سفر به سه کشور ناشناخته اروپایی؛ قسمت دوم: موناکو

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰
سفر به سه کشور ناشناخته اروپایی؛ قسمت دوم: موناکو

در قسمت‌های غربی اروپا و در امتداد سواحل مدیترانه، موناکو قرار گرفته که به‌دلیل در اختیار داشتن امکاناتی نظیر طبیعت و حیات‌وحش متنوع، هتل‌های مجلل، مراکز خرید لوکس و رستوران‌های کم‌نظیر، مقصد مناسبی برای یک سفر خانوادگی خواهد بود. با کجارو همراه باشید تا با سایر جاذبه‌های گردشگری موناکو آشنا شویم.

همه ساله در ماه می، مسابقات جایزه بزرگ فرمول ۱ در موناکو برگزار می‌شود. پس اگر به این مسابقات علاقه‌مند هستید، سفرتان به موناکو را در ماه می برنامه‌ریزی کنید. موناکو به‌دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری گوناگون، همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده‌است که هر سال از آن دیدن می‌کنند. از میان شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری موناکو می‌توان موارد زیر را نام برد:

Exotic Garden

باغ اگزوتیک موناکو

عکس از وب‌سایت ویکی پدیا (عکاس:  Georges Jansoone)

این باغ گیاه‌شناسی که در تپه‌های مونت کارلو (Monte Carlo) واقع شده، محل نمایش بیش از ۶۰۰ گونه‌ی مختلف کاکتوس از گوشه و کنار جهان است. درهای این باغ همه روزه به‌جز روز کریسمس و تعطیلات ملی، به روی گردشگران و علاقه‌مندان باز است. با تهیه‌ی بلیط ورود به این باغ، شما اجازه‌ی ورود به موزه‌ی مردم شناسی و رصدخانه را نیز خواهید داشت. یکی دیگر از مکان‌هایی که ارزش دیدن دارد، قصر پادشاه یا (Palais du Prince) ، یکی از زیباترین قصر‌های اروپا است.

کاخ شاهزاده موناکو

عکس از وب‌سایت re-thinkingthefuture.com (عکاس: Robert Harding)

این مکان، قرن‌های متمادی، محل اقامت حاکم وقت، Grimaldi و خاندانش بوده‌ است. تمامی ۱۵ اتاق این قصر که شامل "اتاق تاج‌گذاری" نیز می‌شود، برای بازدید عموم آزاد است. موناکو موناکو هتل‌های لوکس پنج ستاره و مجلل بسیاری را در خود جای داده‌است و برای کسانی که به‌دنبال سفری کم‌هزینه هستند، مقصد چندان مناسبی نخواهد بود. هتل در موناکو فستیوال‌ها و جشنواره‌های متعددی در موناکو برگزار می‌شوند که بسته به سلیقه‌ی خود می‌توانید آن‌ها را برای شرکت‌کردن انتخاب کنید که از میان آن‌ها می‌توان به مسابقات تنیس مسترز در ماه آوریل، مسابقات فرمول یک در ماه می، جشنواره‌ی بین المللی فیلم موناکو، اپرای مونت کارلو و جشنواره‌ی هنر اشاره کرد. آب و هوای مساعد و قرار گرفتن در کنار دریا موجب شده‌ موناکو مقصد مناسبی برای سفری به دور از هیاهو باشد. در موناکو قطعاً از قدم زدن در مسیر‌های پیاده روی بکر و چشم‌نواز و دیدن خلیج‌های ساحلی زیبا لذت خواهید برد. اهالی موناکو به زبان‌های فرانسه‌ی Monégasque ، انگلیسی و ایتالیایی صحبت می‌کنند.

جغرافیا و شرایط آب‌و‌هوایی موناکو

موناکو موناکو بیشتر ایام سال دارای آب‌و‌هوای معتدل است. گرم‌ترین ماه‌های سال ژوئیه و اوت و سردترین ماه‌ها ژانویه و فوریه هستند. بیشتر در ایام سرد سال باران می‌بارد و به‌طور متوسط، موناکو ۶۰ روز بارانی دارد. این کشور پس از واتیکان، کوچک‌ترین کشور منطقه‌ی اروپا است که در سواحل مدیترانه‌ای فرانسه و در چند مایلی مرز‌های ایتالیا قرار گرفته است. Monaco-Ville که بر صخره‌ای سنگی واقع شده، علاوه بر سایر جاذبه‌های گردشگری، دارای یک کلیسای رومانسک نیز هست. مونت کارلو هم مرکز اصلی تجارت ، خرید‌‌ و فروش و سرگرمی و تفریحات موناکو به شمار می‌رود.

پرواز به موناکو

موناکو فرودگاه ندارد اما نزدیک‌ترین فرودگاه به این منطقه فرودگاه نیس  (Nice) است که در ۲۲ کیلومتری آن واقع شده و از فرودگاه به موناکو و بالعکس سرویس مستقیم  اتوبوس وجود دارد. در صورتی که می‌خواهید با قطار به موناکو سفر کنید می‌توانید از خطوط TGV Méditerranée که از پاریس به‌سمت موناکو می‌رود، استفاده کنید.

اقامت در موناکو

هتل در موناکو هتل‌های مجللی در مونت کارلو قرار دارند که امکانات مدرن و بی‌نظیری در اختیارتان خواهند گذاشت. تنها یک مهمان‌سرای مخصوص جوانان به نام هتل ورسای (Hotel le Versailles) در موناکو وجود دارد که در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن قرار گرفته و مشرف به خلیج است. آپارتمان‌هایی نیز برای اجاره در جای‌جای این منطقه یافت می‌شوند.

امکانات تفریحی و جاذبه‌های گردشگری در موناکو

قطار گردشگری Azur Express

حمام آفتاب در ساحل لاوارتو (Lavartto)

این ساحل عمومی و رایگان مکان مناسبی برای لذت بردن از مناظر ساحلی و دریا است. اگر کنجکاو هستید که بدانید اهالی موناکو به‌عنوان تفریح در زندگی عادی خود چه می‌کنند، می‌توانید از این ساحل دیدن کنید چراکه میلیونر‌ها از سواحل خصوصی خود لذت می‌برند!

Fontvieille

در این منطقه می‌توانید از باغ رز Princess Grace که شامل ۱۸۰ گونه‌ی مختلف گل رز است و موزه‌ی تمبر و سکه، مجموعه‌ی شخصی ماشین‌های کلاسیک Prince Rainier III ، موزه‌ی نیروی دریایی و تراس جانور شناسی دیدن کنید.

کلیسای جامع موناکو

کلیسای موناکو

استراحت در چشمه‌های آب‌گرم

میدان کاخ یا (Place du Palais)

این بنا که در سال ۱۲۱۵ ساخته شده، شامل اتاق تاج‌گذاری، حیاط اصلی و راه‌پله‌هایی مرمرین و به‌شکل اسب و مزین به میلیون‌ها طرح و شکل هندسی است.

Port Hercule  بندری در موناکو

بندر موناکو مکان‌های متعددی با چشم‌انداز بندر موناکو وجود دارند که می‌توانید ساعتی آنجا بنشینید، قهوه‌‌ای بنوشید و از دیدن منظره‌ی لنگرگاه قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی میلیون دلاری لذت ببرید!

مسابقات فرمول یک

مسابقات فرمول یک در موناکو این مسابقات که هر سال در موناکو برگزار می‌شود، میزبان هزاران تماشاگر از سراسر دنیا است. رستوران‌های متعددی در موناکو وجود دارند که حق انتخاب گسترده‌ای پیش روی شما می‌گذارند. آشپزی در این منطقه بیشتر تحت‌تاثیر آشپزی فرانسوی است. موناکو

غذاها و نوشیدنی‌های محلی

غذای محلی موناکو Barbagiuan نوعی کلوچه‌ی پر شده با برنج و کدوحلوایی Fougasse نوعی شیرینی معطر با ترکیبی از عصاره‌ی شکوفه‌ی پرتقال و تزیین بادام و آجیل Socca نوعی پنکیک با آرد نخودچی Stocafi نوعی ماهی پخته شده در سس گوجه‌فرنگی منبع: Travel ViVi

مطالب مرتبط:

دیدگاه