وقوع شش انفجار و حملات مسلحانه در جاکارتا

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰
وقوع شش انفجار و حملات مسلحانه در جاکارتا

شش انفجار صبح پنجشنبه به وقت محلی شهر 'جاکارتا' پایتخت اندونزی را لرزاند و پلیس از درگیری با گروهی مسلح در این شهر خبر داد.

  پلیس اندونزی اعلام کرد نخستین انفجار ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه صبح امروز به وقت محلی (پنج و ۱۰ دقیقه به وقت تهران) اتفاق افتاد و تا ساعت ۱۱ و چهار دقیقه شش انفجار اطراف یک قرارگاه پلیس و مجتمع خرید در خیابان 'ساریناه' را تا شعاع دو کیلومتری لرزاند. 

 براساس برخی گزارش ها دستکم یک انفجار انتحاری بوده است و یک انفجار در کافی شاپ 'استار باکس' اتفاق افتاده است. بنابر گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، سه جنازه پس از این انفجارها در محل مشاهده شده و احتمال داده می شود مربوط به انفجار انتحاری باشد. تیراندازی هایی بین نیروهای پلیس و گروهی از افراد مسلح نیز گزارش شده است. پلیس جاکارتا بلافاصله تیم های خنثی سازی بمب به منطقه ای که انفجارها در ان اتفاق افتاد، اعزام کرد.

 شاهدانی در منطقه اصلی شهر در 'ساریناه' پایتخت اندونزی اعلام کردند چند انفجار انتحاری بوده و مهاجمان تروریست مانند حملات تروریستی پاریس شلیک کورکورانه انجام می دادند. 

در همین حال گفته می شود حمله مشابهی در منطقه 'پال مراح' در غرب جاکارتا و پنج کیلومتری از محل انفجارها نیز اتفاق افتاده است.

 این انفجارها در حالی صورت می گیرد که پلیس مبارزه با تروریسم اندونزی دو هفته پیش از آغاز سال نو میلادی عملیاتی را برای بازداشت تروریست ها انجام داد و چندین تروریست از جمله چند تروریست اویغور چین بازداشت شدند.

منبع: عصر ایران

مطالب مرتبط:

دیدگاه