اینانلو در معرفی جاذبه‌های گردشگری بیشترین نقش را داشت

عماد جعفری | دوشنبه, ۱۴ دی ۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

به گفته پژوهشگر، پیشکوست و هوادار محیط زیست، مرحوم اینانلو، سرزمین ایران و اقوام مختلفش را دوست داشت و جاذبه های گردشگری زیادی را به مردم معرفی کرد.

 بیژن فرهنگ دره‌شوری یکی از دوستان مرحوم اینانلو که در سفرهای زیادی او را همراهی می‌کرد، با اظهار تسلیت بابت از دست رفتن دوست قدیمی خود گفت:

مرحوم اینانلو آنطور که دوست داشت، زندگی کرد. او به سرزمین ایران و اقوام مختلف قشقایی و بلوچ علاقه داشت و احترام می‌گذاشت. او حتی در کنار این افراد زندگی کرد و آنقدر به کوه‌های ایران و محیط زیست علاقه داشت که عکس و فیلم می‌گرفت و به همین علت کارهایش ماندگار شده است. او به معنای واقعی زندگی کرد. عکس گرفت و تماشا کرد و در طبیعت خوابید. او عاشق زندگی در طبیعت بود.من برای مرگ او متاسفم ولی می‌دانم که هیچ‌وقت دلش نمی‌خواست که بیفتد و بمیرد. او دلش می‌خواست که تمیز بمیرد. من دوست خوبم را از دست داده‌ام، او رفیق خوبی بود ولی هیچ‌وقت دلم نمی خواست که بیفتد. او به آرزویش رسید و من از اینکه او تمیز، سرپا و پرافتخار درگذشت خوشحالم.

 او بدون توجه به حواشی کار می‌کرد و با حداقل امکانات مستندهای خوبی ساخت. یکی از افرادی بود که جاذبه‌های گردشگری زیادی را به مردم معرفی کرد کاری که وزارتخانه‌هایمان با بودجه‌های زیاد نکردند. من خوشحالم که او خوب زندگی کرد و در زندگی شخصی و کاریش موفق بود.

او جزو اولین افرادی بود که از سال ۱۳۵۰ وقتی هنوز سازمان محیط زیست راه نیفتاده بود، از جاذبه‌های گردشگری عکس می‌گرفت و به مردم نشان داد که محیط زیست و گردشگری ایران یعنی چه. آن زمان کشورهای همسایه مانند ترکیه هنوز نمی دانستند گردشگری و محیط زیست چیست. او طبیعت‌گردی را زمانی آغاز کرد که این کشورها هنوز آن را درک نکرده بودند.

محمدعلی اینانلو دیروز صبح در بیمارستان آتیه به دلیل عارضه مغزی درگذشت. مراسم تشییع او ساعت ۹ صبح امروز دوشنبه از جلوی در سازمان صدا و سیما به سمت بهشت زهرا برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه