هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب و اختلال در حمل و نقل هشدار داد

تیم  کجارو
تیم کجارو جمعه، ۲۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب و اختلال در حمل و نقل هشدار داد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به استان‌های پربارش کشور طی روز آینده، نسبت به وقوع سیلاب در برخی نقاط و اختلال در جاده‌ها در اثر مه‌آلود بودن هوا خبر داد.

«احد وظیفه» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز، جمعه ۲۳ مهر، در استان‌های ساحلی خزر به ویژه اردبیل و گیلان افزایش نسبی دما و وزش باد به نسبت شدید رخ خواهد داد. همچنین در ساعات بعدازظهر امروز در برخی مناطق واقع در استان کرمان رگبار پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز شنبه ۲۴ مهر، با ورود سامانه بارشی به کشور، در برخی مناطق شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر افزایش ابر، کاهش نسبی دما، بارش باران، رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید به طور موقتی و در اواخر وقت بارش باران در برخی نقاط شمال شرق کشور رخ خواهد داد گفت که این وضعیت روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۵ و ۲۶ مهر در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی، با شدت و ضعف تداوم خواهد داشت.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود:

در روز دوشنبه ۲۶ مهر، با تقویت جریانات سرد شمالی بر شدت بارش در گیلان و مازندران افزده می‌شود. علاوه بر این در همین روز، بارش در نقاط سردسیر گیلان، مازندران و اردبیل به صورت برف خواهد بود.

کدام استان‌ها فردا بارش شدید خواهند داشت؟

به گفته وظیفه، دریای خزر نیز از اواخر شنبه تا دوشنبه مواج خواهد بود. همچنین شدت بارش روز شنبه ۲۴ مهر، در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، مازندران به تدریج از اواسط روز در گیلان و غرب گلستان و از اواخر وقت تا اواسط روز یکشنبه ۲۵ مهر در شرق گلستان و خراسان شمالی خواهد بود. لازم به ذکر است روز شنبه از سمت شمال غرب، سواحل شمالی و دامنه‌های البرز مرکزی با کاهش نسبی دما روبه‌رو می‌شویم که این کاهش دما یکشنبه در شمال شرق نیز رخ خواهد داد.

وی در ادامه به وضعیت دمای استان تهران اشاره و بیان کرد:

آسمان تهران در روز شنبه ۲۴ مهر، کمی ابری، همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۲۷ و ۱۶ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه ۲۵ مهر، کمی ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر، همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۲۵ و ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب و اختلال در حمل و نقل

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی بااشاره به اخطاریه اخیر این سازمان اظهار کرد که بارش باران، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود که پیامد آن در برخی نقاط آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهد بود.

وی افزود که در روز شنبه ۲۴ مهر، در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، مازندران و به تدریج از اواسط روز در گیلان و غرب گلستان و از اواخر وقت تا اواسط روز یکشنبه شرق گلستان و خراسان شمالی احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد، همچنین در این مدت جاده‌های کوهستانی در استان‌های گیلان ، اردبیل، مازندران و گلستان مه‌آلود خواهد بود و کاهش شدید دید افقی می‌تواند سبب اختلال در حمل و نقل جاده‌ای شود.

وظیفه در پایان عنوان کرد که در روز شنبه ضمن کاهش نسبی دما، احتمال بارش برف خفیف در ارتفاعات اردبیل پیش‌بینی می‌شود، بنابراین عشایر دامنه‌های شمالی سبلان لازم است تمهیدات مناسب را برای جلوگیری از خسارت به عمل بیاورند. از این رو توصیه می‌شود با توجه به شرایط ذکر شده در مناطق فوق، اقدامات ایمنی لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه