بهترین مقاصد گردشگری جهان در سال ۲۰۱۶ به انتخاب لونلی پلنت

حمیده کریمی | یکشنبه, ۱۳ دی ۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

انتشارات بزرگ و معتبر لونلی پلنت (Lonely Planet) یکی از شناخته‌شده‌ترین مراجع تولید و نشر کتاب‌های راهنمای سفر در دنیا است. متخصصان این مجموعه، هر سال فهرستی از بهترین مقاصد سفر را در اختیار علاقه‌مندان به گردشگری قرار می‌دهند. در ادامه‌ی این مقاله با فهرست بهترین مقاصد سفر در سال ۲۰۱۶ میلادی، آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

Tom Hall، مدیر تحریریه‌ی لونلی پلنت، درباره‌ی این مجموعه می‌گوید:

"این فهرست در واقع مجموعه‌ای از چند مقصد معمولی برای سفر نیست، بلکه مجموعه مکان‌هایی است که هر علاقه‌مند به گردشگری باید آن‌ها را ببیند."


اولین کشور دیدنی این فهرست، بوتسوانا (Botswana) است؛ مکانی ایدئال برای دیدن حیات‌وحش آفریقا.


به تماشای زیباترین مناظر حیات‌وحش بنشینید.

جمهوری بوتسوانا، زیباترین مناظر حیات وحش جهان را در مقابل دیدگان شما به تصویر می‌کشد؛ از فیل و بزکوهی گرفته تا گربه‌های بزرگ و سگ‌های وحشی آفریقایی.


از دیگر مکان‌هایی که در این کشور از دیدن آن‌ها لذت خواهید برد، دلتای اوکاوانگو (Okavango) و صحرای کالاهاری (Kalahari) را می‌توان نام برد که چشم‌اندازهای وسیعی از صحرا و مناظر آفریقایی را به تصویر می‌کشند.

کشور شماره‌ی چهار در این فهرست، یک کشور جزیره‌ای در اقیانوس آرام یعنی جمهوری پالائو (Palau) است؛ مجموعه‌ای از ۲۰۰ جزیره‌ی آتشفشانی و سنگ‌آهکی که با جنگل‌هایی سرسبز و انبوه پوشیده شده و دریای بی‌کران فیروزه‌ای آن را در بر گرفته است.

پیش‌قدم باشید.

شعار گردشگری کشور گرینلند این است: "پیشقدم باشید".

گرینلند
لونلی پلنت نیز با انتخاب گرینلند به‌عنوان نهمین کشور این فهرست، علاقه‌مندان به سفر و گردشگری را به بازدید از این کشور زیبا، ترغیب می‌کند.
سفر به گرینلند برای بیشتر افراد، سفری بسیار گران‌قیمت محسوب می‌شود. نبود جاده‌ها به این معنا است که شما باید هزینه‌های زیادی را برای سفر با قایق یا هلی‌کوپتر بپردازید. اما این نکته را نیز فراموش نکنید که کمتر جایی در دنیا پیدا می‌شود که بتوانید در آن مناظری به این زیبایی و باشکوهی و طبیعتی بکر و ناب را یک‌جا ببینید.


در صدر فهرست بهترین مناطق دیدنی، ترانسیلوانیا (Transylvania) قرار دارد. این منطقه‌ی تاریخی که در رومانی واقع شده است، چیزی فراتر از افسانه‌های مربوط به خون‌آشام‌ها، دهکده‌های زیبا و کلیساهای قدیمی و مستحکم را در معرض دید گردشگران می‌گذارد.


کوهستان کارپتیان (Carpathian Mountains) فرصت‌های بی‌نظیری را برای تجربه‌ی ورزش‌هایی نظیر غارنوردی، کوهنوردی و اسکی برای مسافران فراهم می‌کند.


در کافه‌های پیاده‌روهای شهرهای براشوو (Brasov)، سیگیشوآرا (Sighisoara) و سیبیو (Sibiu) می‌توانید قهوه ای بخورید و از سفر به این منطقه لذت ببرید.

کوهستان کارپتیان
بازدید از جزیره‌ی تبعید ناپلئون

در میان فهرست مناطق توصیه‌شده‌ی لونلی پلنت، مقصد شماره‌ی ۱۰ به جزیره‌ی سنت هلن اختصاص دارد؛ جزیره‌ای که ناپلئون بناپارت سال‌های تبعید خود را در آن گذراند. در سال جدید، این جزیره با فرودگاه جدیدش چشم‌انتظار مسافران خواهد بود.
دره‌ی (Viñales Valle de Vinales) که میراث جهانی یونسکو نیز هست، در یکی از مناطق دیدنی کوبا واقع شده که پس از گرم شدن روابط این کشور با آمریکا، گردشگری آن رونق یافته است. این جزیره در انبوهی از درختان کاج و صخره‌های آهکی زیبا قرار گرفته است.

کوتور (Kotor)، بهترین شهر دیدنی جهان در سال ۲۰۱۶

این شهر ساحلی که در مونته‌نگرو واقع شده است و یکی از زیباترین بندرگاه‌های جهان را در اختیار دارد، امسال نیز به انتخاب لونلی پلنت در صدر فهرست بهترین شهرهای دیدنی جهان قرار گرفته است. این شهر تاریخی به معماری سبک ونیزی خود شهرت دارد.


از دیگر شهرهای این فهرست می‌توان Fremantle، شهری بندری در استرالیای غربی و جرج تاون (George Town)، پایتخت غذای مالزی را نام برد.
پایتخت تالین (Tallinn) و شهر قدیمی آن که میراث جهانی یونسکو نیز هست، زیباترین شهرهای اروپا به انتخاب لونلی پلنت هستند. جمعیت کم و مناظر بکر و جنگل‌های زیبا، فرصت‌هایی ایدئال برای علاقه‌مندان به طبیعت هستند.


از دیگر شهرهای این فهرست، Galicia در شمال غربی اسپانیا و تیمور شرقی (East Timor) در آسیا هستند.
لونلی پلنت علاوه بر فهرست بهترین شهرها، بهترین مناطق و بهترین کشورها، فهرست‌هایی موضوعی نیز پیشنهاد کرده است. از جمله بهترین مقصد‌های سکوت و آرامش Esalen Institute است که در کالیفرنیا جایگاه سوم را دارد.
این فهرست‌ها علاوه بر اینکه در کتاب بهترین‌های سفر در سال ۲۰۱۶ به چاپ رسیده اند، در سایت لونلی پلنت و از طریق ??? ???? نیز قابل دسترسی هستند.

فرست بهترین کشورها برای سفر در سال ۲۰۱۶:

۱. بوتسوانا
۲. ژاپن
۳. ایالات متحده‌ی آمریکا
۴. پالائو
۵. لتونی
۶. استرالیا
۷. لهستان
۸. اروگوئه
۹. گرینلند
۱۰. فیجی

 

فهرست ده منطقه‌ی دیدنی برتر:

۱. ترانسیلوانیا، رومانی
۲. ایسلند غربی
۳. Valle de Vinales، کوبا
۴. Friuli، ایتالیا
۵. جزیره‌ی Waiheke، نیوزیلند
۶. Auvergne، فرانسه
۷. هاوایی
۸. بایرن، آلمان
۹. Costa Verde، برزیل
۱۰. سنت هلن، بریتانیا


فهرست برترین شهرها
۱. کوتور، مونته‌نگرو
۲. کیتو (Quito)، اکوادور
۳. دوبلین، ایرلند
۴. جرج تاون، مالزی
۵. روتردام، هلند

۶. بمبئی، هند

۷. فرمانتل، استرالیا

۸. منچستر، بریتانیا

۹. نشویل (Nashville)، تنسی

۱۰. رم


فهرست مقاصد گردشگری ارزشمند


۱. استونی

۲. شهر هوشی‌مین و هانوی، ویتنام

۳. شرق آفریقا

۴. نیومکزیکو

۵. بوسنی و هرزگوین

۶. گالیسیا، اسپانیا

۷. کبک، کانادا

۸. کاستاریکا، ساحل کارائیب

۹. تیمور شرقی

۱۰. استرالیای غربی

مطالب مرتبط:

دیدگاه