نتیجه‌ی ۲۶ ساعت عکاسی از دریاچه‌ای در آفریقا

حامد شاه‌محمدی | پنجشنبه, ۱ بهمن ۹۴ ساعت ۲۳:۳۰

این تصویر مرکب، حیوانات مختلفی که در بازه‌ی زمانی ۲۶ ساعته، به دریاچه‌ای در آفریقا سر زده اند را نشان می‌دهد. در این عکس گذر زمان، فریم بر فریم، از سمت راست با طلوع آفتاب تا غروب آن در سمت چپ، به تصویر کشیده شده است. با کجارو همراه باشید...

 عکاس مشهور، استفان ویلکس (Stephen Wilks)، در پروژه‌ی "صبح تا شب"، که پروژه‌ای از عکس‌های ترکیبی در نقاط مختلف جهان است، با استفاده از دوربین دیجیتال ۴×۵، طی ساعات زیادی، عکس‌های گرفته شده را با یکدیگر مخلوط کرده و در یک عکس مرکب به تصویر می‌کشد.

به گزارش نشنال جئوگرافیک، برای این عکس مخصوص، ویلکس ۳۰ ساعت پشت یک تمساح کور و ۱۸ فوت بالاتر از زمین در پارک ملی سرونرا (Seronera) درتانزانیا، نشسته بود.

در حین عکسبرداری ۲۶ ساعته، حیوانات مختلفی از این دریاچه عبور کرده بودند. حیواناتی مثل فیل، کرگردن، گورخر، دم عصایی و کل یالدار.

استفان ویلکس

ویلکس حدودا برای هر تصویر مرکب از پروژه صبح تا شب، ۱۵۰۰ تا عکس می‌گیرد که حدودا ۲۰ گیگ فضا می‌خواهد. سپس هفته‌ها وقت می‌گذارد تا قسمت‎های مورد نظر عکس را تنظیم کند و کنار هم بگذارد. زیبایی این عکس‌ها، به نمایش گذاشتن گذر زمان در طول تصویر است.

منبع:petapixel

نظر خود را در رابطه با این عکس با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه