ماه عسل در کوالالامپور؛ مالزی

محبوبه رستمی | چهار شنبه, ۳۰ دی ۹۴ ساعت ۲۳:۳۰

 کوالالامپور پایتخت و بزرگترین شهر مالزی است که طی ۱۵۰ سال از روستایی کوچک به کلان شهری پرجمعیت تبدیل شد. این شهر از سه فرهنگ مالایی، هندی و چینی و تلفیقی از سنت‌های قدیمی و بافت مدرن تشکیل شده است. ‌فاصله‌ی ۳۵ کیلومتری کوالالامپوراز ساحل، هتل‌های ۵ ستاره و ارزان، امکانات تفریحی و جاذبه‌های طبیعی امکان سفری خاطره‌انگیز و ماه عسلی به‌یادماندنی را برایتان فراهم خواهد کرد. با کجارو همراه باشید.

 

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران: ۴:۳۰+

زبان رسمی: مالایی

واحد پول رسمی: رینگیت

وضعیت آب و هوایی

آب و هوای کالالامپور، نسبت به هر منطقه‌ی دیگری در زمین، تغییرات کمتری را تجربه می‌کند. هر روز در این شهر بسیار گرم و تا حدودی مرطوب، شب‌ها هم هوا گرم و تا حدودی مرطوب است. باران همواره در تمام طول سال می‌بارد و از ماه ژوئن تا اوت (اوت) بارش کمتر و زمین کمی خشک می‌شود. ممکن است در بدترین ماه‌ها در شهر سیل جاری شود، اما معمولا مدت زیادی به طول نمی‌انجامد.

بهترین زمان برای رزرو هتل

کوالالامپور شهری است که تجارت نقشی تقریبا پررنگ در آن ایفا کرده و این موضوع تا حدودی به تعادل قیمت‌ها کمک می‌کند. شلوغ‌ترین دوره در اطراف تعطیلات کریسمس و ماه‌های ژوئیه و اوت است که به تبع آن، گردشگران زیادی از سراسر جهان، روانه‌ی این شهر می‌شوند. مسلم است که در این مدت قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کنند و به بالاترین حد خود می‌رسند. از آنجایی که اقلیم کوالالامپور تقریبا در تمام طول سال ثابت است، می‌توان در هر موقعی از سال به این شهر سفر کرد. در هر صورت هتل‌ها و هاستل‌های کوالالامپور در تمام مدت سال قیمت‌های خوب و منطقی دارند.

بهترین جاذبه‌ها و تفریحاتی که در کوالالامپور باید ببینید و انجام دهید

بازدید از باغ هیبیسکوس (Hibiscus Garden)

یکی از بهترین نقاطی که می‌توان برای سفرهای ماه‌عسلی انتخاب کرد، باغ‌ها هستند. هیبیسکوس نام گل ملی مالزی است که برای حفاظت و نمایش زیبایی آن در کنار گل‌های متنوع دیگر، باغی را به آن اختصاص داده‌اند. این باغ درون پارک لیک گاردنز (Lake Gardens) واقع شده است. در باغ یاد شده می‌توانید به‌همراه همسرتان عاشقانه‌هایتان را با قدم زدن در میان بیش از ۲,۰۰۰ گونه گل رنگارنگ جشن بگیرید. علاوه بر زوج‌های جوان، کسانی که عاشق طبیعت هستند هم بی‌شک از قدم زدن در اطراف باغ لذت خواهند برد. آخر هفته‌ها در باغ هیبیسکوس بازاری برپا می‌شود که می‌توانید در آن به خرید گل‌های زیبا مشغول شوید. خبر خوب اینکه در روزهای معمولی هفته، برای ورود به این مکان نیاز به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای ندارید، با این وجود آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل باید ۱ رینگیت (۸۶۵ تومان) هزینه بپردازید.

پارک کامپونگ کوانتان فایرفلای (Kampung Kuantan Firefly)

برای سورپرایز کردن معشوقه‌تان می‌توانید بیرون از پایتخت مالزی سفر و از پارک کامپونگ کوانتان دیدن کنید. این پارک پر از  کرم‌های شب‌تابی است که با صدای ناهنجار و روشنایی خیره‌کننده‌شان که آسمان شب را روشن می‌کند، برای هر کسی جذاب است. با وجود اینکه گردشگران زیادی در پارک به چشم می‌خورند، اما زمانی که شما روی قایق کوچکی پارو می‌زنید و به‌سمت طبیعت شگفت‌انگیز کرم‌های شب‌تاب می‌روید، بقیه دنیا به‌سادگی از نظرتان محو خواهد شد. پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید به‌صورت رسمی از همسرتان خواستگاری کنید، اینجا فرصت مناسبی برای این کار خواهد بود. هنگام بازدید از این ناحیه حتما از دفع‌کننده‌ی حشرات استفاده کنید. همچنین اگر در طول فصل‌های موسمی از این مکان دیدن کردید، لباس مناسب برای مقابله با باران همراه داشته باشید. خوشبختانه اغلب قایق‌ها، در این موقع از سال دارای چتر هستند.

پارک تامان تاسیک تیتیوانگسا (Taman Tasik Titiwangsa)

پارک مذکور مکانی دوست‌داشتنی برای زوج‌های جوان کشور مالزی است که دنبال فضای باز وسیع به‌همراه دریاچه‌ی زیبا و نمایی بی‌نظیر از کوالالامپور می‌گردند، پس چرا شما از چنین تجربه‌ای غافل شوید. برای داشتن یک روز عاشقانه‌ی ایدئال، در اطراف پارک به‌آرامی قدم بزنید، روی چمن‌ها استراحت کنید و سوار بر قایق روی دریاچه‌ی Titiwangsa به‌همراه همسرتان پارو بزنید و از یک روز آرام و به‌یادماندنی لذت ببرید. ساده‌ترین راه برای سفر به پارک، استفاده از مونوریل است. این مکان تنها ۱۰ دقیقه (پیاده) از شرق ایستگاه Titiwangsa فاصله دارد.

صعود بر فراز برج‌های پتروناس در مرکز شهر

اگر بالای برج‌های ۴۵۲ متری پتروناس بروید، می‌توانید دیدی مناسب از خط افق کوالالامپور به دست بیاورید. بازدیدکنندگان می‌توانند از دیدن مناظر روی سطح پلی که دو برج را در طبقه‌های ۴۱ و ۴۲ به هم مرتبط می‌کنند، لذت ببرند. اگر دوست دارید از این برج‌ها دیدن کنید، مجبورید ورودیه آن را که ۸۵ رینگیت (۷۳۵۲۵ تومان) می‌شود، بپردازید. متاسفانه برای خرید بلیط، محدودیت وجود دارد و تنها تعداد معدودی بلیط در روز به فروش می‌رسد که سریع هم تمام می‌شوند. پس در صورت تمایل باید زودتر در آنجا حاضر باشید. شب هنگام که چراغ‌های این برج‌ها روشن شود، می‌توانید عکس‌های شگفت‌انگیزی را شکار کنید.

پارک کوالالامپور باترفلای (پارک پروانه)

یکی دیگر از نقاط جذاب و عاشقانه‌ای که درون پارک لیک گاردنز قرار دارد، پارک پروانه است. پناهگاهی آرام به‌دور از زندگی شهری که برای داشتن روزی آرام بسیار مناسب است. این پارک همچنین  به‌طور اتفاقی بزرگ‌ترین پارک پروانه‌ی دنیا است که  بیش از ۱۲۰ گونه‌ی مختلف در آن زندگی می‌کنند. به نظر شما چه چیزی می‌تواند عاشقانه‌تر از قدم زدن در میان گیاهان گرمسیری و پروانه‌‌های زیبای در حال پرواز باشد؟ در ضمن، علاوه بر پروانه‌های بسیار زیبا، می‌توانید در این پارک، کرم‌های صدپا،  پیله‌های کرم ابریشم و حشرات دیگری را تماشا کنید. می‌توانید بازدید از این مکان را با پارک پرندگان هم‌زمان کنید.

آکواریوم KLCC

درست در مرکز شهر و کنار برج‌های دوقلوی پتروناس که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانید آکواریوم فوق‌العاده‌ی KLCC را پیدا کنید که در آن، انواع مختلفی از زندگی آبی را به نمایش گذاشته‌اند. گونه‌های متنوعی که از آب‌های مالزی و سراسر جهان به دست آمده‌اند. برای اینکه تجربه‌ای مضاعف داشته باشید، سعی کنید برنامه‌ی بازدید از آکواریوم را با زمان غذا دادن به جانوران دریایی هم‌زمان کنید. بی‌شک غذا دادن به ماهیانی همچون پیرانا هیجان خاصی دارد که تا مدت‌ها از یادتان نخواهد رفت.

پارک پرندگان کوالالامپور

پارک پرندگان کوالالامپور بزرگ‌ترین محل پرواز آزاد پرندگان در سراسر جهان محسوب می‌شود. در اینجا شما می‌توانید به‌همراه همسرتان در اطراف پارک قدم بزنید و از تماشای گونه‌های مختلف پرندگان لذت ببرید. پرندگانی که در رنگ‌ها و سایز‌های مختلف، بالای سر شما به پرواز در می‌آیند. کافی است چشمانتان را ببنید و صدای این موجودات دوست‌داشتنی در میان محیطی سرسبز را تصور کنید، تا به ارزش این مکان به‌خوبی پی ببرید. از جمله فعالیت‌های تفریحی جذابی که می‌توانید در پارک پرندگان از آن لذت ببرید، غذا دادن به پرندگانی همچون عقاب‌ها و نوک‌شاخی‌ها به‌همراه تماشای نمایش‌های جالبی از آن‌ها است.

پارک پرندگان کوالالامپور

 

روستای چشمه‌ی آب گرم کوالالامپور

پس از آن همه گشت‌وگذار و سفر عاشقانه، احتمالا کمی خستگی به تن‌تان می‌ماند، بنابراین چرا با رفتن به  حمام چشمه‌ی آب گرم لذت سفر را برای خودتان دوچندان نکنید. بدون شک در شهری مانند کوالالامپور جایی بهتر از این چشمه‌ی آب گرم پیدا نخواهید کرد. جایی که کارمندان خوب، امکانات مناسب و درمان‌گران ماهر ساعات خوشی را برای شما رقم خواهند زد. به‌علاوه اینکه، امکان ثبت‌نام برای زوج‌های جوان هم وجود دارد.

روستای چشمه آب‌گرم کوالالامپور

 

تهیه شده در کجارو

مطالب مرتبط:

دیدگاه