ژاپن به لطف چینی‌ها امسال رکورددار جذب گردشگر شد

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان جمعه، ۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
ژاپن به لطف چینی‌ها امسال رکورددار جذب گردشگر شد

تعداد گردشگرانی که از ژاپن بازدید  و در این کشور  پول خرج کرده‌اند، امسال به یک رکورد رسید، زیرا گردشگران چینی اهمیتی به کاهش ارزش یوان نمی‌دهند و این موضوع باعث می‌شود که (با مسافرت به ژاپن) نقطه روشن اقتصادی برای نخست وزیر ژاپن، شینزو آبه فراهم کنند. با کجارو همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

ژاپن باید بازدیدکنندگان خود را متنوع کند، اما واضح است که به کار گیری شیوه‌های جدید، چالش ویژه‌ای را می‌طلبد. 

جیسون کلمپت

طبق اطلاعاتی که سازمان ملی گردشگری و دولت ژاپن روز سه‌شنبه اعلام کردند، در سال ۲۰۱۵، ژاپن ۱۹.۷ میلیون گردشگر جذب کرده است که حدود ۳.۵ تریلیون ین (۳۰ میلیارد دلار) در این کشور خرج کرده‌اند. تعداد گردشگران از سرزمین اصلی چین دو برابر شده و به ۵ میلیون رسیده است. زیرا چینی‌ها نسبت به سقوط قیمت‌ها در بازار سهام و ۱۱ درصد سقوط ارزش یوان در برابر ین از ماه آگوست بی‌اعتنا هستند.

آیاکو سرا، استراتژیست بازار توکیو در بانک خصوصی سامیتومو میتسویی گفت:

گردشگری به عنوان حضوری مثبت در نظر گرفته می‌شود که حامی رشد در میان اقتصاد راکد ژاپن است. اما ژاپن برای رسیدن به این نرخ رشد در سال ۲۰۱۶ باید گردشگران بیشتری جذب کند و انجام چنین کاری در حالی که اقتصاد جهانی کند است، بسیار دشوار خواهد بود.

افزایش هزینه‌های گردشگران یکی از ارکان مهم دستیابی به هدف در دولت شینزو آبه، یعنی پیشرفت تولید ناخالص داخلی تا ۶۰۰ تریلیون ین (۵.۱ تریلیون دلار) تا سال ۲۰۲۰ است. با توجه به اینکه تعداد گردشگران  در سال ۲۰۱۵ حدود ۴۷ درصد افزایش داشته و به ۲۰ میلیون رسیده است، دولت ژاپن هدف خود را تا ۳۰ میلیون گردشگر افزایش داده است.

در حالی که سال گذشته مسافران چینی یک چهارم کل بازدیدکنندگان ژاپن را تشکیل داده‌اند، ۴۱ درصد از کل مخارج گردشگری را عهده‌دار بوده‌اند. این هیجان خرید،  که در زبان ژاپنی «bakugai» گفته می‌شود، توسط U-Can New Words and Buzzwords Awards به عنوان یکی از دو لغت سال ۲۰۱۵ انتخاب شد.

هزینه‌های کل گردشگران معادل ۱.۲ درصد از مصرف داخلی خصوصی اسمی در پایان سه ماهه سوم بوده است.

اینکه این رشد عظیم ادامه می‌یابد یا خیر، مشخص نیست. در شش ماه گذشته، ارزش ین ژاپن در مقابل یوان و سایر ارزهای اصلی دیگر بیشتر شده است و این موضوع باعث شده محل اقامت و خرید در سفر به ژاپن بسیار گران باشد. چین در سال ۲۰۱۵ نسبت به ۲۵ سال گذشته به علت کاهش تقاضا، کمترین رشد را داشته است.

طبق گفته‌ی سرا، تضعیف یوان قطعا اثری منفی بر انتظارات آینده دارد.

منبع: Skift

مطالب مرتبط:

دیدگاه