ایده اولیه هتل زیرآبی ثبت شد

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور چهار شنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰
ایده اولیه هتل زیرآبی ثبت شد

گاهی اتفاقات و ایده‌های عجیبی را در دنیا شاهد هستیم که برخی از آن‌ها بسیار جالب و شگفت‌انگیز هستند. در این مقاله شما را با ایده اولیه هتلی زیر آب آشنا می‌کنیم که تجربه استراحت در کنار ماهی‌ها و اقامت در دنیای شگفت‌انگیز زیر آب را برای مسافرانش به ارمغان می‌آورد. همراه کجارو باشید تا بیشتر با این هتل آشنا شویم.

 این هتل دارای ۱۲ اتاق بوده و حدود ۲۸ فوت (۸.۵ متر) زیر آب قرار دارد. هتل زیر آب در کنار ارائه خدمات لوکس، امکان دید پانورامایی به طبیعت زیر دریا و زندگی مرجان‌ها را نیز برای افراد فراهم خواهد کرد. انتظار می‌رود که این پروژه بلندپروازانه هزینه‌ای ۱۳ میلیون یورویی داشته باشد. طراحان این پروژه مکان‌هایی را در مصر، مالزی، باهاماس و هاوایی برای موقعیت احتمالی این هتل پیشنهاد کرده‌اند.

انتظار می‌رود که به‌ زودی گردشگران زیر اقیانوس امکان اقامت در هتلی لوکس را داشته باشند و در کمال آرامش به‌ مطالعه کتاب و مشاهده زندگی ماهی‌ها بپردازند. ایده اولیه این هتل زیرآبی توسط نهاد پتنت‌های آمریکا تصویب شده‌ و دارای علامت تجاری است که براین‌اساس اولین هتل زیرآبی جهان خواهد بود. از دیدگاه برخی از طراحان، بهترین مکان برای ساخت این هتل، مصر، مالزی، هاوایی یا باهاما هستند. این هتل در آب‌های اقیانوسی و در فاصله ۲۸ فوت (۸.۵ متر) از سطح آب ساخته خواهدشد و منظره‌ای پانورامایی از دریا را در اختیار گردشگران قرار خواهد داد. همان‌طور که گفته شد فعلا معلوم نیست که هتل مذکور در کجا ساخته خواهد شد اما چندین کشور از دیدگاه طراحان، پتانسیل این کار را دارند.

هتل زیرآبی

Tone Webb، فردی که در طراحی این هتل نقش داشته است، می‌گوید:

این طرح به‌عنوان بهبود گردشگری درونی ایجاد شده‌است و صنعت نیز در حال حاضر امکان انجام این کار را دارد و می‌تواند هتلی درون اقیانوس ایجاد کند. البته پشت این موضوع اقدامی بشردوستانه نیز قرار گرفته است. بدین‌صورت که مرجان‌های دریایی در معرض خطر هستند و این کار باعث بهبود این صخره‌ها خواهد شد.

این هتل دارای ۱۲ اتاق خواهد بود که تمام آن‌ها زیر آب قرار خواهند داشت اما گردشگران برای دسترسی به آن‌ها باید از طریق آسانسور‌های مخصوص وارد عمل شوند.

ما یک مکان بین‌المللی را برای تست این پروژه انتخاب خواهیم کرد و زمانی که مجوز صادر شد، اقدامات زیادی در این حوزه انجام خواهد شد. این فرصتی مناسب برای صنعت گردشگری به‌ حساب می‌آید و روش ورود افراد به این هتل نیز از طریق آسانسور خواهد بود. ما در حال توسعه، مدیریت و حفاظت از هتل‌های مدرن و شگفت‌انگیز در جهان هستیم.

هتل زیرآبی

در نگاه فنی، این هتل ساختاری شبیه به کشتی خواهد داشت. زیرا قادر است تا از طریق تکنولوژی نیروی الکترومکانیکی تغییر جهت دهد و این بدان معناست در که شرایط طوفانی این هتل امکان جابه‌جایی و محافظت از میهمانان را دارد. هر اتاق این هتل ۳ میلیون دلار قیمت خواهد داشت (۱.۹۸ میلیون یورو) و قیمت کل آن نیز ۲۰ میلیون دلار (بیش از ۱۳ میلیون یورو) خواهد بود.

هتل زیرآبی

همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید، روزانه ایده‌های بسیار شگفت‌انگیزی ارایه می‌شوند که با تحقق آن‌ها، آینده شکلی بسیار متفاوت پیدا خواهد کرد. نظر شما در این خصوص چیست و چه تصوری از آینده دارید؟ نظرات خود را با ما و کاربران کجارو از طریق بخش دیدگاه‌ها در میان بگذارید.

منبع:dailymail

مطالب مرتبط:

دیدگاه