یوزپرواز یوز ایرانی

مینا داودی
مینا داودی سه شنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۵
یوزپرواز یوز ایرانی

مدیرعامل انجمن یوزپلنگ ایرانی از پرواز نخستین هواپیمای منقش به تصویر یوزپلنگ ایرانی در آسمان کشور خبر داد.

مرتضی اسلامی گفت:

این اقدام با همکاری این انجمن و یک شرکت هواپیمایی انجام شد.

وی افزود:

همکاری انجمن یوزپلنگ ایرانی و شرکت هواپیمایی معراج از زمستان سال گذشته آغاز شد و تاکنون فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی مشترک زیادی انجام شده است.

همچنین پیشتر تصویر یوزپلنگ ایرانی به‌عنوان یکی از گونه های حیوانی در خطر انقراض و برای جلب توجه جهانیان، بر پیراهن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نقش بسته بود. وی اظهار کرد:

در ادامه این همکاری ازسوی شرکت هواپیمایی معراج پیشنهاد شد که تصویر یوزپلنگ آسیایی بر بدنه یکی از هواپیماهای این شرکت نقاشی شود که بعد از انجام اقدامات لازم، این کار انجام شد.

اسلامی ادامه داد:

یکشنبه ۲۲ شهریور هواپیمای Airbus a۳۲۰ متعلق به شرکت هواپیمایی معراج با تصویر یوزپلنگ ایرانی تهران را به مقصد مشهد ترک کرد و قرار است از این پس این هواپیما با این تصویر در آسمان کشور دیده شود.

وی افزود:

در راستای همکاری انجمن یوزپلنگ ایرانی و شرکت هواپیمایی معراج بروشورهایی با اطلاعاتی از یوزپلنگ ایرانی تهیه شد که در یک تا دو روز آینده در پروازهای این شرکت میان مسافران توزیع می‌شود.

اسلامی تاکید کرد:

قطعا اجرای چنین برنامه‌های فرهنگی و آموزشی نقش بسزایی در حفاظت از یوزپلنگ ایرانی که گونه ای در خطر انقراض است خواهد داشت.

مدیر عامل انجمن یوزپلنگ ایرانی گفت:

همکاری انجمن با شرکت هواپیمایی معراج همچنان ادامه دارد و قرار است در این همکاری اقدامات فرهنگی و آموزشی گسترده‌ای صورت گیرد.

یوزپلنگ آسیایی گونه ای در خطر انقراض است که فقط در ایران وجود دارد و بنابر آخرین آمار اعلام شده اکنون حدود ۵۰ قلاده یوزپلنگ آسیایی در کشور وجود دارد، از آنجا که این یوزپلنگ فقط در ایران زندگی می‌کند ازاین‌رو به آن یوزپلنگ ایرانی هم می گویند. منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه