کشف ۵۱۱ سکه عتيقه متعلق به عهد ساسانی در کرج

تیم کجارو | دوشنبه, ۱۴ دی ۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

فرمانده انتظامی استان البرز، از کشف تعداد ۵۱۱ سکه عتيقه چند هزار ساله متعلق به دوران ساسانيان و دستگيری دو قاچاقچی اشياء عتيقه در گرمدره کرج خبر داد.

 سردار بخشعلی کامرانی صالح با اعلام این خبر اعلام کرد که در پی دريافت گزارش‌های مردمی مبنی بر قاچاق و فروش اشياء عتيقه توسط افرادی در محدوده منطقه گرمدره، بلافاصله اکيپی از ماموران تجسس کلانتری ۳۴ گرمدره تحقيقات اوليه خود را در خصوص صحت و سقم گزارش آغاز کردند.

در تحقيقات تکميلی مشخص شد، دو مرد ۶۰ و ۴۳ ساله که از قاچاقچيان سابقه‌دار اشياء عتيقه هستند، اقدام به قاچاق و فروش مقادير قابل توجهی سکه‌های عتيقه در منطقه گرمدره کرج می‌کنند.

ماموران موفق شدند پس از شناسايی محل اختفاء متهمان و اطمينان از حضور آن‌ها در مخفيگاه‌شان بلافاصله به منطقه مورد نظر اعزام و پس از تحت نظر قراردادن اطراف مخفيگاه، هر دو متهم را طی يک عمليات غافلگيرانه حين جابجايی سکه‌های عتيقه با خودروی سواری «روآ» دستگير کنند.

فرمانده نیروی انتظانی استان البرز بیان کرد:

در بازرسی از خودرو مذکور ۵۱۰ سکه عتيقه متعلق به دوران ساسانيان و مربوط به ۴۲۷ سال پيش و يك كوزه شكسته به‌همراه يك جلد كتاب سكه‌های ساسانی کشف شد.

سردار کامرانی صالح با بيان اينکه متهمان از قاچاقچيان سابقه دار در امر خريد و فروش عتيقه هستند،تصریح کرد که  متهمان در بازجويی‌های پليسی به جرم خود مبنی بر قاچاق اشياء عتيقه و سکه‌های قديمی اعتراف کردند که اين مقدار اشياء عتيقه را برای فروش به مشتريان خود از يکی از استان‌های مرکزی کشور وارد استان البرز کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان البرز در خاتمه گفت:

اموال مکشوفه پس از صورت‌جلسه در اختيار کارشناسان سازمان ميراث فرهنگي استان البرز قرار گرفت؛ هر دو متهم نيز به‌همراه پرونده تکميلی برای سير مراحل قانونی تحويل مراجع قضايی شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه