آشنایی با جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های بودروم (Bodrum)، ترکیه

حمیده کریمی | سه شنبه, ۱۵ دی ۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

بودروم که در سواحل ترکیه واقع شده است، مجموعه‌ی بی‌نظیری از جاذبه‌های گردشگری متنوع را در بر می‌گیرد. این شهر ترکیبی منحصربه‌فرد از جاذبه‌های گردشگری، تجاری و فرهنگی است. فرقی نمی‌کند که از علاقه‌مندان به تاریخ باشید یا از عاشقان خرید و گشت‌و‌گذار در مراکز تجاری؛ در بودروم تجربه‌هایی فراموش‌نشدنی انتظار شما را می‌کشند. اگر برای تعطیلات بعدی خود، قصد سفر به بودروم را دارید، در ادامه‌ی این مقاله با ده جاذبه‌ی گردشگری آن آشنا شوید. با کجارو همراه باشید.

 

قلعه‌ی سنت پیتر (St Peter)

قلعه ی سنت پیتر

قلعه‌ی با‌شکوه سنت پیترکه به‌خوبی در گذر ایام محافظت شده و به همان زیبایی و استحکام باقی مانده است، در سواحل این شهر قرار دارد. این قلعه‌ی زیبا، مکانی ایدئال برای علاقه‌مندان به تاریخ است تا با گشت زدن در آن، با گوشه‌ای از تاریخ پر فراز‌ و نشیب ترکیه آشنا شوند. درون این قلعه، مجموعه‌ای از صنایع دستی قدیمی که در همین مکان پیدا شده‌اند، گرد آمده است. برج بلند قلعه، از دور به زیبایی نمایان است و جلوه‌ی زیبایی به افق و چشم‌انداز زمین و دریا داده است. پیشنهاد می‌کنیم که برای بازدید از این قلعه در ساعات پایانی بعد‌از‌ظهر برنامه‌ریزی کنید. چراکه در این زمان علاوه بر اینکه از هوای مطبوع و خنک لذت خواهید برد، از دیدن منظره‌ی نفس‌گیر غروب آفتاب از برج قلعه، شگفت‌زده خواهید شد.

"موزه‌ی باستان‌شناسی زیر آب" بودروم

این موزه که در مجاورت قلعه‌ی سنت پیتر واقع شده است، جاذبه‌ی گردشگری دیدنی و منحصربه‌فرد دیگری در این منطقه‌ی ساحلی است. طبیعتا در کشوری تاریخی و به قدمت ترکیه، اکتشافات باستان‌شناسی چه در شاخه‌ی باستان‌شناسی زمینی و چه در شاخه‌ی باستان‌شناسی دریایی یا زیر آب، مهم و مثمرثمر هستند. بازدید از این موزه فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا آثار به‌جا‌مانده از تمدنی اصیل و با‌شکوه را مشاهده کنید. آثاری که از ورای امواج، سربرآورده‌اند و گوشه‌ای از زیبایی تمدنی گمشده در تاریخ را به نمایش می‌گذارند.

تورهای قایق‌سواری

یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری بودروم که بیشتر گردشگران در سفر به این منطقه  از آن استقبال می‌کنند، استفاده از تورهای قایق‌سواری است. کافی است سوار قایق شوید و از این سفر کوتاه تفریحی و دیدن سواحل و خوردن غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ، لذت ببرید و از گنجینه‌ی اطلاعات راهنماهای قایق‌ها، استفاده کنید. مطمئن باشید که نیازها و سوالات شما با مهربانی و دوستانه پاسخ داده می‌شوند. بدون شک این بهترین فرصت برای آرامش و گذراندن اوقاتی خوش و دیدن سواحل اطراف است.

تفرجگاه ساحلی Palmarina

این تفرجگاه ساحلی زیبا که اخیرا بازسازی شده است، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری بودروم است که به هیچ عنوان نباید از دست بدهید. زیر درختان نخل قدم بزنید، جزر و مد دریا را مشاهده کنید و به تماشای لنگر انداختن قایق‌های بادبانی تفریحی بنشینید و از تفریحات شبانه‌ی بندرگاه لذت ببرید. این تفرجگاه ساحلی، فروشگاه‌ها، رستوران ها و کافه‌های متعددی دارد. در فروشگاه‌های آن می‌توانید همه چیز بخرید؛ از لباس گرفته تا سوغاتی‌ها و یادگاری‌هایی از سفر به بودروم. در این تفرجگاه، روزی زیبا و شبی فراموش‌نشدنی را می‌گذرانید.

دهکده‌ی ساحلی Gumusluk

یکی از دیدنی‌های این شهر که اهالی آن قطعا شما را به بازدید از آن توصیه خواهند کرد، دهکده‌ی ساحلی و زیبای Gumusluk است. این منطقه، آرامش و سکوت بی‌نظیری دارد. آرامشی که شما را به قدم زدن در خیابان‌های پیچ‌در‌پیچ و سنگ‌فرش‌شده‌ی آن سوق می‌دهد. سواحل این منطقه، بهترین مکان برای یک گشت‌و‌گذار خانوادگی هستند. رستوران‌های مشرف به دریا، غذاهای لذیذ و تازه‌ی محلی سرو می‌کنند. در یک کلام، این منطقه، گوشه‌ی کوچکی از بهشت است!

خلیج Bardakci

یکی از زیباترین دیدنی‌های بودروم، خلیج کوچک Bardakci است. اگر این فرصت را داشته باشید تا در یکی از هتل‌های لوکس این منطقه اقامت کنید، از دیدن مناظر شگفت‌انگیز خلیج، ساحل، درختان نخل و امکانات رفاهی و تفریحی گردشگری لذت خواهید برد. اگر می‌خواهید یک روز را در کنار دریا خوش بگذرانید و کمی خرید کنید، این مکان بهترین انتخاب است.

تورهای سگ‌وی (Segway)

یکی از مفرح‌ترین وسایل حمل و نقل برای بازدید از این شهر زیبا، استفاده از سگ‌وی یا رانَک است. از این طریق می‌توانید از بسیاری از دیدنی‌های این شهر بازدید کنید. با دریافت یک سگ‌وی، اطلاعاتی درباره‌ی راندن آن و همچنین نکات ایمنی در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین یک راهنما در این تور، گروه شما را همراهی خواهد کرد و اطلاعات مفیدش را درباره‌ی شهر و دیدنی‌های آن در اختیار شما خواهد گذاشت. پس تعلل نکنید و در سفر به بودروم برای یکی از این تورهای سگ‌وی ثبت‌نام کنید.

آمفی‌تئاتر بودروم

آمفی‌تئاتر بودروم یکی از شگفت‌انگیزترین دیدنی‌های این شهر است. قدم زدن در بنای باشکوهی که هزاران سال پیش ساخته شده است، تجربه‌ی منحصربه‌فردی خواهد بود. از پله‌های آن بالا بروید، روی سکویی بنشینید و زیر آفتاب دل‌انگیز آن لذت ببرید. این فرصت، تجربه‌ی بی‌نظیری از تعامل با گذشته و تاریخ در زندگی شما خواهد بود. به‌علاوه، بر فراز این آمفی‌تئاتر می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از بودروم را تماشا کنید. جایی که گذشته و حال به هم پیوند می‌خورند؛ تجربه‌ای که تنها در ترکیه انتظار شما را می‌کشد.

موزه‌ی هنری زکی مورن (Zeki Muren)

این موزه به‌منظور گرامی‌داشت زکی مورن، خواننده، آهنگ‌ساز و بازیگر مشهور ترکیه ساخته شده است. مکان فعلی موزه در واقع آخرین اقامتگاه این هنرمند مشهور قبل از مرگش است. او به صدای گیرا و بی‌نظیرش شهرت دارد. این موزه مجموعه‌ای از آثار شخصی او را گرد‌آوری کرده است به‌اضافه‌ی یادگاری‌هایی از زندگی حرفه‌ای وی و آثاری از او که برای فروش به نمایش گذاشته شده‌اند. در این موزه اطلاعات جامعی درباره‌ی یک عمر فعالیت هنری این خواننده و تاثیر او در موسیقی معاصر ترکیه، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

ساحل Yahsi

بودروم سواحل متعددی دارد که ساحل Yahsi بهترین آن‌ها است. در این ساحل از قدم زدن زیر آفتاب، ماسه‌های طلایی و بکر، آب‌های کم‌عمق و پاک و نسیم ملایم تابستانی، لذت خواهید برد. به‌علاوه در این ساحل، رستوران‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید غذاهای لذیذ آن‌ها را امتحان کنید و روز فراموش‌نشدنی خود را تکمیل کنید. منظره‌ی غروب آفتاب این ساحل بی‌نظیر، یکی از نفس‌گیر‌ترین چشم‌اندازهایی است که در زندگی خواهید دید.

 

منبع: The Culture Trip

مطالب مرتبط:

دیدگاه