مردی که از تراشه NFC کاشته شده در دستش به جای بلیط پرواز استفاده کرد

محمد اخلاقی | یکشنبه, ۲۷ دی ۹۴ ساعت ۰۸:۰۰

آیا تا به حال، فرآیندی را تصور کرده‌اید که در آن انسان‌ها دیجیتالی شده و در بدنشان اینقدر تراشه وجود داشته باشد که شبیه یک ربات شوند؟ شاید مقاله پیش رو گام‌های ابتدایی این دوران را ترسیم کند. با کجارو همراه باشید.

 NFC یا Near Field Communication به معنای فناوری ارتباط دامنه کوتاه است. شاید واضح‌ترین مثال استفاده از این فناوری،  بلیط‌های الکترونیکی مترو باشد که روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این فناوری، گیرنده و فرستنده باید در فاصله‌ی کمی (حدود چهار سانتیمتر) از هم قرار بگیرند تا داده‌های مورد نظر را که رمزنگاری شده‌اند، جا به جا کنند. داده‌هایی که برای گیرنده و فرستنده معنادار باشد.

شرکت هواپیمایی SAS مدت‌هاست از بلیط‌هایی که تراشه NFC دارند، استفاده می‌کند. در حقیقت این شرکت به هرکدام از کاربرانش یک شناسه‌ی رمزگزاری شده اختصاص می‌هد. کاربران می‌توانند با تهیه‌ی بلیط الکترونیکی یا دریافت شناسه و استفاده از گوشی همراه به عنوان بلیط الکترونیک با استفاده از فناوری NFC از گیت پرواز عبور کنند.

آندریاس سی‌استورم، یکی از مشاوران تکنولوژی هواپیمایی استکهلم، اخیرا تنها با تکان دادن دستش از ورودی الکترونیک پرواز عبور کرده و سوار هواپیما شده‌است. چند هفته پیش آندریاس که از علاقه‌مندان به تکنولوژی است، تراشه‌ی کوچک NFC را زیر پوست خود کاشت. او اطلاعات مربوط به شناسه‌ی پرواز را از طریق نرم افزار رابط روی تراشه‌ی جاگذاری شده نوشت و هنگام عبور از گیت پرواز، به‌جای در دست داشتن موبایل و استفاده از تراشه‌ی درون آن، تراشه‌ی درون دست خود را نزدیک درگاه چک کردن بلیط کرد و با تائید اطلاعات سوار هواپیما شد.

nfc ایمپلنت در دست

او در این باره می‌گوید:

شاید من اولین کسی نباشم که تراشه ی NFC درون بدنش قرار داده است، اما قطعا اولین کسی هستم که با این تراشه از خدمات هواپیمایی سوئد استفاده‌ کرده و از گیت پرواز عبور کرده‌ام. با استفاده از این فناوری، من تمامی گیت‌های پرواز را تنها با تکان دادن دستم در محل ارائه‌ی بلیط گذراندم.

جالب است بدانید شرکت هواپیمایی مذکور از خلاقیت این فرد استقبال کرده و اظهار داشته: هرچند که ما افراد را تشویق به تزریق تراشه‌ی NFC نمی‌کنیم، اما این شیرین کاری، دریچه‌ی جدیدی از تعاملات را برای ما و مشتریان‌مان باز کرده‌است.

این خبر با عنوان اولین مردی که تنها با تکان دادن دستانش سوار هواپیما شد، در رسانه‌های دنیا مخابره شد. هرچند خبر کوچک و جالب بود، اما می‌تواند ترسیم کننده‌ی آینده‌ی جدیدی برای انسان‌ها باشد. انسان‌هایی با تراشه‌های گوناگون در بدنشان که توانایی‌های خارق العاده دارند.

آیا شما حاضرید برای تجربه‌ای جدید، تراشه‌ای درون بدن‌تان بکارید و از آن استفاده کنید؟

منبع: tnooz.com

مطالب مرتبط:

دیدگاه