ورود سالانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگری مذهبی

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
ورود سالانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگری مذهبی

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت که سالانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگری مذهبی وارد کشور می‌شود.

«سمیع‌الله حسینی مکارم» در همایش افق‌های پیشرفت آران و بیدگل گفت:

در یکسال گذشته پنج میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر وارد کشور شده‌اند که از این میزان حدود نیمی گردشگر مذهبی بوده‌اند.

وی وجود زیارتگاه‌های امام رضا (ع)،حضرت معصومه، شاه‌چراغ و زیارتگاه سلطانعلی در منطقه فرهنگی کاشان را دلیل اصلی حضور گردشگران مذهبی در ایران عنوان و بیان کرد که سالانه حضور این گردشگران و گردشگران مکان‌های تاریخی ۷۵ میلیارد دلار برای ایران درآمدزایی داشته است.

حسینی مکارم با اشاره به سهم نیم درصدی ایران در گردشگری جهان گفت که گردشگری زیارت یا همان گردشگری مذهبی با توجه به وجود ۴۰۰ میلیون شیعه در دنیا می‌تواند برای ایران مسیر خوبی در جهت توسعه گردشگری باشد.

وی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان آران و بیدگل را بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: در کنار گردشگری طبیعی به‌دلیل وجود کویر بکر مرنجاب، وجود امام‌زاده هلال بن علی (ع) و برگزاری آیین‌های عاشورایی در این شهرستان می‌تواند زمینه حضور گردشگران زیادی را در آران و بیدگل فراهم کند.

حسینی مکارم با اشاره به سه محور اساسی در گردشگری شامل گردشگری زیارت، خانه‌های تاریخی و گردشگری طبیعت در آران و بیدگل گفت:

حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، تدوین برنامه جامع گردشگری شهرستان، معرفی مسیرهای گردشگری آران و بیدگل، شناسایی رویدادها و ایجاد زیرساخت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز توسعه گردشگری و در نتیجه حل مشکل اشتغال به‌عنوان مهم‌ترین معضل حاضر کشور باشد.

همچنین در این همایش سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانوی کشور گفت که وجود نیروی متخصص در ایران می‌تواند اقتصاد مبتنی بر خلاقیت را در کشور رقم بزند. دلیل اصلی استفاده نکردن از این نیروی متخصص، متبحر نبودن و عدم برنامه‌ریزی برای این گروه است.

وی فناوری (آی، سی تی) را حوزه‌ای مهم برای سرمایه‌گذاری و تربیت نیروی متبحر در ایران دانست و اظهار کرد که این حوزه می‌تواند هم درآران و بیدگل با توجه به ظرفیت بالا و هم در سراسر کشور به‌عنوان یک حوزه اقتصادی قوی تلقی شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه