مکان هایی که باید در سفر به مارماریس از آن ها دیدن کنیم

محمد اخلاقی | دوشنبه, ۵ بهمن ۹۴ ساعت ۲۲:۳۰

اگر تصمیم دارید به شهر زیبای مارماریس سفر کنید، با کجارو همراه باشید تا زیبایی‌های این شهر را بشناسید و با آگاهی سفر خود را آغاز کنید.

مارماریس یکی از مقاصد پرطرفدار در سفر به ترکیه به شمار می‌رود. دلایل زیادی وجود دارد که بین شهرهای مختلف ترکیه به مارماریس سفر کنید؛ منظره‌های بی‌نظیر، مکان‌های تاریخی، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی این شهر، سفری پر از هیجان، ماجراجویی، تفریح و آموزش را برای شما به ارمغان می‌آورند. از سواحل شن سفید گرفته تا آثار تاریخی این شهر، مارماریس را با دیگر شهرهای جهان متفاوت می‌کند.

مارماریس مارینا (Marmaris Marina)

marina

در اسکله مارینا زندگی جریان دارد. از طرفی کشتی‌های بادبانی بزرگ و کوچک دائما در حال رفت و آمد به اسکله هستند و فضای دلنشینی را ایجاد کرده‌اند؛ و از طرف دیگر بازارچه‌های محلی و فروشگاه‌های بزرگ و کوچک امکان خرید را برای علاقه‌مندان فراهم کرده‌اند. سرزندگی و نشاط این منطقه شما را جذب خودش خواهد کرد. در گوشه و کنار اسکله نوازندگان مشغول نواختن سازهایشان هستند، رستوران‌ها با تنوع غذایی فراوان مشغول خدمات‌رسانی به مشتریانند و فروشگاه‌های مختلف که انواع سوغات‌های ترکی را می‌توانید در آن‌ها پیدا کنید، مشغول فروش لباس و دیگر چیزهای دوست داشتنی هستند.

فواره با رقص نور

dancing-fountains

در میدان جوانان ۱۹ می شهر مارماریس، فواره‌ای که با رقص نور و موسیقی همراه شده‌ است، شب زیبایی را برای شما ایجادمی‌کند. هربار نمایش رقص نور و موسیقی  فواره، حدود نیم ساعت به طول می‌انجامد. در این نمایش، فواره‌ها همراه با موسیقی و نورهای همراهشان یک هارمونی زیبا را تشکیل می‌دهند. تماشای این نمایش رایگان است و بسیاری از مردم برای تماشای این لحظه‌های زیبا، هرشب دور فواره جمع می‌شوند. در میانه‌ی حوضچه، مجسه زیبایی از پری دریایی قرار گرفته که رقص نور و آب را کامل‌تر می‌کند. این فواره به‌صورت شبانه‌روزی کار می‌کند و بسیاری از مردم، با انداختن پول خرد درون حوضچه، در دل آرزویی می‌کنند و از نمایش لذت می‌برند.

کوه‌های مارماریس

mountain

شهر ساحلی مارماریس در بین کوه‌های بسیار زیبایی قرار گرفته است. این منطقه تنوع گیاهی و جانوری منحصربه‌فردی دارد و بسیاری از گردشگران برای دیدن این تنوع راهی این شهر می‌شوند. در سطح شهر تورهای خصوصی فراوانی وجود دارند که شما را با وسایل نقلیه گوناگون به این کوه‌ها می برند؛ وسایلی نظیر جیپ سفری که به‌صورت گروهی، افراد را حمل می‌کند یا چهارچرخ‌های موتوری که به هر گردشگر سپرده می‌شود تا به ماجراجویی در جنگل بپردازد. بر فراز قله‌ی کوه‌ها، می‌توانید نمای زیبایی از شهر و طبیعت را ببینید، همچنین آبشارهای زیبایی در مسیر قرار دارند که می‌توان در بعضی از آن‌ها قایق‌سواری در رودخانه خروشان را تجربه کرد. بسیاری از گردشگران برای تماشای غروب آفتاب به نوک قله‌ها می‌روند تا فرو رفتن خورشید در آب را از این نمای زیبا ببینند.

مقبره پادشاهان یونانی

tomb

همان طور که در ابتدای متن اشاره کردیم، شهر مارماریس مکان‌های تاریخی بسیاری در خود دارد. یکی از این جاذبه‌های تاریخی مقبره‌ی پادشاهان یونانی است که در دل صخره‌های حاشیه رود دالیان کنده‌کاری شده است. این بنای تاریخی چیزی حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و ظرافت طراحی آن شما را سحر خواهد کرد. تورهای خصوصی با عبور گردشگران از این منطقه، تاریخچه‌ی مختصری از این مقبره‌ها را برای علاقه‌مندان بیان می‌کنند. این بناهای شگفت انگیز را تنها می‌توان از داخل رودخانه مشاهده کرد و امکان دسترسی مستقیم به آن‌ها وجود ندارد.

رودخانه دالیان

dalyan

رودخانه دالیان یکی از مکان‌های غنی گردشگری شهر مارماریس است. در حاشیه رودخانه، مناظر بسیار چشم‌نوازی وجود دارد، همچنین خرابه‌های تاریخی نیز کمی دورتر از حریم رودخانه به چشم می‌خورد. همان طور که اشاره کردیم، مقبره‌ی پادشاهان یونانی نیز به‌عنوان یکی از زیباترین نمادهای تاریخی شهر در مسیر این رودخانه واقع شده‌ است. در طول مسیر، رستوران‌های فروانی وجود دارند که بهترین و با کیفیت‌ترین غذاهای سطح ترکیه را ارائه می‌کنند. ساحل لاک‌پشت‌ها نیز در امتداد دالیان قرار دارد. بسیاری از مردم اعتقاد دارند که خاک این ساحل خواص درمانی دارد، بنابراین با کناره‌گیری قایق‌ها خود را گل مالی می‌کنند. تور رودخانه دالیان معمولا از صبحگاه تا هنگام غروب خورشید به طول می‌انجامد.

ساحل ایچمیلر (Icmeler)

icmiler

یکی از بهترین سواحل شهر مارماریس مربوط به منطقه ایچمیلر است. آب کم‌عمق و شفاف، شن‌های نرم و سفید و ساحلی تمیز با نمایی بی‌نظیر از کوه و دریا، مثل یک بهشت گمشده زیبا و آرامش‌بخش است. در امتداد این ساحل هتل‌های فراوانی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را برای اسکان انتخاب کنید. تماشای غروب آفتاب در این ساحل، بسیار تماشایی و به‌یادماندنی خواهد بود.

غواصی در مارماریس

Scuba

در مارماریس مناطقی بکر برای غواصی وجود دارد. یکی از تفریحات پرطرفدار این شهر نیز غواصی است. خوشبختانه طبیعت مارماریس هنوز دست نخورده باقی مانده و برای گردشگران ایدئال است. شرکت‌های خصوصی فراوانی در سطح شهر اقدام به برگزاری تور غواصی می‌کنند. معمولا این تورها شما را با قایق به مناطق زیبا و بکر می‌برند و در آنجا با انجام آموزش لازم، شما را برای غواصی آماده می‌کنند. اگر تابه‌حال غواصی نکرده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم حتما این تجربه‌ی بی‌نظیر را حتی برای یکبار امتحان کنید.

میدان جوانان ۱۹ می

marmaris-19-may-youth

ایستگاه اکثر دلموش‌ها یا همان ون‌های محلی به این میدان ختم می‌شود. این میدان قلب تپنده‌ی شهر به حساب می‌آید. معمولا افراد زیادی در این میدان مشغول اجرای زنده موسیقی هستند، بعضی از مردم با ریتم این موسیقی‌ها مشغول رقص و پایکوبی هستند. اطراف میدان پر است از کافه‌ها و رستوران‌هایی که با آغوش باز پذیرای گردشگران هستند. غنای فرهنگی و شورهای مردم، این میدان را متفاوت از هر نقطه‌ی دیگری کرده است. مناظر زیبای اطراف این میدان مناسب گذراندن یک عصر آرامش‌بخش است. میدان جوانان ۱۹ می پاتوق شب زنده‌داران شهر است و معمولا هنرمندان بسیاری دورتادور میدان شب را به صبح می‌رسانند.

موزه مارماریس

marmaris-museum

موزه‌ی شهر مارماریس در یکی از قلعه‌های به‌جامانده از دوران عثمانی دایر شده‌ است. اگر به تاریخ ترکیه و عثمانیان علاقه‌مند هستید، با مراجعه به این موزه می‌توانید از اطلاعات تاریخی بسیاری بهره‌مند شوید. برای دیدن تمام بخش‌های موزه حدودا به سه ساعت زمان نیاز دارید. از فراز قلعه‌ای که موزه در آن بنا شده، نمای بسیار زیبایی از شهر مارماریس را می‌توانید ببینید.

این تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های شهر مارماریس بود که در این مقاله به تصویر کشیدیم. اگر شما تجربه سفر به این شهر را دارید، تجربه‌های خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: theculturetrip.com

مطالب مرتبط:

دیدگاه