۸ دلیل برای آموختن زبان پرتغالی

پوریا عزیزی | سه شنبه, ۱۵ دی ۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

از مزایای آموختن زبان جدید، هر‌چقدر بگوییم، باز هم کم است و تاکنون مقالات مختلفی را هم در این زمینه تهیه و منتشر کرده‌ایم. حال در این مقاله قصد داریم تا ۸ دلیل برای آموختن زبان پرتغالی را به شما یادآور شویم. با ????? همراه باشید.

 زبان پرتغالی (língua portuguesa)، زبانی است از خانواده زبان‌های رومی که خود زیرمجموعه‌ای از زبان‌های هند‌واروپایی به حساب می‌آید. این زبان، دوران طلایی خود را در زمان امپراتوری یا به عبارت دیگر استعمار پرتغال تجربه کرد و به مرور زمان، از قدرتش کاسته شد. اما هنوز هم مهره‌ای تاثیر‌گذار است! در ادامه، ۸ دلیل برای آموختن این زبان را بررسی می‌کنیم.

گستردگی و میزان گویش‌ور

امروزه، بیش از ۲۵۰ میلیون نفر در سطح جهان به این زبان صحبت می‌کنند. باورتان می‌شود تنها با یادگیری یک زبان، بتوانید با این تعداد از انسان‌های کره زمین ارتباط برقرار کنید؟! علاوه بر این، پرتغالی، زبان رسمی کشورهای پرتغال، برزیل، کیپ ورد، تیمور شرقی، گینه استوایی، گینه بیسائو، موزامبیک و سن تومه و پرینسیپ است! در تصویر زیر، سبزهای تیره‌تر، نشانگر کشورهایی هستند که پرتغالی زبان مادری یا رسمی آن‌هاست و سبزهای روشن‌تر، کشورهایی را نشان می‌دهند که این زبان در آن‌ها، زبان دوم و یا اقلیت محسوب می‌شود. نقاط زرد رنگ نیز، نمایانگر زبان کریول (ترکیبی) با ریشه پرتغالی است.

گستردگی زبان پرتغالی

تاریخ و فرهنگ

پرتغال تاریخی غنی دارد! از زمان تسلط رومیان و مسلمین بر این سرزمین که بگذریم به ۶۰۰ سال امپراتوری پرتغال و استعمار می‌رسیم. امروزه آثار و مکان‌های تاریخی فراوانی از تمامی این دوران‌ها در این کشور یافت می‌شود. البته این تاریخ غنی تاثیر مستقیمی بر فرهنگ این کشور نیز داشته است. هنر، موسیقی، معماری و ادبیات این کشور نیز شاهکار‌های متعددی را در آغوش خود جای داده است که هر کدام تا اندازه‌ای تحت‌تاثیر تاریخ این کشور و تسلط مسلمین بر آن بوده‌اند. دانستن زبان پرتغالی، فرصت ارتباط و درکی عمیق‌تر از این فرهنگ و تاریخ را در اختیارتان قرار می‌دهد. از هرچه که بگذریم، مسلما خواندن کوری اثر ژوزه ساراماگو به زبان اصلی، لذتی بیشتر خواهد داشت!


بافت تاریخی لیسبون پرتغال

طبیعت پرتغال

طبیعت ساحلی پرتغال

ژوزه ساراماگو

فادو (Fado)

نمی‌توان از فرهنگ و موسیقی پرتغال یاد کرد و نامی از فادو نبرد! این سبک موسیقی مختص پرتغال، احساسات انسان را نوازش می‌کند و اشک به چشم‌ها می‌آورد. فادو که در لغت به معنای سرنوشت است، معمولا با یک گیتار پرتغالی و یک گیتار اسپانیایی و با همراهی یک خواننده اجرا می‌شود. این سبک موسیقی که از میخانه‌های لیسبون سر برآورده است، امروزه صحنه‌های جهانی را فتح نموده و طرفداران بیشماری در اقصی نقاط جهان دارد.

فادو آمالیا رودریگز

برزیل

 بزرگ‌ترین کشور آمریکای جنوبی -برزیل- خود به شکل مستقل یک دلیل است برای فراگیری زبان پرتغالی! از طبیعت بکر و بی‌نظیر، سواحل نیلگون، فرهنگ جذاب و غذاهای خوشمزه‌ی مخصوص این کشور زیبا که بگذریم، با یکی از غول‌های نوظهور اقتصاد جهانی روبه‌رو می‌شویم که از اعضای گروه ۲۰ به شمار می‌رود. جشنواره‌های رنگارنگ و سبک‌های مختلف موسیقی از جمله سامبا و بوسا‌نوا (Bossa nova) نیز از جمله دیگر امکاناتی است که برزیل به علاقه‌مندان عرضه می‌کند.

سواحل برزیل

بوسانوا

گروه بیست 20

غذای برزیلی

گردشگری

کشورهای پرتغالی زبان عمدتا سرشار از انواع جاذبه‌های گردشگری هستند. از برزیل و تمام جاذبه‌هایش که بگذریم، خود پرتغال نیز چیزی کم ندارد. اگر هم دوست دارید فضای استوایی برزیل را به همراه بافت فرهنگی پرتغال تجربه کنید، کیپ ورد مناسب‌ترین گزینه است. موزامبیک و سایر کشور‌های آفریقایی پرتغالی زبان را هم فراموش نکنید، زیرا می‌توانند تجربه فرهنگی متفاوت و غنی را به گردشگران عرضه کنند.

 

سواحل برزیل

سواحل موزامبیک

کیپ ورد سانتیاگو

مقاله مرتبط: ??????? ?? ??? ???

ورزش

اگر از عاشقان سینه‌چاک فوتبال باشید، می‌دانید که تیم‎‌های برزیل و پرتغال از قدرتمند‌ترین تیم‌های این ورزش در سطح جهانی هستند. یادگیری زبان پرتغالی فرصت دنبال کردن به روز اخبار این تیم‌ها را برایتان فراهم می‌کند و می‌توانید مصاحبه‌های ستارگانی چون کریستیانو رونالدو و نیمار را به زبان اصلی گوش کنید. متاسفانه برای رسیدن به جام جهانی برزیل، دو سالی دیر دست به کار شده‌اید اما ناامید نشوید! برزیل میزبان بازی‌های المپیک سال ۲۰۱۶ نیز هست. پس اگر دوست دارید به این دلیل به برزیل سفر کنید، این زبان بسیار به دردتان خواهد خورد.

تیم ملی برزیل

المپیک 2016 برزیل

فرصت‌های شغلی

اشاره کردیم که برزیل یکی از قطب‌های نوظهور اقتصادی جهان است و در زمره کشورهای گروه ۲۰ به شمار می‌آید. می‌توان این امر را این گونه تعبیر کرد که روز‌به‌روز بر حجم معاملات تجاری با این کشور افزوده خواهد شد و تسلط به زبان این کشور، پرتغالی، سرمایه‌ای ارزشمند برایتان خواهد بود و روی رزومه کاری شما خواهد درخشید. از آن گذشته، چه کسی گفته است که باید حتما در کشور خودتان کار کنید؟ می‌توانید برای کار به برزیل بروید و ضمن تجربه زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی این کشور، به کسب درآمد نیز بپردازید. ????? اکیدا توصیه می‌کند که وقت را از دست ندهید و گام اول را برای یادگیری این زبان بردارید.

فرصت‌های شغلی

پلی به دیگر زبان‌های رومی

در مقدمه مقاله اشاره کردیم که پرتغالی از خانواده زبان‌های رومی است که از لاتین مشتق شده است. به عبارت دیگر، می‌توان با یادگیری یکی از آن‌ها، فرایند یادگیری بقیه را راحت‌تر کرد و سرعت بخشید. واژگان پرتغالی بسیار شبیه با واژگان زبان اسپانیایی هستند و دستور زبان آن نیز، قرابت عجیبی با زبان ایتالیایی دارد. گرچه زبان فرانسوی قدری متفاوت است، اما همچنان جزو همان خانواده محسوب می‌شود و آنچه در بالا به آن اشاره کردیم، در مورد این زبان نیز صدق می‌کند.

امیدواریم با این مقاله توانسته باشیم چندی از مزایای آموختن زبان پرتغالی را یادآور شویم. دلیل شما برای آموختن این زبان چیست؟ نظرات و تجربیات خود را با ????? در میان بگذارید.

تهیه شده در?????

مطالب مرتبط:

دیدگاه