ماه عسل در پراگ

سپهر حقیقی | جمعه, ۱۱ دی ۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

وقتی در خیابان‌های پیچ‌واپیچ "پراگ" قدم می‌زنید، درک این امر که چگونه داستان‌های سوررئال "فرانتز کافکا" از این فضاها ملهم شده‌اند، برایتان بسیار ساده‌تر می‌شود. معماری گوتیک، محل‌های صرف نوشیدنی مملو از دود و قلعه‌ای بزرگ که مشرف بر شهر قدیمی است، حسی رازآلود و تاریخی به اطراف می‌بخشند. در ادامه با کجارو همراه باشید.

 

اطلاعاتی که قبل از عزیمت باید داشته باشید

ملزومات ورود به کشور: پاسپورت با سه ماه تاریخ اعتبار مضاعف نسبت به زمان سفر شما و ویزای مربوطه

واحد پول: کرون چک

زبان: چکی

زمان پرواز: زمان پرواز "تهران" به "پراگ" بسته به مسیر پرواز و ایرلاین شما از حدود ۶ تا ۱۴! ساعت متغیر است.

حمل‌و‌نقل: مترو، تراموا، اتوبوس و تاکسی (قبل از سوار شدن روی قیمت به توافق برسید)

 

بهترین زمان برای عزیمت به "پراگ"

بهترین آب‌و‌هوا: اگر بین ماه‌های "می" و "سپتامبر" قصد دیدار از "پراگ" را داشته باشید، از بهترین وضعیت آب‌و‌هوایی در آنجا بهره‌مند خواهید شد. گرچه در شهر با ازدحام توریست‌هایی که تابستان را برای سفر خود انتخاب می‌کنند، مواجه خواهید شد. از "دسامبر" تا "مارس" هم هوا می‌تواند سرد شود؛ اما این هوای سرد از فضای شهری چیزی کم نمی‌کند.

چه کارهایی انجام دهیم

از قلعه دیدن کنید: قلعه‌ی "پراگ" از مزیت اشراف بر کل شهر برخوردار است و مکان بسیار مناسبی برای بازدید است. قلعه‌ی "پراگ" در حقیقت مکانی است که شهر در قرن نهم در آن تاسیس شد. شاید تاثیر‌گذارترین بنا در مجموعه‌ی قلعه کلیسای "ویتوس" است که قدمت آن به سال ۱۳۴۴  برمی‌گردد. مناره‌ها و طرح موزائیکی "قضاوت نهایی" در بالای ورودی کلیسا زیبا و فراموش‌ناشدنی هستند. همین طور بازدید از "مسیر طلایی" در مجموعه‌ی قلعه را از دست ندهید. مسیری از خانه‌های کوچک و کارگاه‌هایی که چگونگی شرایط زندگی در قرن شانزدهم را به شما نمایش می‌دهد.

از ساعت زنگ‌دار دیدن کنید: یکی از بهترین مناطق "پراگ" شهر قدیم آن است. جایی که ساختمان‌های شکیل در کنار خیابان‌های باریک گویی صحنه‌ای از یک فیلم را تداعی می‌کنند. می‌توانید در میدان شهر قدیم، جایی که کلیسای "بانوی ما قبل از تین" در یک گوشه و سالن شهر قدیم در گوشه‌ای دیگر قرار دارد، بنشینید و در افکار خود، در این محیط شگفت‌انگیز غرق شوید. سر هر ساعت می‌توانید به جنب سالن شهر قدیم بروید (احتمالاً چند نفر نیز با شما همراهی خواهند کرد) تا به تماشای ساعت زنگ‌دار نجومی واقع در این مکان بنشینید (این ساعت نزدیک ۶۰۰ سال عمر دارد).

به اپرا بروید: حتی اگر طرفدار اپرا نیستید، رفتن به یکی از آن‌ها در تئاتر ملی "پراگ" برای دیدار از تالار آن، خالی از لطف نیست. به این منظور می‌توانید به سایت nationaltheatre.cz مراجعه کنید و بلیط‌های مربوط به اجراهایی را که در مدت حضور شما برگزار می‌شوند، تهیه کنید.

منبع: theknot

مطالب مرتبط:

دیدگاه