سفر به حاشیه جنوب غربی هند؛ گوآ

مهدیه عباس‌زاده
مهدیه عباس‌زاده دوشنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۰
سفر به حاشیه جنوب غربی هند؛ گوآ

كسانی كه به هند سفر كرده‌اند گوآ را جای فوق‌العاده‌ای توصیف می‌كنند و اغلب آن را به عنوان مرواريد شرق می‌شناسند. گوآ در سواحل غربی کشور هندوستان و در بندر کنکان (Konkan) واقع شده، که با مناظر طبیعی خیره کننده، معماری بی‌نظیر و آشپزی تلفیقی غربی و شرقی، گردشگران زیادی را از سر‌تا‌سر دنیا به سوی خود جذب می‌کند. در هیچ جای هندوستان مردمی خونگرم‌تر از مردم گوآ نمی‌یابید. آرامش روح‌نواز روزانه در سواحل نقره‌ای و زندگی آرام و بی‌دغدغه در این شهر، هر تازه واردی را مجذوب خود می‌کند. برای سفر به این شهر رویایی با کجارو همراه باشید.

گوآ از بسیاری شهرهای توریستی که تاکنون دیده‌اید، امن‌تر است و ما در کجارو تنها مواردی را بررسی می کنیم که کمک می‌کند سفر خاطره انگیزتری با عزیزانتان داشته باشید. ساحل زیبای گوآ در ابتدا باید در خصوص محل اقامت خود تحقیق کنید که از همه‌ی موارد مهم‌تر است. در ایام تعطیلات، ویلاهای اجاره‌ای از کلبه‌های ساده‌ی ساحلی تا ویلاهای مجلل، خوراک و سایر مایحتاج مطابق با هر ذائقه و بودجه‌ای به وفور یافت می‌شوند. فراموش نکنید قبل از انتخاب هتل‌، به نظرات گردشگران و در کل امتیاز داده شده به هتل مورد نظر، حتما دقت کنید. حتی قیمت‌ها را مقایسه کنید و سپس اقدام به رزرو کنید. هتل های گوآ نکته‌ی بعدی که باید دقت کنید پول و مدارک مهم خود را در یک کیف کمری قرار داده و به کمر خود ببندید بطوری که در معرض دید نباشد، همینطور در حین بازدید از مکان‌های مختلف پول زیادی به همراه نداشته باشید.

برای لذت بردن از سواحل گوآ نکات زیر را به یاد داشته باشید

۱- گوآ از سواحل زیبای بسیاری برخوردار است که چیزی کمتر از سواحل معروفش ندارند، پس فقط به سواحل معروف کالانگوت (Calangute) و باگا (Baga) بسنده نکنید. ساحل میرامار ۲- به قسمت‌های عمیق‌تر نروید مگر اینکه شناگر قابلی باشید. ۳- در محدوده‌ی مطمئنه شنا کنید، از رودهای اطراف که به دریا می‌ریزند، فاصله داشته باشید گاهی بالا آمدن آب، موجب انحراف شناگر به سمت دریا می‌شود.   سواحل شگفت انگیز گوآ، تنها بخشی از جذابیت‌های این منطقه است، برخی دیگر از مناطق دیدنی شهر به عبارت زیر است.

دژ چاپورتا (Chapora Fort)

دژ چاپورا

کلیسای بوم ژیزوس گوا (Basilica de Bom Jesus)

کلیسای بوم ژیزس

معبد شری (Sri Temple)

معبد شری

عمارت ایدالکو (Idalcao palace)

عمارت ایدالکو

منطقه‌ی حفاظت شده‌ی Mhadei

منطقه حفاظت شده گوآ

پناهگاه پرندگان دکتر سلیم علی (Dr. Salim Ali Bird Sanctuary)

پناهگاه گرندگان دکتر سلیم علی

ماجراجویی و هیجان

برای گردشگران علاقمند به ماجراجویی گوآ پیشنهادات مهیجی نیز دارد، هیجان و لذت تمام نشدنی آن‌ها می‌تواند تمام روز شما را سرگرم کند، تفریحاتی چون کارتینگ، جت اسکی و سایر ورزش‌های هیجان‌انگیز آبی. ورزش های آبی گوآ همچنین به داشتن شب‌های چراغانی و پرهیاهو به همراه کافه‌ها و کلوپ‌ها، شهرت یافته است. شب های چراغانی گوآ همچون بسیاری از کشورهای دیگر، فقر و اختلاف طبقاتی در هند هم دیده می‌شود، گوآ نیز از این قاعده مستثنی نیست. افراد نیازمند از توریست‌ها بیش از همه درخواست کمک می‌کنند و گاهی این موضوع برای گردشگران آزاردهنده می‌شود. در این مواقع بایستی بدون توجه به آنها به راه خود ادامه دهید، چون ایستادن و صحبت کردن با آنها رهایی از دستشان را غیر‌ممکن می‌سازد. گردشگران بیشتر از اوایل مهر تا بهمن ماه به گوآ سفر می‌کنند و اغلب جشنواره‌ها، در این بازه برگزار می‌شوند، به همین دلیل کاملا طبیعی است که در این دوره، شهر شلوغ‌تر و قیمت‌ها گران‌تر از سایر زمان‌ها باشد. پس اگر قصد داشتن تعطیلاتی ارزان‌تر و آرام‌تر دارید تا اواسط بهمن ماه صبر کنید. ساحل گوآ اگر شما هم سفری به این مکان رویایی داشته‌اید تجربیات خود را با کجاروبه اشتراک بگذارید. منبع: TravelVivi  

مطالب مرتبط:

دیدگاه