۱۰ مقصد پرطرفدار گردشگری دنیا در اینستاگرام

محمد میرافشاری | سه شنبه, ۱۵ دی ۹۴ ساعت ۰۸:۰۰

در این مقاله پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی یعنی غول تصویری دنیا، اینستاگرام را به شما معرفی می‌کنیم. با کجارو همراه باشید.

شاید برای شما پیش آمده باشد که قصد سفر به مکانی جدید را دارید ولی هنوز مقصد خود را انتخاب نکرده‌اید و سعی دارید که با گشت‌وگذار در اینترنت مکانی جذاب برای سفرتان انتخاب کنید. خوشبختانه این کار در اینترنت و به لطف رسانه‌های اجتماعی بسیار آسان شده است و به راحتی می‌توانید هزاران تصویر از مناظر و بناهای زیبای دنیا پیدا کنید تا شما را برای سفر به آن‌جا ترغیب کند. از ویژگی‌های دیگر رسانه‌های اجتماعی این است که شما می‌توانید به میزان محبوبیت این مکان‌ها پی ببرید. حدود ۸۰ درصد از مسافران با الهام گرفتن از رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام مقاصد سفرهای خود را انتخاب می‌کنند. بعد از بازدید از این مقاصد گردشگری، خود به مانند بقیه گردشگران تصاویر ثبت‌شده خودشان را از این مکان‌ها در فضای اینترنت به اشتراک می‌گذارند تا منبعی برای تصمیم‌گیری افراد دیگر و همچنین لذت بردن از این حس شیرین باشد.

برای این‌که این موضوع به شما ثابت شود، فقط کافی است در هر یک از این رسانه‌های اجتماعی ۴ یا ۵ عکس در صفحه دوستانتان و حتی بازیگر موردعلاقه سینمای خود را انتخاب کنید، تقریباً غیرممکن است که در یکی از آن‌ها نام مکانی که تصویر در آن ثبت شده است، ذکر نشده باشد. در ادامه این مقاله از کجارو، با ۱۰ مقصد پرطرفدار گردشگری دنیا در اینستاگرام آشنا خواهید شد.

البته در دنیا مقاصد گردشگری محبوب بسیاری وجود دارند که نتوانسته‌اند در این فهرست قرار بگیرند. به طور مثال شهر رم نتوانست در بین ۱۰ مقصد برتر دنیا باشد و با تمام مکان‌های دیدنی و اسپاگتی‌های لذیذش در رده دوازدهم قرار گرفت. پس آماده باشید که مقصد موردعلاقه شما در این فهرست نباشد.

۱۰.بانکوک (تایلند) 

به نظر می‌رسد فاجعه انفجار بمب در معبد اِراوان در شهر بانکوک که در تابستان گذشته رخ داد، تاثیرات منفی زیادی بر صنعت گردشگری تایلند داشته است. هرچند در سال ۲۰۱۵ شهر بانکوک با ۱۸ میلیون گردشگر بین‌المللی در رده دوم شهرهای پربازدید جهان قرار گرفت، اما نتوانست این موفقیت را در بین کاربران اینستاگرام کسب کند و در رده دهم فهرست جای گرفت. میلیون‌ها گردشگری که از بانکوک دیدن کرده‌اند، با انتشار تصاویر خود در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند تا به راحتی با تمام اماکن گردشگری بانکوک، از مدرن‌ترین ساختمان‌ها تا قدیمی‌ترین معابد آشنا شوید.

۹.آمستردام (هلند) 

آمستردام شهری کوچک اما بسیار زیبا محسوب می‌شود و به دلیل همین زیبایی منحصربه‌فردش است که در فهرست ۱۰ شهر برتر دنیا قرار گرفته است. از ویژگی‌های آمستردام می‌توان به خیابان‌های سنگ‌فرش شده، خط‌کشی‌های عجیب و غریب این خیابان‌ها، خانه‌هایی زیبا با معماری قدیمی و تعداد زیادی دوچرخه‌سوار اشاره کرد. هر کدام از این موارد می‌تواند سوژه خوبی برای انداختن یک عکس سلفی فراموش نشدنی باشد.

۸.سنگاپور 

بعد از ۲ شهر بانکوک و دبی، سنگاپور رکورددار بیشترین بازدیدکننده در آسیا است. گردشگرانی که وارد این شهر-کشور می‌شوند می‌توانند از شلوغ‌ترین بندر تجاری جهان دیدن کنند. بندری که گرداگرد آن را آسمان‌خراش‌­هایی احاطه کرده‌اند که ارتفاع بلند آن‌ها ممکن است هر گردشگری را به وحشت بی­اندازد. هرچند در نگاه دوم می‌توانید ساختمان‌های قدیمی و معابد سنتی این کشور را در پی این آسمان‌خراش‌ها ببینید که به زیبایی آن افزوده‌اند.

فرهنگ مردم این کشور هم به زیبایی با فرهنگ‌هایی از کشورهای چین، مالزی و هند تلفیق شده است. در طول سال برنامه‌های جذاب بسیاری در سنگاپور اجرا می‌شود که هر کدام از آن‌ها می‌تواند سوژه عکاس‌های بسیاری باشد.

۷.توکیو (ژاپن)

توکیو شهری با حدود ۱۳ میلیون نفر سکنه و حدود ۵ میلیون گردشگر در سال است، پس تعجبی ندارد که این شهر در بین ۱۰ شهر پرطرفدار اینستاگرام حضور داشته باشد. منطقه معروف «شین جوکو» که محل قرارگیری بیشتر آسمان‌خراش‌های توکیو است، آمار بیشترین بازدید­کننده و همچنین بیشترین ثبت تصویر را هم به خود اختصاص داده است. ولی با کمی جستجوی بیشتر در اینستاگرام به راحتی می‌توانید تصاویر بسیاری از باغ‌وحش مرکزی، محله معابد و موزه‌های توکیو را پیدا کنید.

۶.مادرید (اسپانیا) 

پایتخت اسپانیا یک شهر پر از تضاد و تفاوت است. این شهر چندفرهنگی دقیقاً در قلب کشور واقع شده است و تصاویر بسیاری از پارک‌های زیبا، موزه‌های پرطرفدار و کلیساهای قدیمی آن در اینستاگرام وجود دارد. البته نباید فراموش کرد که میدان‌های این شهر نیز شهرتی جهانی دارند و تصاویر بسیاری از آن‌ها نیز در اینترنت به اشتراک گذاشته شده است. هرچند ترافیک سنگین آن می‌تواند کمی اعصاب‌ خردکن باشد، اما اگر شما خواننده عزیز وب‌سایت کجارو در تهران زندگی می‌کنید و یا یک‌بار به این شهر سفر کرده‌اید و در ترافیک آن قرار گرفته‌اید، با ترافیک شهر مادرید هیچ مشکلی نخواهید داشت. مادرید شهری است که برای بازدید از اماکن گردشگری آن باید پیاده‌روی کنید تا فرصت کافی برای انداختن تصاویر زیبای سلفی در پیاده‌روهای آن را داشته باشید.

۵.برلین

محبوبیت بالای هشتگ­‌هایی مانند «دیوار برلین»، «برلینو» و «برلین اینستاگرام» باعث شده تا شهر برلین در رده پنجم این مقاله قرار بگیرد. وجود ویژگی‌­هایی مانند هنرمندان خیابانی، غذاهای خوشمزه، معماری‌های خیره‌کننده و مهم‌تر از همه شب‌زنده‌داری برلین باعث شده که این شهر یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مردم جهان به ویژه اروپایی‌ها محسوب شود.

۴.جاکارتا (اندونزی)

 

پایتخت اندونزی یعنی شهر بزرگ جاکارتا، پر از فرهنگی اندونزیایی است؛ هرچند این فرهنگ بخشی از هویت خود را از کشورهایی مانند چین، هند و حتی اروپا وام گرفته است. سوای از ترافیک بسیار سنگین و هوای آلوده این شهر (که مهم‌ترین نکته منفی آن قلمداد می‌شود) باید گفت که جاکارتا پر از مکان‌های جذاب برای ثبت تصاویری خاطره‌انگیز است. پارک‌های معروف، بناهای تاریخی ملی و کاخ ریاست جمهوری از مهم‌ترین این اماکن هستند.

۳.مسکو (روسیه) 

هرچند مسکو نتوانست ۲ رقیب دیگر خود را در این فهرست پشت سر بگذارد و در رده سوم قرار گرفت، اما این شهر طی چند سال گذشته توانسته رکورد تعداد گردشگران خود را بارها بشکند. مسکو قدمتی ۸۶۰ ساله دارد و محبوبیت بسیاری در اینستاگرام به دست آورده است، به نحوی که طی سال گذشته حدود ۱۱ میلیون تصویر از مسکو در اینستاگرام به انتشار گذاشته شده است. از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به میدان قرمز، کاخ کرملین و کلیسای جامع باسیل اشاره کرد.

۲.پاریس (فرانسه)

 

از رولت‌های لایه‌لایه شیرینی‌فروشی‌های پاریس گرفته تا ویترین مغازه­‌هایی که لباس‌های اوت کوتور (Haute Couture) می‌فروشند («اوت کوتور» لفظی است که به لباس‌های گران‌قیمت مجلسی فرانسوی که توسط معروف‌ترین خیاط‌ها و برای مشتریان خاص دوخته شود، اطلاق می‌گردد)، از باغ‌های زیبا گرفته با سمبل معروف برج ایفل، می‌توانید صدها و حتی هزاران تصویر بی‌نظیر در این شهر پرطرفدار برای خود ثبت کنید. هر چند حوادث اخیر تروریستی در پاریس صنعت گردشگری فرانسه را به شدت تحت تأثیر قرار داده و از تعداد مسافرین به مقصد پاریس کاسته است.

۱.لندن (انگلستان) 

شهر لندن توانست با اختلاف اندکی نسبت به پاریس در صدر فهرست این مقاله قرار بگیرد. لندن با بیش از ۳۰ میلیون تصویر طی ۱ سال، محبوب‌ترین شهر در اینستاگرام لقب گرفته است. از پرطرفدارترین هشتگ‌­های مربوط به این شهر هم می‌توان از «چشم لندن» و «زندگی لندنی» نام برد. باید به این نکته اشاره کرد که این محبوبیت تنها در فضای مجازی نبوده و شهر لندن با ۱۹ میلیون گردشگر بین‌المللی سالیانه، در دنیایی واقعی نیز محبوب‌ترین شهر گردشگری دنیا است. به عنوان بزرگ‌ترین شهر در غرب اروپا، لندن شهرت خود را مدیون مواردی چون مد، لباس، اقتصاد، تجارت و سیاست است.

 

منبع:Businessinsider

مطالب مرتبط:

دیدگاه