اجرای تور تهرانگری برای هموطنان مسیحی

شایان حامدی
شایان حامدی یکشنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
اجرای تور تهرانگری برای هموطنان مسیحی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از برگزاری تور رایگان تهرانگردی برای هموطنان ارمنی و مسیحی در روز جمعه 18 دی‌ماه خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، رجبعلی خسروآبادی با بیان این‌که ملت ایران همواره قدردان زحمات ادیان مختلف بویژه هموطنان ارمنی بوده است، یادآور شد:

حضور ایرانیان ارمنی در دوران جنگ تحمیلی و فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و هنری آنان بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی همچنین با بیان این‌که برگزاری مراسم‌های این اداره کل بر اساس سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در استفاده یکسان هموطنان بدون در نظر گرفتن مذهب و قومیت افراد برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، افزود:

همانگونه که برنامه تهرانگردی در ایام نوروز برای همشهریان تهرانی برگزار شد، گشت تهرانگردی ویژه سال نو میلادی نیز برای هموطنان مسیحی و ارمنی برگزار می‌شود. این گشت نیم‌روزه و به صورت رایگان برای همشهریان ارمنی خواهد بود.

خسروآبادی برپایی نمایشگاه صنایع دستی ادیان مختلف را از برنامه‌های آتی میراث فرهنگی تهران اعلام کرد و یادآور شد:

با توجه به جمعیت چند ده هزار نفری ارامنه در پایتخت شاهد حضور هنرمندان و اساتید برجسته این جامعه در رشته‌های هنرهای سنتی هستیم.

به گفته او، این برنامه با مشارکت و همکاری برج میلاد تهران، شهرداری منطقه 6 و شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان (همشهریان ارمنی) برای ثبت نام می‌تواند با روابط عمومی شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران تماس بگیرند.

منبع: ایسنا

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه