۲۴ تصویر دیده نشده از کره شمالی

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور پنجشنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
۲۴ تصویر دیده نشده از کره شمالی

کره شمالی یکی از کشورهای رازآلود و جداشده در جهان است که تصاویر آن به‌صورت قاچاقی در رسانه‌ها منتشر می‌شود. فردی زمان زیادی صرف کرده و تصاویر مختلفی از کره شمالی گرفته که در ادامه می‌بینید.

با وجود اینکه کره شمالی یکی از کشور‌های رازآلود و جدا شده در جهان است، اما تصاویری از آن به‌طور مرتب در رسانه‌ها منتشر می‌شود. حال فردی توانسته مدت زمان زیادی را در اطراف این کشور بگذراند و تصاویر مختلفی را از آن ثبت کند. تماشای این عکس‌ها می‌‌تواند مردم جهان را تا حدی با شیوه زندگی در کره شمالی آشنا کند. البته این تصاویر اغلب از حومه شهر‌ها گرفته شده است؛ مکان‌هایی که پذیرای گردشگران زیادی نیست. با کجارو همراه باشید.

باید توجه داشت دو نفر که در واقع گردانندگان تور برای این عکاس بوده‌اند، در تهیه تصاویر کمک بسیاری کرده‌اند و باعث شده‌اند که عکاس با آسودگی بتواند تصاویر مورد نظرش را ثبت کند.

کره شمالی

این سفر از DMZ شروع شد که در آن اتاق‌های نظامی و موزه‌های جالبی وجود داشت و البته در تمام طول آن نیز سربازی مسلح و با کلاه خود عکاس را همراهی می‌کرد. از کره شمالی تنها یک مسیر وجود دارد که به منطقه مرکزی مشترک می‌رسد و تصویر بالا حرکت در این مسیر را از طریق اتومبیل نشان می‌‌دهد.

کره شمالی

در بخش جلویی ساختمان یک حزب در Kaesong نمودار بزرگی وجود داشت که با دست‌نوشته شده بود و در آن میزان تولید کارخانه‌های مختلف نمایش داده می‌شد.

کره شمالی

زندگی در پیونگ‌یانگ

ساختمان‌های این‌چنینی زیادی در منطقه مذکور وجود دارند که شاید بتوان گفت تنها تفاوت رنگی، در محیط خاکستری و سبز شهر هستند.

کره شمالی

با وجود اینکه کره شمالی یک کشور سوسیالیستی با جامعه‌ای غیرمصرفی است، اما دکه‌هایی همانند تصویر بالا به‌شکل منطم در بخش‌های مختلف پیونگ‌یانگ به چشم می‌خورد که تنقلات و غذاهای خیابانی می‌فروشند. مردم محلی نیز برای میل کردن این خوراکی‌ها که اغلب برنج رول شده، کلوچه و بیسکوئیت هستند، روی صندلی‌های پلاستیکی کوچک می‌نشینند و برخی نیز ایستاده غذای خود را میل می‌کنند.

کره شمالی

روزنامه یک پدیده متداول در این منطقه به حساب نمی‌آید و دسترسی زیادی نیز به اینترنت وجود ندارد تا مردم از اخبار روز مطلع شوند. اما تابلو‌هایی در ایستگاه‌های مترو نصب می‌شوند که روزنامه‌ها را روی آن‌ها می‌چسبانند.

کره شمالی

تصویر بالا مربوط به یکی از بزرگترین کتابخانه‌های جهان است. در این کتابخانه حدود ۳۰ میلیون کتاب نگهداری می‌شود. در کنار کتاب‌های مختلفی که در این مکان وجود دارد، این کتابخانه خدمات گوناگونی نظیر سخنرانی‌ها، دوره‌های آموزش کامپیوتر و زبان انگلیسی را نیز ارائه می‌دهد.

کره شمالی

اثر تاریخی Mansundae Grand یکی از مکان‌های مهم در کره شمالی است که پیش از این نیز تصاویری از آن منتشر شده بود. این اثر تاریخی نشان‌دهنده مبارزه با ژاپن است.

کره شمالی

جاسوسی در مرز‌های کره جنوبی

یکی از بحث برانگیزترین دیوار‌ها در جهان بعد از سقوط دیوار برلین، دیواری بتنی است که مرز بین کره جنوبی و شمالی را تشکیل می‌دهد. گفته می‌شود که این دیوار توسط کره جنوبی و آمریکا به طول ۲۴۰ کیلومتر ساخته شده است. تصویر بالا با تلسکوپ گرفته شده که از طریق آن عکاس توانسته ۴۰ کیلومتر دور‌تر را از Kaesong و DMZ مشاهده کند. غرب بر این باور است که ساخت این دیوار جنبه تبلیغاتی داشته است.

کره شمالی

کره شمالی یکی از کشورهایی است که تمرکز زیادی روی نیرو‌های جنگی خود دارد و تصویر بالا نیز از موزه پیروزی جنگ ثبت شده است.

امکان حمل دوربین در داخل این موزه وجود ندارد اما در بخش ورودی آن تمام تسلیحات جنگی‌ که از دشمنان به غنیمت گرفته شده، نگهداری می‌شود. البته در بخش کناری این غنایم، موقعیت هر وسیله که توسط سربازان به دست آورده شده است وجود دارد.

کره شمالی

در تصویر بالا تمرینات برای روز رهایی را مشاهده می‌کنید که در آن حدود هزاران کودک لباس رسمی Young Pioneer را پوشیده‌اند و در تلاش هستند تا نقش‌های زیبایی را در جریان این روز شکل دهند.

کره شمالی

فضای اطراف شهر پیونگ‌یانگ بسیار زیبا و باشکوه است. در این منطقه رودخانه‌های زیادی وجود دارد که از زمین‌های کشاورزی و روستا‌ها عبور می‌کنند.

کره شمالی

در تاریخ کره شمالی، برده‌داری اقدامی متداول بوده است و در نمودار بالا ارزش هر برده مشخص شده است. همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، یک گاو ارزش بسیار بیشتری نسبت به برده‌ها دارد. البته باید توجه داشت که در حال حاضر ابزارالات صنعتی جای گاو را در مزارع برای انجام کار‌ها گرفته‌اند.

کره شمالی

تصویر بالا موزائیک کاری‌های ایستگاه مترو را نشان می‌دهد که در خصوص اتمام جنگ با ژاپن است.

کره شمالی

در مزارع عدم مکانیزاسیون به‌چشم می‌خورد و وجود گاو‌آهن و روش‌های سنتی در کشاورزی مردم کره شمالی قابل‌مشاهده است.

کره شمالی

در کره شمالی خودرو کمیاب است و اغلب توسط کمپانی‌ها و شرکت‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این اوصاف خیابان‌های این کشور اغلب خلوت هستند. به همین دلیل مردم چندان توجه زیادی به اتومبیل‌ها ندارند و بدون توجه به سرعت خودرو‌ها، در عرض خیابان‌ها حرکت می‌کنند.

کره شمالی

در شهربازی‌های این کشور حس و حالی خشک و به‌دور از شادی حاکم است. مقبره Koguryo یکی از مکان‌هایی است که گردشگران در آن می‌توانند زیبایی معماری و هنر کره شمالی را مشاهده کنند. البته گفتنی است که تا پیش از این امکان بازدید از این مقبره برای مردم عادی وجود نداشت و اخیرا شرایط برای ورود افراد مهیا شده است.

کره شمالی

تصویر فوق مربوط به یکی از جاذبه‌های تاریخی کره شمالی است که اخیرا امکان بازدید از آن برای افراد عادی به‌وجود آمده است. در این مکان می‌توان به هنر و معماری milenial پی برد.

milenial

تصویر بالا به‌صورت مخفیانه ثبت شده و در آن کودکانی را می‌بینید که تمرینات خود را پشت سر می‌گذارند. این تصویر مربوط به ساعت ۱۰ شب است.

کره شمالی

از پنجره اتاق هتل نیز غرفه‌هایی در خیابان دیده می‌شد که اغلب شلوغ بودند. این غرفه‌ها یخ در بهشت (Shaved ice) می‌فروختند.

کره شمالی

زندگی مردمی که در حومه شهر‌های کره شمالی زندگی می‌کنند بسیار ساده است. تفریح مردم خوردن یک وعده غذایی در زیر درختان است و دوچرخه سواری می‌کنند و از آب و هوای تازه و تمیز لذت می‌برند. تصویر بالا مربوط به بخشی مابین Kaestong و دیوار بتنی است.

کره شمالی

هوای شهر پیونگ‌یانگ اغلب مه‌آلود است و در بسیاری از صبح‌ها امکان مشاهده ساختمان‌های مقابل وجود ندارد. در کره شمالی اتومبیل‌های زیادی وجود ندارد و شاهد کارخانه‌های زیادی نیز در این کشور نیستیم، به همین دلیل چنین هوای مه‌آلودی بسیار مبهم است. البته در وسط این شهر یک کارخانه بزرگ با سوخت زغالی وجود دارد که شاید دلیل هوای غبارآلود باشد.

کره شمالی

در مغازه‌های تمبر فروشی نیز پوستر‌های بسیار زیادی وجود دارد که اغلب آن‌ها نشان‌دهنده تنفر مردم کره شمالی نسبت به آمریکا است. در این پوستر‌ها می‌توان سربازان آمریکایی را مشاهده کرد که با چاقو ضربه خورده‌اند یا موشکی به تصویر کشیده شده است که در حال فرود روی کاخ سفید است.

کره شمالی

در بسیاری از بخش‌های کره شمالی، دوچرخه متداول‌ترین روش حمل و نقل است. مردم محلی از دوچرخه‌ها برای حمل و نقل‌وانتقال تولیدات مزارع به فروشگاه‌ها استفاده می‌کنند.

کره شمالی

تصویر بالا مربوط به پوستر‌هایی است که در سطح شهر نصب شده‌اند و خبر از فیلم‌های در حال اکران می‌دهند.

همان طور که در این مقاله از کجارو مطالعه کردید، زندگی در کره شمالی می‌تواند بسیار خسته کننده‌تر از آن چیزی باشد که تاکنون در ذهن‌مان داشتیم. نظر شما در خصوص کره شمالی چیست و اگر یکی از شهروندان آن بودید چه حسی داشتید؟ با ما و کاربران کجارو از طریق بخش دیدگا‌ه‌ها در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه