ماه عسل در هند: راهنمای سفر و آب و هوا

زهره زرشکیان | سه شنبه, ۲۹ دی ۹۴ ساعت ۲۳:۳۰

هند با وجود معبدهای بسیار زیبا، کاخ‌های خاص‌،‌ طبیعت فوق‌العاده و غذاها و فرهنگ‌های متنوع، می‌تواند یکی از مقصدهای عالی برای سفر ماه عسل باشد. همه‌ی ما نام تاج محل را شنیده‌ایم و اطلاعاتی هر چند اندک راجع به آن داریم. اما هند فقط به تاج محل خلاصه نمی‌شود. در این راهنمای سفر ماه عسل قصد داریم شما را با جاذبه‌های دیگر هند آشنا کنیم. با کجارو همراه باشید.

 سفر به هند در واقع تمرینی برای فریفتن احساسات است. عطر غریب انواع ادویه‌ها، ساری‌های خوش‌رنگ و زیبا، و مناظر مختلف از قله‌های پوشیده از برف گرفته تا تپه‌های شنی و کانال‌های گرمسیری، همه و همه شما را شگفت‌زده خواهند کرد.

چشم‌اندازهای گوناگون هندی تنها با گوناگونی فرهنگ آن تطبیق دارد. مساحت هند تقریبا یک سوم مساحت آمریکا و خاستگاه هزاران زبان مختلف است. تلاش برای آشنایی با تمام قسمت‌های این کشور در یک سفر مجزا، کاری غیرممکن است. بهترین راه برای گذراندن ماه عسلی موفق در هند این است که تمرکز خود را روی بخش خاصی قرار دهید (پیشنهاد ما شمال یا جنوب است) و آن را به‌طور کامل کشف کنید. در ادامه، دو برنامه‌ی سفر معرفی می‌کنیم که هر یک از آن‌ها بدون ایجاد حس کسلی، شما را به سوی زیبایی بی‌کران هند هدایت می‌کند.

اطلاعات مورد نیاز پیش از سفر

ملزومات ورود: گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ ورود و روادید گردشگری

وضعیت سلامت: سایت CDC.gov را چک کنید و ببینید آیا به واکسیناسیون یا داروی ضد مالاریا نیاز دارید.

زبان‌های رایج: هندی، انگلیسی و ۱۴ زبان رسمی دیگر

پول رایج: روپیه هندی (Rs)

مدت زمان پرواز: (از تهران به مقصد دهلی نو) ۳ ساعت و ۱۸ دقیقه

بهترین زمان برای سفر به هند

بهترین شرایط آب و هوایی: ماه‌های اکتبر تا مارس، و آوریل تا ژوئن در رشته کوه‌های هیمالیا (زمان‌های مناسب برای فتح قله از اوت تا سپتامبر است)

بهترین قیمت‌ها: ماه‌های فوریه تا مارس در شمال و ماه‌های مارس تا سپتامبر در جنوب

جشنواره‌ها: هر ساله در ماه نوامبر، در بازار شتر پوشکار در راجستان، جان تازه‌ای دمیده می‌شود؛ زیرا جشنواره‌ای در آنجا برگزار می‌شود که شامل رژه رفتن شترها، خریدوفروش و مسابقه‌ی آن‌ها با یکدیگر است و مهاجران هندو به این شهر مقدس ادای احترام می‌کنند.

برنامه‌ی سفر یک: شمال هند

پایگاه سفر خود را شمال هندوستان، اطراف استان راجستان، خصوصا کاخ باشکوه قلعه‌های جایپور (Jaipur)، جوداپور (Jodhpur)، جیسلمیر (Jaisalmer) و اودیپور (Udaipur) قرار دهید. ساخت پیچیده‌ی این شاهکاری‌های معماری که توسط پادشاهان راجپورت در قرن‌های گذشته ساخته شده،‌ در تضاد کامل با منظره‌ی بی‌روح اطراف آن‌ها است.

پارک ملی ران تامبور که یکی از مکان‌های اصلی و مشهور نگهداری ببرها است نیز ارزش دیدن دارد.

نحوه سفر

با هواپیما به دهلی نو بروید و سپس به شهرهای مختلف سفر کنید (لیست پروازهای شرکت هواپیمایی Jet Airways را بررسی کنید) یا برای مدت زمانی که در هند هستید، ماشین به‌همراه راننده کرایه کنید.

بایدهای ماه عسل

undefined

در هنگام طلوع خورشید از تاج محل بازدید کنید. با این کار نه‌تنها از شلوغی و ازدحام فرار می‌کنید،‌ بلکه می‌توانید به تماشای رنگ‌های طلایی سپیده‌دم بپردازید که چگونه یکی از مشهورترین بناهای جهان را درخشان می‌کنند. در هتل اُبروی آمارویلاس (Oberoi Amarvilas) اتاق رزرو کنید. از هر یک از اتاق‌های این هتل می‌توانید تاج محل را ببینید. همچنین می‌توانید از نماهای بسیار متفاوت اما به یک اندازه زیبای تاج محل در هنگام روز، غروب و شب لذت ببرید.

مکان‌های دور از دسترس

هنگام رانندگی از جوداپور به اودیپور، در راناکپور، مجموعه معبد تاثیرگذار فرقه جین (Jain) توقف کنید. این مجموعه شامل ۱.۴۴۴ ستون حکاکی شده‌ی پیچیده است که هرکدام کاملا منحصربه‌فرد هستند.

برنامه‌ی سفر دو: جنوب هند

معبد ساحلی ماهابالی پورام

هنگامی که به جنوب هند سفر می‌کنید، کوه‌ها و بیابان‌های شمال هند جای خود را به مزرعه‌های شاداب، تالاب‌های رویایی و شهرهای بندری، مانند کوچی (Kochi)‌ و پوندیچری (Pondicherry) می‌دهند؛ جایی که شرق و غرب به‌شکل منحصربه‌فردی با هم تلاقی می‌کنند. اما شهرت جنوب هند بیش از هر چیزی به‌خاطر معابد پر آب و تاب هندو است. در میان تاثیرگذارترین معابد می‌توان از معبد Madurai Meenakshi Amman در مادورای نام برد که شهرت آن به‌خاطر ستون‌های موزیکال است. زمانی که به ستون‌ها ضربه می‌زنید، هرکدام نُت موسیقی متفاوتی تولید می‌کنند. در ادامه نیز می‌توان معبد ساحلی ماهابالی پورام (Mahabalipuram) را نام برد که قدمت آن به قرن هفتم برمی‌گردد.

نحوه سفر

با هواپیما به چنای (Chennai) سفر کنید و سپس به شهرهای مختلف بروید (باز هم لیست پروازهای شرکت هواپیمایی Jet Airways را بررسی کنید).

بایدهای ماه عسل

یک شب را به سفر از میان تالاب‌های کرالا (Kerala) با خانه قایقی بگذرانید. این کرجی‌ها مجهز به خدمه کامل (شامل آشپز)، تخت‌خواب و حتی لوله‌کشی هستند. بنابراین با آسودگی بنشینید و به تماشای معابد، درختان نارگیل و زندگی روستایی که از مقابل چشمان‌تان می‌گذرد، بپردازید.

مکان‌های دور از دسترس

هنوز هم خستگی بعد از مراسم عروسی را احساس می‌کنید؟ یا شاید هنوز از تاخیر پروازتان آزرده‌ خاطر هستید؟ کرالا خاستگاه آیورودا (Ayurveda)، نوعی شیوه درمانی سنتی شامل گیاهان، یوگا و ماساژ برای درمان زخم‌ها و بیماری‌ها است. بسیاری از چشمه‌های معدنی آیورودا درمانی که شامل ماساژ یا درمان گیاهی است، ارائه می‌کنند.

اکنون که این دو برنامه‌ی سفر را خواندید، کدام‌یک را برای سفر ماه عسل خود ترجیح می‌دهید؟ شمال یا جنوب هند؟

منبع: The Knot

مطالب مرتبط:

دیدگاه