ماه عسل در مادرید

سپهر حقیقی | سه شنبه, ۱۵ دی ۹۴ ساعت ۲۳:۳۰

مادرید شهری جذاب و شب‌زنده‌دار و بهترین مکان برای تمامی زوج‌ها از سراسر جهان است. پایتخت اسپانیا شور و حال شهری بزرگ و پرانرژی را با حال‌و‌هوایی مدیترانه‌ای در اختیار شما می‌گذارد. در ادامه با کجارو همراه باشید.

اطلاعاتی که باید قبل از رفتن بدانید

زبان: اسپانیایی

ملزومات ورود: پاسپورت، حداقل سه ماه مانده به انقضای آن و ویزای مربوطه

واحد پول: یورو

مدت زمان پرواز: حدود ۶ ساعت، از تهران تا مادرید

حمل‌و‌نقل: مترو، تاکسی و اتوبوس

 

بهترین زمان برای سفر به مادرید

بهترین وضعیت جوی: سپتامبر تا نوامبر و مارس تا می. در تابستان دمای هوا ممکن است به ۱۰۴ درجه فارنهایت (۴۰ درجه سانتی‌گراد) برسد و زمستان آن نیز سوزناک است. بنابراین سفر خود را در فصول بهار یا پاییز برنامه‌ریزی کنید که دمای هوا حول و هوش 70 درجه‌ی فارنهایت (۲۱ درجه سانتی‌گراد) در نوسان است.

بهترین قیمت‌ها: دسامبر تا فوریه

کارهایی که باید انجام دهید

هنر و باغ‌های مادرید: هیچ تعطیلاتی در اسپانیا بدون دیدار از موزه‌ی "دل پرادو"ی "Museo del Prado" معروف لطفی ندارد. این موزه در سال ۱۷۸۵ میلادی توسط شاه "کارلوس" سوم تاسیس شد و گذشته از تعدادی از آثار معروف و ترسناک "هیرونموس بوش"، آثاری از استادان بزرگی چون: "فرانسیسکو گویا"، "دیگو ولاسکوئز" و "الگرکو" در آنجا به نمایش گذاشته شده‌اند. در کنار موزه‌ی "دل پرادو" باغی زیبا به نام "Real Jardín Botánico" قرار دارد که در مرکز این شهر شلوغ واقع شده است. شما می‌توانید بعدازظهر خود را در سایه‌های درختان این باغ که قرن‌ها عمر دارد و مأمن گیاهان و درختان و گل‌ها و کاکتوس‌هایی از سراسر دنیاست، بگذرانید.

تماشای مردم: شما تنها با نشستن و وقت‌گذرانی در میادین شهر می‌توانید نظاره‌گر اسپانیایول‌هایی از تمامی سنین باشید که صبح برای خوردن قهوه‌ای خوشمزه به‌همراه "چورو" (نسخه‌ی اسپانیایی "دونات") و "سانگریا" و "تاپاس" در بعدازظهر، گرد هم آمده‌اند. یکی از معروف‌ترین مکان‌‌ها برای نظاره‌ی مردم میدان "پلازا مِیِر" است که همه‌گونه رخداد، از گاوبازی تا عروسی‌های سلطنتی و اعدام‌های عمومی را در طول قرون مختلف به خود دیده است.

"تاپاس" و "کوپا": شما مطمئناً در خیابان‌های مادرید گرسنه یا تشنه نخواهید ماند. این شهر پر از بارها، کافه‌تریاها (بار به‌همراه سرو غذا)، پاب‌ها و ترازاها (کافه‌های تجملاتی در فضای باز) است و مسئولان این اماکن هم به‌هیچ‌وجه گوشت‌تلخ نیستند. حتما صرف "تاپاس" (اسنک اسپانیایی) و "کوپا" (یک نوشیدنی مخلوط در گیلاس بلند) را در برنامه‌ی خود قرار دهید. دیسکوها و بارها در تمامی ساعات بازبوده و  پذیرای شما هستند.

منبع: theknot

مطالب مرتبط:

دیدگاه