدم دخالت سفارت برای صدور ویزای امارات، نیازی به مصاحبه حضوری متقاضی نیست.
  • مدت اعتبار ویزای توریستی کشور امارات متحده عربی ۱۴ روز است؛ به عبارت دیگر، مسافر ملزم است که قبل از اتمام تاریخ اعتبار ویزا به این کشور ورود کند. همچنین، مسافر می‌تواند پس از ورود به کشور امارات فقط ۱۴ روز در آن کشور اقامت داشته باشد و در صورت تاخیر مسافر مشمول جریمه خواهد شد.
  • ویزای دبی به دو صورت عادی و فوری قابل دریافت است که به‌ترتیب هفت روز کاری و دو روز کاری هرکدام زمان لازم دارند.
  • خانم‌های مجرد، دختران و پسرانی که ویزای آن‌ها به‌واسطه صدور ویزای همراهشان صادر شده است، بدون همراه خود نباید به دبی وارد شوند؛ در غیر این صورت جریمه سنگین و زندان در انتظار آن‌ها خواهد بود.
  • همراه داشتن هرگونه قرص خواب‌آور، مسکن، آرام‌بخش و قرص‌های کدئین‌دار و هرگونه مواد مخدر ممنوع است و در صورت مشاهده جریمه در پی خواهد داشت.
  • در صورتی‌که متقاضی قصد ورود به کشور امارات از طريق فرودگاه شهری غير از دبی (ابوظبی، شارجه و...) را دارد، باید ويزای ورود به همان شهر را تقاضا کند.

ویزای دبی

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دبی

  • اسکن رنگی از کلیه صفحه‌های گذرنامه (گذرنامه باید دارای حداقل ۶ ماه اعتبار باشد.)
  • یک قطعه عکس با زمینه سفید
  • در صورت دریافت ویزا بدون رزرو اتاق در یکی از هتل‌های دبی یک فقره چک به‌عنوان ضمانت نیز دریافت می‌شود.
  • تعهد نامه

مدت زمان اخذ ویزای دبی با مراجعه حضوری

ویزای دبی به دو صورت عادی و اضطراری (فوری) صادر می‌شود. به‌طور معمول ویزای عادی در مدت هفت روز و ویزای اضطراری در مدت دو روز کاری صادر می‌شود. همچنین، مبنای محاسبه روز کاری جهت دریافت ویزا روز پس از دریافت مدارک خواهد بود.

پرچم امارات

هزینه ویزای دبی

هزینه ویزاهای دبی از قبیل ویزا عادی، ویزای فوری و... با یکدیگر متفاوت است.

سفارت امارات متحده عربی در ایران

  • نشانی: تهران، شهرک غرب، بلوار ایران‌زمین، تقاطع مهستان، پلاک دو
  • تلفن: ۴۲۷۹۲۰۰۰ (۰۲۱)
  • پست الکترونیک: tehran@mofa.gov.ae

مطالب مرتبط:

منبع dubaitor dubai

دیدگاه