قطاری در ژاپن که سه سال است تنها یک مسافر را جا به جا می کند

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
قطاری در ژاپن که سه سال است تنها یک مسافر را جا به جا می کند

داستان این قطار مدتی است که در رسانه‌های اجتماعی، توجه همه را به خود جلب کرده است. ایستگاه قطاری که فقط با یک هدف به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ رساندن یک دختر دبیرستانی به مدرسه. در واقع تنها راه رسیدن به مدرسه برای این دانش‌آموز استفاده از این قطار است.

به گزارش تلگراف، سه سال است که یک قطار در ایستگاه Kami-Shirataki در شمالی‌ترین نقطه‌ی ژاپن توقف می‌کند. دقیقا در ساعت ۷:۰۴ صبح، این قطار یک مسافر را سوار کرده و به مدرسه می‌رساند و در ساعت ۵:۰۸ بعد‌از‌ظهر او را به خانه باز می‌گرداند.

سه سال پیش، اپراتور شرکت خط آهن Hokkaido تصمیم گرفت که این ایستگاه را تعطیل کند، تا اینکه متوجه شد یک نفر به طور مرتب از این قطار برای رفتن به مدرسه استفاده می‌کند. این ایستگاه به زودی در تاریخ ۲۶ مارس یعنی زمانی که این دانش‌آموز از دبیرستان فارغ‌التحصیل شود، به کار خود پایان خواهد داد.

قطار ژاپن

گرچه این ماجرا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود اما روزنامه‌ی Sydney Morning Herald با اشاره به روزنامه‌ی سنگاپوری The Straits Times معتقد است که در نقل این ماجرا کمی اغراق شده است. طبق گزارش‌ها، این دانش‌آموز از ایستگاه Kyu-Shirataki و به همراه بیش از ده همکلاسی خود سوار این قطار می‌شود. به علاوه آنها برای بازگشت به خانه، سه خط قطار در اختیار دارند.

قطار ژاپن با یک مسافر

به هر حال واضح است که ژاپن با مشکل جدی افزایش جمعیت سالخورده مواجه است. به گزارش تلگراف، این کشور ممکن است یک سوم جمعیت فعلی خود را از دست بدهد و جمعیت آن به ۸۵ میلیون نفر برسد که بیشتر آنها نیز به شهر‌ها مهاجرت خواهند کرد. همین امر سبب خواهد شد که در بسیاری از مناطق دورافتاده، ایستگاه‌های قطار برای همیشه تعطیل شوند.

منبع: BGR

مطالب مرتبط:

دیدگاه