برگزاری جشنواره ملی گردشگری ناصرخسرو

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۵
برگزاری جشنواره ملی گردشگری ناصرخسرو

۲۴ آذرماه امسال جشنواره ملی گردشگری ناصرخسرو  به همت دانشگاه علم و فرهنگ و با همکاری انجمن علمی گردشگری ایران برگزار می‌شود.

به گفته‌ی دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو، ريیس جشنواره ملی گردشگری ناصرخسرو، خوشبختانه امروزه در کشور ما گردشگری مورد توجه بسیاری قرار گرفته و در اکثر مراجع تصمیم گیری و برنامه‌ریزی کلان کشور، رویکرد بسیار مثبتی نسبت به این موضوع وجود دارد. رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت:

در حال حاضر گردشگری جایگاه ویژه‌ای در اکثر سندهای برنامه‌ریزی کشور دارد و با فضای بین المللی که کشور در آن قرارگرفته پیش‌بینی می‌شود درآینده‌ای بسیار نزدیک با موج شدید تقاضای گردشگران برای ورود به ایران و همچنین سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری کشور مواجه شویم.

ایمانی تصریح کرد:

امروزه در ادبیات بین المللی طرفداران گردشگری تاکید فراوان بر گردشگری پایدار دارند و در کشور ما نیز باید گردشگری برمبنای توسعه پایدار باشد. چراکه زمانی گردشگری معنا می گیرد که بر پایه علمی استوار باشد و تمامی مراحل توسعه گردشگری با مطالعات علمی و حضور دانشمندان این حوزه پایه محکم تری داشته باشد.

ريیس جشنواره ملی گردشگری ناصر خسرو تاکید کرد:

در چند سال اخیر محققان، دانشجویان و استادان ما با رویکرد جدی تری نسبت به گردشگری روی آورده‌اند و علاقه‌مندی بیشتری به این حوزه نشان داده‌اند. همچنین در بسیاری از دانشگاه ها استادان ودانشجویان بسیاری در رشته گردشگری مشغول به  فعالیت هستند.

وی افزود:

در نهایت به‌منظور نمایش اهمیت اتکای علمی به گردشگری و تشویق محققان و دست اندرکاران صنعت گردشگری به مطالعات علمی، اولین جشنواره ملی ناصر خسرو را در حیطه گردشگری  طراحی کردیم.

ایمانی خوشخو گفت:

این جشنواره با هدف تشویق محققان، پژوهشگران و دانشگاهیانی که در تولید مقاله، نشر کتاب و ارائه ایده های برتر  فعال هستند و دانشجویانی که به رتبه های بالایی در حیطه گردشگری دست یافته‌اند، شکل گرفته است.

ريیس جشنواره ملی ناصرخسرو در پایان عنوان کرد:

در صورت برگزاری مناسب این جشنواره در سال‌های بعد نیز می‌توان آن را ادامه داد. به‌خصوص اینکه این جشنواره می‌تواند یک اساس و پایه خوب برای ترویج گردشگری علمی و توسعه علمی گردشگری کشور باشد.

نخستين جشنواره ملي گردشگري ناصرخسرو در تاریخ ۲۴ آذرماه امسال هم‌زمان با هفته پژوهش برگزار خواهد شد. کتب برتر، مقالات برتر،پایان نامه‌ها، طرح‌های مطالعاتی برگزیده، پژوهش، ایده‌های نو و خلاق و همچنین طرح هایی که مربوط به کارآفرینی در گردشگری است می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه