بهترین نقاط برای تماشای زیباترین دورنمای شهرهای مشهور

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
بهترین نقاط برای تماشای زیباترین دورنمای شهرهای مشهور

شهرهای مشهور و پربازدید دنیا جاذبه‌های زیادی دارند ولی همیشه شلوغ و مملو از گردشگر هستند و معمولا برای بازدید از آن‌ها باید هزینه‌ای نسبتا زیاد پرداخت کرد. خوشبختانه در بیشتر شهرهای پربازدید دنیا از جمله پاریس، نیویورک، تورنتو و... نقاط مناسبی برای تماشای کامل زیبایی‌های شهر بدون مزاحمت و صرف هزینه‌ی زیاد هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. با کجارو همراه باشید.

در بیشتر شهرهای بزرگ دنیا علاوه بر مکان‌های شناخته‌شده برای گردشگرها، گزینه‌های دیگری نیز در دسترس هستند که امکان تماشای راحت و فارغ از هیاهو و جنب‌وجوش شهر را برای همگان فراهم می‌کنند. بهترین نقاط برای تماشای ۱۵ شهر پربازدید دنیا به‌قرار زیر هستند:

نیویورک

راکفلر سنتر نیویورک Empire-State-View-2 معمولا گردشگران ساختمان امپایر استیت را بهترین نقطه برای لذت بردن از چشم‌انداز وسیع و جذابیت‌های نیویورک می‌دانند. این مسئله علاوه بر شلوغی و نیاز به پرداخت مبلغ زیاد، یک عیب بزرگ دارد و آن از دست دادن چشم‌انداز زیبای خود ساختمان امپایر استیت است. مناسب‌ترین مکان برای تماشای نیویورک، سکوی مخصوص بازدیدکنندگان در راکفلر سنتر (Rockefeller Center) است. راکفلر سنتر ورودی ارزان‌تری دارد و تماشای نیویورک از بالای این برج ۷۰ طبقه بسیار لذت‌بخش است.

پاریس

پارک بلویل پاریس parc-de-belleville

برج ایفل نماد پاریس و محبوب‌ترین نقطه‌ی آن برای دیدن چشم‌انداز نفس‌گیر این شهر است. اگر به‌دنبال محلی خلوت‌تر و تماشای پاریس در آرامش بیشتر هستید، پارک بلویل (Parc de Belleville) گزینه‌ی مور نظر شما است. مرتفع‌ترین پارک پاریس و یکی از معدود بازمانده‌های باغ‌های انگور افسانه‌ای این شهر، داری چندین مکان مناسب برای تماشای کامل پاریس است و زیبایی‌های طبیعی پارک نیز جذابیت زیادی دارند.

تورنتو

ساختمان پولسن پیر تورنتو 009 معمولا مسافران تورنتو برای لذت بردن از چشم‌انداز زیبای این شهر با پس‌زمینه‌ی آسمان، به برج CN  می‌روند. جایگزین مناسب و بسیار ارزان‌تر، ساختمان پولسن پیر (Polson Pier) در بندر تورنتو است که به‌دلیل منظره‌ی زیبای اسکله، به‌طور خاص توسط عکاس‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

سنگاپور

مارینا بی سندز هنگ کنگ l59 اگر تماشای زیبایی‌های سنگاپور از بالای چرخ‌وفلک مشهور Singapore Flyer برایتان زیاد جذاب نیست، می‌توانید سری به استخر بی‌انتهای هتل مارینا بی سندز (Marina Bay Sands) بزنید. این استخر در طبقه‌ی ۵۷ هتل قرار دارد و بزرگ‌ترین استخر بی‌انتها (استخری که حداقل یکی از لبه‌های آن کاملا هم‌سطح با آب و غیرقابل مشاهده است) در تمام دنیا محسوب می‌شود.

شیکاگو

ساختمان هنکوک شیکاگو IMG_5138 لژ شیشه‌ای برج ویلیس (سیرز سابق) که در امتداد طبقه‌ی مخصوص بازدیدکننده‌ها و تقریبا خارج از برج قرار دارد، یکی از بهترین نقاط برای تماشای کامل این شهر با چاشنی هیجان و دلهره است. اگر زیاد اهل ماجراجویی و هیجان نیستید، سالن Signature Room با دیوارهای شیشه‌ای در طبقه‌ی ۹۵ ساختمان هنکوک (Hancock) محل بسیار مناسبی برای صرف غذا و لذت بردن از چشم‌انداز ۳۶۰ درجه‌ی شهر در آرامش و سکوت است.

شانگهای

رستوران پودونگ شانگهای oriental-pearl-tower-24-view برج تلویزیون Oriental Pearl در مرکز ناحیه‌ی تجاری شهر شانگهای محل موردعلاقه‌ی بازدیدکننده‌های این شهر است. اگر به‌دنبال محیطی لوکس و آرام هستید، رستوران پودونگ Pudong در روی بام هتل ریتز کارلتون در کنار Oriental Pearl را امتحان کنید که با وجود هزینه‌ی بیشتر، تجربه‌ای بی‌نظیر به‌همراه فرصت گرفتن عکس‌هایی خاطره‌انگیز در اختیارتان قرار می‌دهد.

فلورانس

سانتا ماریا دل فیوره فلورانس Piazzale-Michelangelo-View-of-Florence میدان بزرگ میکل‌آنژ (Piazzale Michelangelo) تنها مکان مناسب برای تماشای چشم‌انداز بی‌نظیر شهر فلورانس نیست و برج کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره (Santa Maria del Fiore) نیز چشم‌اندازی غیرقابل‌باور و شگفت‌انگیز به تمام شهر دارد.

ریودوژانیرو

christ-the-redeemer-view-of-rio-rio-de-janeiro-brazil-1692767526

مجسمه بزرگ مسیح در ریودوژانیرو، خود یکی از جاذبه‌های گردشگری جهانی است و علاوه بر این چشم‌اندازی بی‌نظیر به شهر دارد. گزینه بهتر برای تماشای بدون مزاحمت تمام شهر، مسیر کوه‌پیمایی کوه دو برادر (Dois Irmãos – دوئیز ایرمائوس) است که زیاد طولانی نیست ولی شیب تندی دارد. البته به‌محض اینکه به بالای کوه برسید، با دیدن زیبایی چشم‌انداز آن خستگی را فراموش می‌کنید.

لاس‌وگاس

برج ماندالی لاس‌وگاس vegas-2 اگر می‌خواهید به‌دوراز هیاهو و در آرامش به تماشای زیبایی‌های لاس‌وگاس بنشینید، از رفتن به برج مشهور و پربازدید استراتوسفر (Stratosphere) چشم‌پوشی کنید و سری به تالار انحصاری مؤسسان در بالای برج ماندالی بی (Mandalay Bay) بزنید. البته برای استفاده از چشم‌انداز بی‌نظیر این محل باید وقت قبلی بگیرید.

برلین

ولت‌بالن برلین 

تماشای برلین از بالای برج تلویزیون فرنزی‌تورم (Fernsehturm) بسیار لذت‌بخش ولی مستلزم ایستادن در صفی طولانی است. به‌جای این کار می‌توانید پروازی تفریحی با ولت‌بالن (Weltballon) برلین‌ داشته باشید که یکی از بزرگ‌ترین بالن‌های هلیومی دنیاست و با صعود به ارتفاع ۱۵۰ متری، چشم‌اندازی کامل و منحصربه‌فرد در اختیار شما می‌گذارد.

هنگ‌کنگ

 رستوران اوزون هنگ‌کنگ RCHKKOW_00090_1280x900

رستوران اوزون (Ozone) در هتل ریتز کارلتون هنگ‌کنگ، مرتفع‌ترین رستوران دنیا به شمار می‌آید و خود هتل نیز یکی از بهترین هتل های جهان است. این رستوران با ارتفاع ۴۹۰ متر و چشم‌انداز ۲۷۰ درجه‌ای به شهر، بهترین محل برای لذت بردن از تماشای جذابیت‌های هنگ‌کنگ است.

لندن

تاور بریج لندن london-olympics-2012-tower-bridge-london-bridge-pictures2 بازدید از آسمان‌خراش شارد (Shard)- مرتفع‌ترین ساختمان لندن- و لذت بردن از چشم‌انداز بی‌نظیر آن حدود ۳۶ یورو هزینه دارد، در حالی که تنها با پرداخت ۱۱ یورو می‌توانید به تاور بریج (Tower Bridge) بروید و علاوه بر لذت بردن از بازدید مشهورترین نماد لندن، تمام شهر را به‌خوبی مشاهده کنید.

اکلند، نیوزیلند

کوه ادن نیوزیلند brisbane-skytower برج اسکای (Sky) بلندترین ساختمان کشور نیوزیلند است و امکانات تفریحی زیادی برای گردشگران دارد از جمله سکوی مخصوص تماشای شهر، بانجی جامپینگ و رستوران‌های لوکس. ولی اگر به‌دنبال محلی برای بازدید بدون پرداخت هزینه و اتلاف وقت هستید، کوه ادن (Eden) که یک آتش‌فشان خاموش و مرتفع‌ترین جاذبه‌ی طبیعی اکلند است، انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

استانبول

رستوران 360 استانبول image13 هتل‌های چهارفصل حاشیه‌ی تنگه‌ی بسفر، بدیهی‌ترین انتخاب برای اقامت لوکس و لذت بردن از مناظر بی‌نظیر بسفر هستند. ولی برای تماشای کامل استانبول، رستوران 360 با چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه (دلیل نام‌گذاری) به سراسر شهر و تنگه‌ی بسفر، بهترین انتخاب ممکن است.

تایپه، تایوان

تله‌کابین ماکونگ تایپه maokong-cable-car_01 تا چندی پیش برج تایپه ۱۰۱، مرتفع‌ترین ساختمان دنیا بود و هنوز هم محوطه‌ای که برای تماشای شهر در طبقه‌ی ۹۱ این برج ساخته شده، بهترین نقطه برای دیدن زیبایی‌های تایپه است. البته تماشای شهر سوار بر تله‌کابین ماکونگ (Maokong Gondola) نیز تقریبا به همان اندازه جذابیت دارد. ماکونگ حدود ۴.۵ کیلومتر طول و ۶ ایستگاه دارد که هرکدام از چشم‌اندازی خاص و منحصربه‌فرد به طبیعت زیبا و چشم‌نواز اطراف تایپه برخوردارند. منبع : Business Insider

مطالب مرتبط:

دیدگاه