عکسی از سال نو میلادی که با شاهکارهای رنسانس مقایسه شد

تیم کجارو | سه شنبه, ۱۵ دی ۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

عکاسی که صحنه‌ای جالب‌توجه از جشن سال نو میلادی را ثبت کرده، معتقد است قرارگرفتن در مکان مناسب و در زمان مناسب، تنها عامل ثبت چنین اثر نادری بوده است. این عکس که در ابتدا روی وب‌سایت خبری Manchester Evening قرار گرفت، به سرعت در شبکه اجتماعی توییتر مورد توجه کاربران واقع و بارها و بارها توئیت شد.

 در این عکس که ترکیب آن مانند شاهکارهای دوران رنسانس به‌ نظر می‌رسد، پلیس در حال کلنجار رفتن با مردی است که موازی با خط زرد خیابان روی زمین افتاده، تعدادی در کنار یک نانوایی با ژست‌های متفاوت نظاره‌گر ماجرا هستند و نکته جالب‌تر مردی با لباس آبی است که در تلاش برای رسیدن به بطری نوشیدنی خود، مانند جنگ جویی است که شمشیرش بر زمین افتاده باشد!

عکس سال نو

این عکس چیزی در حدودبیست و پنج هزار بار بازتوئیت شد و بازخوردهای متفاوتی میان کاربران داشت. گودمن دلیل جذابیت این تصویر را در موضوع غیرمتعارف آن می‌داند. او در این خصوص می‌گوید:

"بارها و بارها شاهد انتشار عکس‌هایی بوده‌ایم که لحظات خوش مردم در زمان برگزاری جشن‌ها و اعیاد را به تصویر می‌کشند. هیچ انتقادی به عکس‌های یادشده وارد نیست اما دلیل تمایز یک عکس از دیگران می‌تواند موضوع عجیب و متفاوت آن باشد."

مقایسه‌های انجام شده در قالب اعمال تغییرات روی تصاویر نیز در نوع خود جالب هستند و برخی حتی این عکس را با آثار میکل ‌آنژ و دیگر کارهای کلاسیک هنری مقایسه کرده‌اند.

منبع:itiran

مطالب مرتبط:

دیدگاه