محدودیت های قانونی در کشورهای اروپایی

سعیده خلیلی‌صفا | یکشنبه, ۲۵ مهر ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

آیا قصد سفر به قاره سبز را دارید؟ آیا پیش از سفر شرایط و قوانین حاکم بر اروپا را مطالعه کرده‌اید؟ آیا از محدودیت‌های قانونی در کشورهای اروپایی اطلاع دارید؟ برای آشنایی با موارد غیر قانونی در کشورهای اروپایی در ادامه مطلب همراه کجارو باشید.

مطالعه و آشنایی با قوانین کشور مقصد یکی از ضروریات برنامه‌ریزی سفر برای تجربه سفری امن و پیشگیری از پیشامدهای ناخوشایند در برخورد با مردم بومی است. در ادامه درباره مواردی می‌خوانید که باید قبل از سفر به اروپا با آن‌ها آشنایی داشته باشید.

۱. ایجاد سر و صدا در روزهای یکشنبه

موارد غیر قانونی در اروپا

ایجاد هیاهو و سروصدای بی مورد یکی از مهمترین موارد ممنوعه در کشورهای اروپایی است؛ زیرا سر و صدا حتی در کمترین حد در روزهای تعطیل و یکشنبه‌ها در برخی کشورها مانند آلمان و سوئیس دارای ممانعت قانونی است. این ممنوعین شامل استفاده از ماشن چمنزنی، حفاری، استفاده از اره، چکش و ماشین‌آلات سنگین در خیابان‌ها است. همچنین, موزیک با صدای بلند و خالی کردن شیشه‌ها در سطل زباله نیز با جریمه مواجه می‌شود. در این رابطه، در کشورهای آلمان و سوئیس برای پیشگیری از جریمه باید در فاصله ۷ صبح تا ۸ عصر باید از ایجاد سر و صدای بی مورد خودداری کرد. همچنین استفاده از سیفون دستشویی پس از ساعت ۱۰ شب در کشور سوئیس جزیی از موارد ممنوعه است.    

۲. صرف خوراکی در داخل بناها

موارد غیر قانونی در اروپا

اگر برای سفر کشور ایتالیا را انتخاب کرده‌اید، به هنگام بازدید از مکان‌های تاریخی مانند پله‌های اسپانیایی (Spanish Steps) یا کولوسئوم (Colosseum) از خوردن خوراکی یا نوشیدن قهوه و سایر آشامیدنی‌ها پرهیز کنید؛ زیرا این کار در هنگام بازدید از بناهای عمومی و تاریخی برخی از شهرهای کشور ایتالیا مانند رم، فلورانس و ونیز ممنوع است. از جمله موارد مشمول این قانون می‌توان به میدان سن مارکو ونیز و پله‌های ورودی کلیسای فلورانس اشاره کرد.   

۳. عکاسی در برابر مقام‌ها و ساختمان‌های اداری

موارد غیر قانونی در اروپا

در کشورهایی مانند رومانی، روسیه، اسپانیا، اوکراین و مجارستان عکاسی در مکان‌هایی مانند فرودگاه‌ها، مراکز نظامی و دولتی ممنوع بوده و در صورت انجام این کار، فرد خاطی مورد بازجویی قرار می‌گیرد. برای مثال، به هنگام عکاسی در کشور فرانسه حتما دقت کنید تا افسر پلیسی در کادر نباشد. 

۴. همراه نداشتن مدارک شناسایی

موارد غیر قانونی در اروپا

در کشورهای اروپایی مانند آلمان، مجارستان، قبرس، اوکراین، بلژیک، هلند، اتریش و اسپانیا به همراه داشتن مدارک شناسایی در هر موقعیتی اجباری است. در صورتی‌که شهروند غیر اروپایی هستید، در این حالت باید همواره گذرنامه یا کپی آن را به همراه داشته باشید. این مسئله از آن جهت دارای اهمیت است که به دلیل تفاوت زبان، ظاهر و ... این امکان وجود دارد تا پلیس درخواست بازرسی کرده و شما ملزم به ارائه اوراق هویتی و مدارک اقامت خود هستید.

۵. غذا دادن به پرندگان

موارد غیر قانونی در اروپا

اگر در میدان سن مارکو قصد ریخت خرده نان برای پرندگان و گرفتن عکس یادگاری را دارید، بهتر است اندکی تامل کنید. در شهرهایی مانند ونیز و وین این کار با مجازات نقدی در حد چند صد یورو مواجه است؛ زیرا علاوه بر ایجاد آزار و اذیت عمومی، فضولات حیوانی باعث آسیب به بناهای تاریخی می‌شود.

۶. پوشش نامناسب

اگر برای سفر به پالما ده یورکا (Palma de Mallorca) یا بارسلونا در اسپانیا سفر می‌کنید، پس از خروج از منطقه ساحلی حتما لباس مناسب به تن داشته باشید، زیرا پوشش نامناسب در هنگام گردش در شهر غیر قانونی بوده و در صورت مشاهده با جریمه‌ای معادل ۱۰۰ تا ۵۰۰ یورو مجازات خواهد شد.

۷. پوشیدن کفش پاشنه بلند

موارد غیر قانونی در اروپا

اگر علاقمند به بازدید از خرابه‌های باستانی در آتن هستید، پس حتما کفش‌های راحتی خود را به همراه ببرید؛ زیرا مکان‌هایی مانند پارتنون، پرستشگاه دلفی و سایر مکان‌هایی تاریخی کشور یونان برای برگزاری مراسم‌هایی نظیر کنسرت‌ موسیقی در طول فصل بهار و تابستان در اختیار عموم بوده و به منظور حفاظت از این آثار استفاده از کفش پاشنه بلند ممنوع است.

۸. خالی بودن مخزن سوخت

موارد غیر قانونی در اروپا

اگرچه خالی بودن باک سوخت خودرو به ندرت در رده جرایم قرار می‌گیرد، ولی چنین قانونی در بزرگراه‌های کشور آلمان حاکم است، زیرا توقف در کنار بزرگراه‌های مجاز به رانندگی با سرعت بالا غیر قانونی است و راننده خاطی با جریمه مواجه می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه