مصوب شدن ۴۶ روستای هدف گردشگری در فارس

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
مصوب  شدن ۴۶ روستای هدف گردشگری در فارس

به گفته مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس  در حال حاضر تعداد ۴۶ روستا به‌ عنوان روستای هدف گردشگری در استان فارس مصوب شده و تا پایان سال ۵ اقامتگاه بوم‌گردی اجرایی می‌شود.

  به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس مصیب امیری در کارگاه آموزشی توانمندسازی دهیاران روستاهای هدف گردشگری استان فارس، گفت:

گردشگری روستایی در دنیای امروز یکی از بخش‌های مهم فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شود و‌ این فعالیت مهم اقتصادی از دیدگاه‌های مختلفی مورد توجه قرار گرفته است. استان فارس با داشتن بیش از ۳۰۰۰ روستا که در حال حاضر تعداد ۴۶ روستا به عنوان روستای هدف گردشگری مصوب شده است، دارای ظرفیت بسیار بالایی در توسعه این گونه از بوم گردشگری است.

 در حال  حاضر در ۱۰ روستای این استان پروژه‌های اقامتگاه‌های بوم‌گردی در حوزه گردشگری روستایی و عشایری در حال طی مراحل قانونی دریافت مجوز هستند که بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حداقل ۵ واحد از این تأسیسات تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

تا پایان سال ۱۳۹۵ تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی دارای مجوز در استان فارس به ۲۵ واحد افزایش می‌یابد.

در ادامه، معاون امور زیارتی و گردشگری استاندار فارس گفت: حمایت از صنایع دستی باید در کنار حمایت از گردشگری باشد و باید در روستاها و خانه‌های روستایی خانه‌های صنایع دستی تشکیل شود و صنعتگران آنها مردان و زنان روستایی باشند.

ورودی روستاها باید قبل از تعطیلات نوروز تمیز و بهسازی شود اما نباید خانه‌های گلی در روستاها به خانه‌های شیک و مدرن تبدیل شود زیرا روستا از حالت اصلی خود خارج می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه