پرواز Open Jaw چیست؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
پرواز Open Jaw چیست؟

آیا تاکنون پیش آمده است که در طول سفر مجبور شوید، هم‌زمان به دو مقصد سفر کنید و برای تهیه بلیط دو سره دچار مشکل شوید؟ این شرایط سبب شده تا شرکت‌های هوایی پروازهایی با نام کامباز (Open Jaw) را به مسافران خود پیشنهاد بدهند. 

پرواز کامباز (Open Jaw) به‌نوعی از بلیط هواپیما گفته می‌شود که مسافر می‌تواند به‌وسیله آن از شهر خود به مقصد اول پرواز کرده و از مقصد دوم به شهر مبدا بازگردد. این نوع پرواز دارای مزایای بسیاری بوده و برنامه‌ریزی سفر را برای افراد دائم السفر آسان‌تر می‌کند. وجه تسمیه نام این نوع پرواز نیز برگرفته از تشابه نقشه مسیر پروازها به دهان باز یک تمساح است.

اکنون شاید این سوال پیش آمده چرا عده‌ای این نوع بلیط را برای سفر ترجیح می‌دهند؟ آیا تهیه چند بلیط یک سره گزینه بهتری نیست؟ در پاسخ این سوال‌ها چنین می‌توان گفت که با خرید بلیط هواپیما Open Jaw علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، امکان سفر به مقصدهای مختلف بسیار آسان‌تر می‌شود. علاوه بر این، بخشی از هزینه‌های تحمیلی ناشی از تاخیر یا لغو پرواز نیز به مسافران تحمیل نمی‌شود.

پرواز Open Jaw

بلیط پروازهای Open Jaw به سه دسته تقسیم می‌شوند:

۱. بلیط Open Jaw معمولی

در این نوع بلیط مسافر از شهری به شهر دیگر سفر می‌کند و در مسیر برگشت به فرودگاهی متفاوت در مقصد مراجعه می‌کند. برای مثال، پرواز از فرودگاه نیویورک به فورت مایرز فلوریدا، فرودگاه بین‌المللی ساوثوست فلوریدا به بوستون. در این حالت مسافر فقط هزینه یک بلیط را تقبل کرده و در عین حال فرصت بازدید و اقامت در شهرهای مختلف را دارد.

۲. بلیط Open Jaw با مقصد متغیر

در این نوع بلیط نیز مسافر از شهر الف به شهر ب پرواز کرده و در مسیر برگشت از شهر ج به شهر الف باز می‌گردد. این نوع بلیط برای سفرهای تابستانی یا تور اروپا گزینه مناسبی محسوب می‌شود؛ زیرا ضمن پرداخت هزینه بسیار کمتری برای سفر به چند کشور اروپایی، امکان بازدید از جشنواره‌های متنوع در کشورهای مختلف نیز برای گردشگران فراهم می‌شود.

۳. بلیط Open Jaw دوگانه

 این نوع از بلیط Open Jaw, اندکی با دو مورد قبلی متفاوت بوده و تهیه آن مستلزم تماس با شرکت‌های هواپیمایی است؛ به این ترتیب که در این نوع دو مبدا و دو مقصد متفاوت انتخاب می‌شود. برای مثال، پرواز از شیکاگو به دالاس و ادامه سفر از هیوستون به میامی.

درمجموع، با تعریفی ساده‌تر می‌توان بلیط open jaw را به این شکل بیان کرد که شرکت هوایی مسافر را از مبدا الف به مقصد ب انتقال می‌دهد و عزیمت از شهر ب به شهر ج (برای بازگشت به شهر الف) به عهده خود مسافر است. گفتنی است این نوع از بلیط بیشتر برای مسافران با تجربه دارای کاربرد است، زیرا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر، امکان دسترسی به مقصدهای مختلف با اهداف کاری یا تفریحی فراهم می‌شود. از این‌رو، برای تهیه این نوع بلیط باید به‌خوبی در مورد گزینه‌های موجود پروازهای open jaw مطابق با برنامه سفر تحقیق کرده و سپس برای خرید بلیط هواپیما اقدام کرد.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی را دارید، با استفاده از موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو می‌توانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع seizetheglobe

دیدگاه