۴ میلیون نفر در رویداد هفته فرهنگی تهران مسکو شرکت می‌کنند

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰
۴ میلیون نفر در رویداد هفته فرهنگی تهران مسکو شرکت می‌کنند

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران در تشریح برنامه‌های ایران به‌عنوان مهمان ویژه نمایشگاه امسال کتاب مسکو، پیش‌بینی کرد که ۴ میلیون نفر از ۶۵ کشور دنیا از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کنند.

به گفته‌ی رضا ملکی، رایزن فرهنگی ایران در مسکو، کتاب ارزشمندترین محصول فرهنگی برای انتقال فرهنگ یک ملت است و به‌خوبی می‌تواند فرهنگ و هویت ملت‌ها را انتقال دهد و به همین دلیل نمایشگاه کتاب به‌شدت اهمیت می‌یابد و کتاب محصول مناسبی برای انتقال فرهنگ در میان جوامع و ملت‌ها است و به همین خاطر نمایشگاه‌های کتاب اهمیت پیدا می‌کنند. رایزن فرهنگی ایران در مسکو تاکید کرد:

مهمان ویژه شدن ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب مسکو، اراده دو دولت را علاوه بر ارتباط‌های سیاسی و اقتصادی، در فرهنگ نیز نشان می‌دهد و این اتفاق باعث تقویت ارتباطات فرهنگی خواهد شد.

امیرمسعود شهرام‌نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز گفت:

در این نمایشگاه ۳ اثر خاص معرفی می‌شود؛ یکی کتاب سیدمهدی شجاعی با عنوان «دموکراسی و دموغراضه». کتاب دوم او که به روسی ترجمه شده و در نمایشگاه از آن رونمایی می‌شود، «طوفان دیگری در راه است» خواهد بود و کتاب سوم هم «شما که غریبه نیستید» اثر هوشنگ مرادی کرمانی است که از چهره‌های ماندگار و معاصر ایران است.

بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو از امروز ۱۱ شهریور آغاز به کار می‌کند و تا ۱۵ شهریورماه در محل پارک «ودن خواه» این شهر دایر خواهد بود. کشورمان مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب مسکو است. منبع: خبرگزاری مهر  

عکس کاور از خبرگزاری تسنیم (عکاس: نامشخص)

مطالب مرتبط:

دیدگاه