۱۰ مکان مسافرتی که خالی از گردشگر است

مینا داودی | شنبه, ۱۲ دی ۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

آیا از خیابان‌های خیلی شلوغ، سواری در اتوبوس پر از جمعیت و مسافرت با افرادی که اهل سفر نیستند، بیزارید؟ تنها شما نیستید. این روزها مردم بیشتر دوست دارند به مکان‌های دست نخورده بروند، مکان‌هایی بکر و کمتر سفر کرده که می‌توانید بدون‌اینکه در هر بار به کسی برخورد کنید، گردش کنید. با کجارو همراه باشید.

خوشبختانه افرادی هستند که کم‌وبیش در مورد مسیرهای پیموده شده می‌دانند. به‌منظور بردن شما به مناطقی که دوست دارید از گردشگر خالی باشد، تعدادی کارشناس در کنفرانس Adventure Elevate در کلرادو چند نقطه جالب و دیدنیرا معرفی کردند. با کجارو همراه باشید تا در مورد مناطق شگفت‌انگیز اطلاعات بیشتری به دست آورید، قبل از اینکه پر از گردشگر شود.

تولار، آرژانتین

01

این شهر کوچک با جمعیتی کمتر از ۳۰۰ نفر یک مکان جالب در منطقه  Veronica Lampon، Say Hueque است. اگرچه شرکت او مسئول بهترین تورها در آرژانتین است، سالانه فقط یک تور برای این مکان ناشناخته به فروش می‌رساند- در نتیجه مطمئن باشید که در حال ماجراجویی در یک منطقه  بکر هستید. تولار که در صحرای آرژانتین شمالی قرار گرفته است دارای کوه‌های زیبا، ذخایر معدنی و یک تجربه فرهنگی منحصربه‌فرد است که نمی‌توان خدشه‌ای به آن وارد کرد. این منطقه دورافتاده تاثیر خیلی زیادی از Incas گرفته است، و با وجود گردشگران زیاد خدشه‌ای به فرهنگ آن وارد نشده است. Lampoon به ما می‌گوید که شما هنوز می‌توانید بسیاری از فرهنگ‌های ۲۰۰ سال پیش را در اینجا مشاهده کنید، این تجربه‌ای شگفت‌انگیز است.  

Rio Cangrejal، هندوراس

02

Mark Willuhn از اتحادیه Mesoamerican Ecotourism می‌گوید Rio Cangrejal the که در شمال هندوراس واقع شده است، یکی از رود‌خانه‌های بزرگ برای قایق‌سواری در آب‌های تند و قایقرانی در آمریکای مرکزی است. اگر از یک شهر ساحلی مثل La Ceiba به‌عنوان اقامتگاه استفاده کنید، به آسانی می‌توانید در Rio Cangrejal و همه قسمت‌های آن گردش کنید. بعد از قایق‌سواری در آب‌های تند و قایقرانی، به پارک ملی Pico Bonito که در همان نزدیکی است، بروید تا از جنگل‌های بارانی زیبا و بکر دیدن کنید، بدون اینکه با گردشگران دیگر برخوردی داشته باشید. یا برای مشاهده حیات وحش شگفت‌انگیز دریا در طول جزایر خلیج هندوراس، و در Mesoamerican Barrier Reef غواصی کنید.

سواحل ملی Point Reyes، کالیفرنیا

Color photograph of Point Reyes with coastal haze, foreground cove, and Drakes Bay

Christina Tunnah  مسئول بیمه مسافرتی در شرکت World Nomads  می‌گوید، اگرچه سواحل ملیPoint Reyes فقط یک‌ ساعت با سانفرانسیسکو فاصله دارد، ولی یک راز بسیار پنهانی باقی ‌مانده است. این بخش از کالیفرنیا جواهری بکر و نیرومند است. در Point Reyes، حدود ۲۴۰ مایل مسیر وجود دارد برای افرادی که اهل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری هستند همچنین در این منطقه و در حومه محافظت شده‌ی جالب آن می‌توان ساعت‌ها پیاده روی کرد. در سفرتان حتما از فانوس دریایی تاریخی و بسیاری از مناظر دیدنی در حیات وحش مثل قلمرو گوزن tule یا Elephant Seal دیدن کنید. اگر از ماه ژانویه تا آوریل به دیدن این مناطق بروید، ممکن است بتوانید از یکی از سواحل یا پرت‌گاه‌های آن، نگاهی هم به مهاجرت سالانه نهنگ خاکستری داشته باشید.  

گردش شهری در آلاسکا

04

بازدید از آلاسکا قطعا روشی مطمئن برای پیاده شدن در مسیری است که می‌پیمایید، اما انتخاب مکانی در میان ۶۶۰.۰۰۰ مایل مربع از این منطقه می‌تواند دلهره آور باشد. سفر خود را در انکوریج به‌منظور دسترسی به فرودگاه‌­های بدون مرز شروع و به پایان برسانید، پس از آن برای گردش در مکان‌های پرت آلاسکا از راه آهن استفاده کنید. ماجراجویی خود را از Seward آغاز کنید، یک شهر کوچک ماهیگیری که با ماشین حدود سه ساعت با انکوریج فاصله دارد. در روستای ساحلی دست ­نخورده کاووش کنید و یک سفر کوتاه به پارک ملی Kenai Fjords داشته باشید که مرکز ۳۸ یخچال طبیعی جالب و برخی از بی‌­نظیرترین چشم­‌اندازها در آلاسکا است. برای تجربه‌­ای در خارج از شبکه، به خط راه ­آهن آلاسکا به مقصد Spencer Glacier برگردید. زمانی که قطار دور می‌شود، مردمی که همراه با شما قطار را ترک می‌­کنند، تنها افرادی هستند که قصد دارند در آنجا تنها باشند. از تورهای شناور، پیاده­ روی و کمپینگ در یکی از دیدنی­‌ترین یخچال‌­های آلاسکا لذت ببرید، قبل از اینکه از سفر با قطار به انکوریج برگردید.

ساحل آمفالی، ایتالیا

05

آیا در جست‌و‌جوی سفری نامتعارف هستید که برای تورهای پیاده ­روی در مناطق دور مهیا نشده است؟ نگران نباشید، می‌­توانید این حس را در ساحل آمالفی ایتالیا تجربه کنید. ساحل آمفالی، مقصدی است که افراد کمی به آن سفر می‌کنند، پشت کوه‌ها، سواحل بکر و شهرهای خیره‌کننده‌ای در دامنه‌ی کوه‌­های خود دارد. می‌توانید با آرامش خاطر دوچرخه ­سواری یا موتورسواری کنید، یا فقط از مناظر آن در این مکان شگفت ­انگیز لذت ببرید که برای خانواده‌­ها و مسافران با فرهنگ مناسب است.  

 آزور، پرتغال

06

این منطقه‌­ی خودمختار در پرتغال یک مکان نسبتا ناشناخته برای گردشگران بین‌المللی باقی مانده است. 9 جزیره آزور که هرکدام چشم ­انداز متفاوتی دارند، زیبایی را برای همه به ارمغان می‌­آورد و خستگی را می‌­زداید. در بیابان‌­های سرخ رنگ سانتا ماریا، قله‌­های باشکوه کوه از سائو خورخه، یا غارهایی که تا نصف پر از آب هستند و چشم اندازهای خیره‌کننده ساحل پیکو و Faial گردش کنید. حقیقتا مکان‌های خیلی زیادی وجود دارند که قادر نیستیم آن‌ها را در اینجا معرفی کنیم.  

Sierra de San Francisco, Baja California

07

سایت میراث جهانی یونسکو مهم‌ترین مجموعه هنر سنگی قبل از تاریخ در آمریکای شمالی را دارد. این سفر یکی از بهترین سفرهای عمر هر انسان است، اما  برای رسیدن به آنجا باید راهی طولانی را پیمود: بازدیدکنندگانی که با پای پیاده می­‌روند از قاطر برای حمل اثاثیه خود استفاده می­‌کنند، و بعید است که با کسی به‌جز گروه کوچک خود برخوردی داشته باشند. این سایت که سالانه توسط حدود ۳۰۰ نفر گردشگر، مورد بازدید قرار می‌گیرد، نقاشی‌­های مربوط به حدود ۱۰۰ سال قبل از میلاد مسیح را که روی سنگ‌­ها سالم باقی مانده­‌اند را برای عرضه به گردشگران دارد.

Pananal، برزیل

Pantanal Matogrossense national park in Brazil with giant Victoria Regia water lilies and lily pads

 Pantanal از جمله مکان‌هایی است که خیلی مورد کم‌لطفی قرار گرفته است. با آنکه Pantanal مکان بهتری برای مشاهده حیات ­وحش بوده، ولی جنگل آمازون بیشتر مورد توجه مطبوعات است. اگر به جنگل‌­های بارانی جالب این منطقه بروید، مطمئن باشید موجودات بومی عجیب ­وغریبی خواهید دید که ترسی از گردشگران ندارند. برای مشاهده حیات در دریا به Bonito بروید و به ­خاطر آب بسیار شیرین آن در آب گرم وآبی شفاف آن غواصی کنید.  

جزیره هریس، اسکاتلند

09

 جزیره هریس که بیشتر بخش‌های آن دست­ نخورده باقی مانده است، مکان برخی از زیباترین سواحل اسکاتلند است. در سفرتان، از منظره‌­های زیبا و سواحل خیره ­کننده‌ی ‌آن با تور پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری به احترام سرزمین اسکاتلند، دیدن کنید.  

مقدونیه

10

سرزمین بالکان که هم‌مرز با یونان و آلبانی، محصور در خشکی بوده، مکانی بسیار عالی برای دیدن اروپای اصیل است که هنوز توسط گردشگران به آن خدشه‌­ای وارد نشده است. در مقدونیه، از نواحی پر از پستی­ و بلندی، چشم‌انداز کوهستانی بسیار جالب و روستاهای زیبا، دیدن کنید، بدون ­اینکه حتی یک اتوبوس گردشگری در آنجا ببینید. برای تور پیاده ­روی و دوچرخه­ سواری به مقدونیه بروید تا افراد خبره‌ای که در آنجا حضور دارند به شما راهنمایی­‌های لازم را انجام دهند تا حتی یک محل را هم از دست ندهید.

 منبع: Budget Travel

مطالب مرتبط:

دیدگاه