۱۰ رستوران برتر بریک فیلدز (Brick Fields) در کوالالامپور

حمید ملکی | چهار شنبه, ۱۶ دی ۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

سفر به جنوب شرقی آسیا همیشه برای گردشگران هیجان‌انگیز بوده است. یکی از مواردی که مسافران هر منطقه‌ای به آن علاقه نشان می‌دهند، چشیدن غذاهای آن است. با کجارو همراه باشید تا نگاهی به بهترین رستوران‌های واقع در منطقه بریک‌فیلدز در کوالالامپور بیاندازیم.

در منطقه‌ی بریک فیلدز و سنترال که فقط دو کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارند، هتل‌های بیشماری دیده می‌شوند که رستوران‌های آن‌ها به عنوان بهترین رستوران‌های کوالالامپور شناخته شده‌اند. بریک فیلدز که در جنوب کوالالامپور واقع شده، "هندوستان کوچک" لقب گرفته است و دلیل این نامگذاری وجود فروشگاه‌هایی است که در این منطقه انواع کالاها و پوشاک هندی و همچنین غذاهای سنتی هندوستان را به مشتریان ارائه می‌کنند.

این منطقه به دلایل زیادی، توریست‌ها را به سمت خود جذب می‌کند. مهمترین دلیل این است که پایتخت مالزی در بالای این منطقه قرار گرفته است و دیگر اینکه شما می‌توانید طعم و مزه‌ی انواع غذاها را در رستوران‌های بریک فیلدز بچشید. در اینجا با ۱۰ رستوران برتر که در این منطقه از کوالالامپور، بهترین غذاها را سرو می‌کنند، آشنا خواهیم شد.

۱. رستوران بورد واک (Board walk) 

اگر به انواع کباب و گوشت بریان‌شده علاقه‌مند هستید، حتما به این رستوران سری بزنید. در منطقه‌ی شلوغ و پرتردد بریک‌فیلدز، می‌توانید سکوت و آرامش را در رستوران "بورد واک" تجربه کنید. این رستوران که در طبقه‌ی هشتم هتل هیلتون واقع شده، رو به دریاچه ساخته شده‌است. هنگام صرف غذای‌تان در این رستوران شیک و مجلل، چشم‌اندازی زیبا از یک دریاچه مصنوعی پیش روی شما قرار دارد که می‌توانید از آرامش و هوای آزاد منطقه‌ی کنار دریاچه استفاده کنید. در این رستوران انواع نوشیدنی‌ها و آب میوه‌های طبیعی ارائه می‌شوند اما از نظر تنوع غذا، در این رستوران انواع غذاهای محلی و بین‌المللی از انواع برگرها و ساندویچ‌ها و سالادها گرفته تا انواع کباب‌ها و گوشت‌های گریل‌شده، طبخ و سرو می‌گردند. از طبقه‌ی هشتم این هتل می‌توانید دورنمایی بسیار زیبا از شهر کوالالامپور و پارک Lake Gardens را مشاهده کنید.

محدوده‌ی قیمت غذاها و خدمات: متوسط
ساعت کار: ۷ صبح الی ۱۱ شب
ویژگی خاص و منحصربه‌فرد این رستوران: چشم انداز بسیار زیبای دریاچه که شب‌هنگام واقعا حیرت‌آور است
آدرس: Brickfields3, JalanStesenSentral, Kuala lumpur, Malaysia
تلفن: ۶۰۳۲۲۶۴۲۵۹۲

۲. رستوران پرایم استیک (Prime Steak)

رستوران پرایم استیک که چندین‌بار در منطقه به عنوان بهترین رستوران شناخته شده، در هتل لومریدین (Le Meriden) واقع شده‌است. این رستوران بین خانواده‌ها شهرت و محبوبیت خاصی دارد. عمدتا به خاطر ارائه پرس غذای بزرگ و پرمایه‌ به مشتریان، از سوی خانواده‌ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و به خاطر روشن کردن شمع‌ در سالن غذاخوری جو و حال ‌و هوایی رمانتیک را در سالن ایجاد می‌کند که بدینوسیله شبی خاطره‌انگیز را برای مشتریان خود رقم می‌زند. در این رستوران انواع استیک‌ها سرو می‌شوند و از آنجایی که استیک از غذاهای اصلی این منطقه نیست و بعدها وارد منوی آن‌ها شده، سرآشپز‌ها سعی می‌کنند استیک را طوری طبخ و سرو کنند که به طعم و مزه‌ی واقعی خودش نزدیک باشد. اما برای کسانی که به استیک علاقه‌ی چندانی ندارند، انواع غذاهای دریایی، سالاد و ماهی سرو می‌شود.

محدوده‌ی قیمت: قیمت رستوران‌های درجه یک
ساعت کار: دوشنبه تا جمعه ۱۲ الی ۲ بعداز ظهر و ۶:۳۰ الی ۱۰:۳۰ شب، شنبه و یکشنبه از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۰:۳۰
ویژگی خاص : جو رمانتیک این رستوران که بسیار فوق‌العاده است
آدرس:Jalan Stesen Sentral, kuala Lumpur
تلفن: ۶۰۳۲۲۶۳۷۸۸۸

۳. رستوران تاج گاردن(Taj Garden)

به دور از شلوغی و هیاهوی بریک فیلدز، رستوران taj Garden غذاهای اصیل شمال هندوستان را به مشتریان خود ارائه می‌کند. در این رستوران، مشتریان می‌توانند مزه‌ی غذاهایی مانند chicken curry ,naan, paneer را بچشند که با ادویه‌ها و چاشنی‌های تند و آتشین مزه‌دار شده‌اند. این رستوران با جو مطبوع و دلپذیری که ایجاد کرده است، حتی از مشتریانی که به طور گروهی و برای میهمانی‌های خانوادگی به آنجا مراجعه می‌کنند، به گرمی پذیرایی می‌کند و بخشی از این رستوران، برای موقعیت‌های خودمانی و غیر رسمی طراحی‌شده که مشتریان می‌توانند سرآشپز رستوران را هنگام تهیه غذا ببینند. آماده باشید، در این رستوران غذاهای بی‌نظیری را امتحان خواهید کرد که تا به حال هرگز آن ها را نچشیده‌اید.

محدوده قیمت: متوسط
ساعت کار: ۱۱صبح الی ۱۱ شب
آدرس:Wisma Leopad, Brikfields
تلفن: ۶۰۳۲۲۶۰۶۴۸۹

۴. رستوران Ozen Zanmai

در این رستوران مشتریان می‌توانند از میان انواع سوشی(sushi)، دون بوری(donburi)، نودل(noodle)، تم پورا (tempura) و گوشت و سبزیجات گریل‌شده، غذای مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنند. این رستوران ژاپنی که در مرکز خرید Nu Sentral واقع شده‌است، هر ماه یک منوی ویژه به مشتریان خود ارائه می کند که شامل ماهی سالمون تازه و انواع سوشی است. این رستوران به خاطر ظاهر خاص خود (صندلی‌ها و دکور چوبی خاص) در این مرکز خرید به راحتی قابل تشخیص است. در این رستوران بیش از ۱۰۰ نوع سوشی سرو می‌شود بنابراین هر بار که وارد این رستوران می‌شوید، می‌توانید مزه‌ی غذای جدیدی را تجربه کنید. توجه داشته باشید که ساعت شلوغی این رستوران هنگام ظهر و زمان صرف نهار می‌باشد.

محدوده ی قیمت: متوسط
ساعت کار: هر روز از ۱۰ صبح الی ۱۰ شب
آدرس:Nu Sentral, Jalan sambanthan, Kuala lumpur
تلفن: ۶۰۳۲۲۷۶۲۷۵۰

۵. رستورانMoorthy s Mathai

به خاطر غذاهای لذیذ این رستوران و احتمالا فقط به خاطر غذای banana leaf ric است که بسیار شناخته شده و محبوب است. این غذای سنتی ، مخصوص جنوب هندوستان می‌باشد که در روش سنتی سرو این غذا، برنج را روی برگ سبزرنگ و پهن موز ریخته و در واقع از برگ موز به عنوان بشقاب استفاده می‌شود. سپس در کنار برنج سفید، سبزیجات، گوشت و یا ماهی سرخ‌شده قرار می‌دهند و همراه با چاتنی سرو می‌شود. چاتنی (chutney) همان چاشنی است که به عنوان یک غذای جانبی در کنار غذای اصلی مصرف می‌شود. همچنین این رستوران بهترین و لذیذترین Tenggiri را در این منطقه سرو می‌کند. ماهی که در این غذا به کار می‌رود، از گروه ماهی‌هایی است که با نام mackerel شناخته می‌شوند. برای دسر، حتما دسر روتی کایا (roti kaya) را امتحان کنید که از یک نوع نان سنتی نازک، مربای نارگیل و شیر عسلی تشکیل می‌شود.

محدوده‌ی قیمت: متوسط
ساعت کار: هر روز از ساعت ۷ صبح الی ۱۰ شب
ویژگی خاص و منحصربه‌فرد این رستوران: آمیزه‌ای از غذاهای سنتی هندی و مالزیایی در این رستوران سرو می‌شود
آدرس: No. 78, JalanTun Sambanthan, Brickfields, Kuala Lumpur
تلفن: ۶۰۱۶۳۷۱۹۸۹۴

۶. رستوران آی کِترو (Iketeru)

این رستوران ژاپنی که در هتل هیلتون واقع شده است، فضای بسیار آرامش‌بخشی دارد. با سنگفرش‌های بسیار زیبای محوطه‌ی بیرونی، گیاهان بامبو که دو طرف راه‌گذر ورودی را پوشانده‌اند، فانوس‌های محوطه و دریاچه‌ی مصنوعی زیبا به محض ورود به رستوران، ورود به یک باغ زیبا را در ذهن شما تداعی خواهد کرد. یک صندلی در اتاق‌های خصوصی تاتامی برای خود رزرو کرده و با انواع سوشی ، سالاد ساشیمی(sashimi) و غذاهای تپانیاکی (teppanyaki) از خودتان پذیرایی کنید. توصیه می‌کنیم که حتما غذای بنتو را امتحان کنید زیرا می‌توانید طعم و مزه‌ی انواع غذاها را در یک ست غذای بنتو بچشید. غذای بنتو در ظرفی به همین نام سرو می‌شود که این ظرف نسبتا بزرگ است و به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شود که هر بخش از غذای بنتو به طور جداگانه در این قسمت‌های کوچک قرار داده شده و یک ست غذای بنتو را تشکیل می‌دهد.

آشپزخانه‌ی این رستوران توسط یک سرآشپز ژاپنی اداره می‌شود، بنابراین شما می‌توانید طعم واقعی غذاهای ژاپنی را در این رستوران تجربه کنید. یکی دیگر از ویژگی های خاص رستوران آی کترو این است که اتاق‌های غذاخوری مجزایی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد که ضمن غذا خوردن می‌توانند از چشم‌انداز زیبای باغ نیز لذت ببرند.

محدوده ی قیمت: قیمت غذاها در این رستوران نسبتا بالاست
ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۲ الی ۲:۳۰ و از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۰:۳۰ شب
ویژگی خاص و منحصربه‌فرد این رستوران: تلفیقی از دکوراسیون سنتی و مدرن در این رستوران مشاهده می‌شود.

آدرس: 3Jalan Stesen Sentral, Kuala Lumpur

شماره تلفن: ۶۰۳۲۲۶۴۲۲۶۴

۷. رستوران آنالاکشمی (Annalakshmi)

بعد از اینکه از مکان‌های دیدنی این منطقه از جمله Temple of Fine Aats دیدن کردید، می‌توانید سری به این رستوران بزنید. هدف این رستوران هندی این است که آشپزی اصیل و سنتی هندوستان را زنده نگه دارد. رستوران مذکور بر پایه‌ی این ایده افتتاح شده‌است تا بتواند شیوه‌ی آشپزی گذشتگان را حفظ کند که در آن مادرها و مادربزرگ‌ها با عشق و از خود گذشتگی برای خانواده‌ی پرجمعیت‌شان غذا تهیه می‌کردند و سعی می‌کردند تا جایی که ممکن است، غذای‌شان دلچسب و لذت‌بخش باشد. بعد از بازدید معبد قدیمی Buddhist Maha Vihara کمی به خودتان استراحت بدهید و در این رستوران غذایی بخورید. می‌توانید از انواع غذاهای سنتی شمال و جنوب هندوستان غذای مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید، البته نحوه‌ی سرو غذا در این رستوران، به روش "رستوران بوفه" می‌باشد.


محدوده ی قیمت: متوسط
ساعت کار: سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۱:۳۰ الی ۳ بعدازظهر و از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۰ شب
ویژگی خاص و منحصربه‌فرد این رستوران: تمام غذاهای منو از سبزیجات تشکیل شده است
آدرس: 116, Jalan Berhala, Brickfields
تلفن: ۶۰۳۲۲۷۴۳۷۹۹

۸.رستوران Graze

رستوران دیگری که در هتل هیلتون واقع شده‌است، رستوران Graze می‌باشد. این رستوران که به سبکی کاملا مدرن طراحی شده به طور فصلی و ادواری، انواع غذاهای اروپایی را سرو می‌کند. دکوراسیون داخلی آن طوری طراحی شده‌است که با ایجاد یک محیط کم‌نور، فضای شیک و مدرنی را بوجود آورده‌است. مشتریان می‌توانند در منوی این رستوران، لیستی از انواع غذاهای محبوب و کلاسیک را ببینند. همه‌ی غذاهای منو بسیار باکیفیت و لذیذ تهیه می‌شوند. این رستوران به خاطر استیک‌های آبدار و غذا‌های دریایی خود مشهور است، بنابراین سعی کنید یک استیک و یا خوراک صدف لذیذی را سفارش دهید.

محدوده‌ی قیمت: قیمت غذاها در این رستوران تا حدی بالاست
ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۲:۳۰و از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۰:۳۰ شب
ویژگی خاص و منحصربه‌فرد این رستوران: پنجره‌های شیشه‌ای انحنا‌دار که باعث تابیدن نور طبیعی از بیرون به سالن غذاخوری شود
آدرس:  3Jalan Stesen Sentral, kuala Lumpur
تلفن: ۶۰۳۲۲۶۴۲۲۶۴

۹.رستوران ایتالیایی پورتوفینو(Portofino)

در این رستوران ایتالیایی، غذاهای سنتی این کشور از جمله گنوچی (gnocchi) و ریسوتو(risotto) سرو می‌شوند که به شما توصیه می‌کنیم حتما مزه‌ی این غذاها را امتحان کنید. این رستوران که سال گذشته در منطقه‌ی شلوغ و پرجنب‌وجوش بنگسر (Bangsar) افتتاح شده‌است، با انواع غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ ایتالیایی میزبان شما خواهد بود. هدف این رستوران این است که پاستاهای فوق‌العاده خوشمزه را با قیمت مناسب به مشتریان خود ارائه نماید. مدیر این رستوران که اصالتا ایتالیایی است، همیشه آرزویش این بوده که در یک کشور خارجی، رستورانی ایتالیایی راه‌اندازی و افتتاح کند. دسرها و نوشیدنی‌های این رستوران مانند غذاهای اصلی آن درجه یک و بی‌نظیر هستند. بنابراین اگر به این منطقه‌ی توریستی سفر کردید، حتما به این رستوران سری بزنید.

محدوده‌ی قیمت : متوسط
ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۱ صبح الی ۱۲ شب
ویژگی خاص و منحصربه‌فرد این رستوران: پرس غذاهای این رستوران بزرگ و پرمایه هستند به طوری که یک پرس غذا برای دو نفر کافی است.
آدرس:No. 1, Presiaran Ara Kiri ,Lucky Garden, Bangsar, kuala Lumpur
تلفن: ۶۰۳۲۰۹۴۸۴۹۰

۱۰. رستوران مرکات بارسلونا گاستوبا (Mercat Barcelona Gastoba )

در این رستوران اسپانیایی می‌توانید طعم و مزه‌ی واقعی غذاهای اسپانیایی را تجربه کنید. مدیران این رستوران که اصالتا اسپانیایی هستند، در ابتدا می‌خواستند که فقط غذای سنتی تاپاس (tapas) را در رستوران خود سرو کنند. آن‌ها در ابتدای کار خود فقط نوشیدنی‌های اسپانیایی را در کنار غذایی مختصر به مشتریان ارائه می‌کردند اما به تدریج، دیگر غذاهای اسپانیایی از جمله گورمت (gourmet) و پاتاتاس براواس(patatas bravas) را در منوی رستوران خود وارد کردند. سپس غذای پایلا (paella) وارد منوی اصلی آن‌ها شد. در این رستوران پایلا چنان بزرگ و پرو پیمان تهیه می‌شود که دو الی سه نفر را سیر می‌کند.

محدوده‌ی قیمت: متوسط
ساعت کار: دوشنبه تا جمعه از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۱۲ شب، شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب
ویژگی خاص و منحصربه‌فرد این رستوران: سرو انواع مختلف تاپاس
آدرس: 51 Jalan Telwi 3, Bangsar Baru, Kaula Lumpur, Malaysia
تلفن: ۶۰۳۲۲۰۱۵۲۸۸

منبع:theculturetrip

مطالب مرتبط:

دیدگاه