حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و روسیه، یکی از مصوبات دیروز عصر دولت بود

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و روسیه، یکی از مصوبات دیروز عصر دولت بود

موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه مشتمل بر یک مقدمه، ۱۲ ماده و یک پروتکل، در جلسه امروز هیات دولت تصویب شد.

  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، لایحه «نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی» ـ صندوق مکانیزه فروش ـ در جلسه امروز بعدازظهر یکشنبه هیات دولت، به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی تصویب شد.

بر اساس این گزارش، با تصویب این لایحه، تمامی صاحبان مشاغل موضوع قانون مالیات‌های مستقیم (صنفی و غیرصنفی) و فروشگاه‌های زنجیره‌ای (اعم از حقیقی و حقوقی) مکلفند نسبت به ثبت درخواست دریافت شناسه پایانه فروشگاهی در درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور و اخذ شناسه و مجوزهای لازم برای نصب و به کارگیری آن برای هر پایانه فروشگاهی اقدام نمایند.

همچنین اشخاص مشمول، مطابق مقررات این قانون مکلفند رویدادهای مالی فعالیت‌های شغلی خود اعم از صورتحساب خرید و فروش روزانه کالا و خدمات و هزینه را در پایانه فروشگاهی ثبت کنند.

موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه­ گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه مشتمل بر یک مقدمه، ۱۲ ماده و یک پروتکل، از دیگر مصوبات جلسه عصر یکشنبه  هیات دولت بود.

هیات وزیران همچنین به منظور ایجاد بازار رقابتی، بالا بردن راندمان تولید و ایجاد چرخه اقتصادی مناسب در صنعت برق و نیز رفع مشکل تأخیر در پرداخت بهای برق نیروگاه‌­ها، وزارت نیرو را مکلف نمود با توجه به فعالیت بورس انرژی، شرایط را برای آن دسته از مشترکینی که برق مصرفی آنها بالای پنج مگاوات است و مایل هستند تمام یا بخشی از انرژی برق مورد نیاز خود را از طریق نیروگاه‌­های متعلق به خود، بورس انرژی و یا قراردادهای دوجانبه با نیروگاه­‌ها تأمین کنند، فراهم آورد.

هیات وزیران مقرر کرده است به تدریج و تا پایان سال ۱۳۹۴، حداقل دو سوم مجموع انرژی مورد نیاز مشترکین از طریق بورس انرژی یا قراردادهای دوجانبه تأمین شود.

موضوع توسعه محل پارک­ حاشیه­‌ای خودروها و دستگاه‌­های پارکومتر در سال‌های اخیر و بی­‌توجهی و عدم استقبال مردم برای استفاده از آنها و به تبع آن استفاده گسترده از پارکبان‌‌ها در دستور کار این جلسه هیات وزیران بود. با توجه به عدم وجود زیرساخت‌­های الکترونیکی و عوارض حضور پارکبان‌ها، پیشنهاد اصلاح آیین‌­نامه اجرایی قانون برای ساماندهی موضوع به تصویب هیات وزیران رسید.

در این پیشنهاد به نظام­‌مند کردن فعالیت شرکت‌­های متصدی و عوامل آن (پارکبان‌ها)، توسعه تجهیزات و لوازم الکترونیکی مدیریت پارک حاشیه ­ای و پرداخت الکترونیکی هزینه توقف پارک حاشیه‌ای پرداخته شده است و دستگاه‌­های اجرایی بخصوص وزارتخانه‌های کشور، بازرگانی و راه و ترابری مکلف شدند ظرف شش ماه پس از ابلاغ این آیین­ نامه در خصوص ایجاد و راهبری سامانه­‌های پذیرش کیف پول الکترونیکی (تاکسی، ‌اتوبوس،‌ مترو و...) اقدام کنند.

موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه­‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه مشتمل بر یک مقدمه، ۱۲ ماده و یک پروتکل، از دیگر مصوبات جلسه عصر یکشنبه  هیات دولت بود.

اصلاح اساسنامه و افزایش سرمایه فرودگاه­‌های کشور نیز در این جلسه به تصویب هیات وزیران رسید. این اصلاح شامل تغییر نام شرکت مذکور به نام «شرکت فرودگاه­‌ها و ناوبری هوایی ایران» با هدف ساماندهی، اداره، نگهداری، توسعه، تکمیل، تجهیز و بهره­ برداری فرودگاه­ های تجاری کشور، ایجاد فرودگاه­ های دارای توجیه فنی و اقتصادی و ارایه خدمات کمک ناوبری، فرودگاهی و سایر فعالیت‌­های جنبی فرودگاهی، هوانوردی و پروازی است.

اعضای دولت در ادامه، لایحه تصویب احکام و مصوبات بیست و پنجمین کنگره اتحادیه جهانی پست را به تصویب رساندند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه