ایران در میان سه قدرت بزرگ صنایع دستی جهان

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۰
ایران در میان سه قدرت بزرگ صنایع دستی جهان
بر اساس گزارش معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌ی صنایع دستی یکی از سه قدرت بزرگ دنیا به شمار می‌رود و در خلق صنایع دستی حرف نخست را در دنیا می زند.
مسعود با اشاره به اینکه ایران با سابقه تاریخی و تمدنی ۱۱ هزار ساله، همواره تمدن ساز، بزرگ، ابرقدرت و تعیین کننده در دنیا بوده، گفت:
در طول تاریخ، ایران همواره مهد علم، فرهنگ و ادب بوده و محلی برای فرهیختگان عرصه ادبی و هنری جهان به شمار می رفته است.
معاون رییس جمهوری افزود:
آثار تاریخی ایران زمین نه تنها در جغرافیای کشور بلکه در تمامی منطقه و حتی کشورهای شرق وجود دارد و محلی برای تجمع گردشگران و فرهیختگان است.
سلطانی فر ادامه داد:
امیدوارم پس از یک دوره رخوت و نزول، و تلاشی که در سال های اخیر شده، شرایطی به وجود آید که ایران دو مرتبه به بزرگی و عظمت خویش برسد.
وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در این زمینه یادآور شد:
تفکر دولت کنونی، خرد، تدبیر و تعامل و گفت و گو با تمامی کشورها است و امیدواریم با رویکرد در پیش گرفته شده با بهره مندی از ظرفیت های غنی این سرزمین بتوانیم به جایگاه اصلی مان در عرصه های علمی، ادبی، هنری و غیره برگردیم.
سلطانی‌فر اظهار کرد:
در عرصه هنری نابغه هایی همچون استاد فرشچیان مانند نگینی برای این سرزمین به شمار می روند که همواره می درخشند و ما باید زمینه ظهور و بروز چنین افرادی را برای آینده مهیا سازیم.
معاون رییس جمهوری گفت:
دولت تدبیر و امید تلاش دارد تا هنرمندان بتوانند با آرامش در محیطی امن استعدادهای خود را بروز دهند و بزرگی ایرانیان را به جهانیان اثبات کنند.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:
امروز در کشور ۵۰۰ موزه وجود دارد که فقط ۲۵۰ مورد آن توسط این سازمان اداره می‌شود و مابقی در اختیار سایر دستگاه های اجرایی و نهادها و بخش های خصوصی است.
وی با اشاره به همکاری سازمان میراث فرهنگی با دفتر حفظ نشر و آثار حضرت امام خمینی (ره) یادآور شد:
موزه بزرگی از آثار امام و انقلاب در کنار مرقد امام (ره) در حال احداث است تا بتواند در خدمت گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه