کلمات و عبارت‌های کاربردی زبان روسی برای گردشگران

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰
کلمات و عبارت‌های کاربردی زبان روسی برای گردشگران

همیشه در مسافرت به کشورهای خارجی، آگاهی مقدماتی در مورد زبان مقصد، نشانه‌ی توجه به فرهنگ و ارزش‌های کشور میزبان است و این اصل در مورد زبان روسی نیز صدق می‌کند. کشور روسیه با جاذبه‌هایی مثل کاخ کرملین و کلیسای جامع سنت باسیل و همین طور نزدیک بودن به ایران، مقصد مناسبی برای گردشگری است و آشنایی با کلمات و عبارت‌های کاربردی زبان رسمی آن می‌تواند مفید باشد. با کجارو همراه باشید.

تلفظ زبان روسی پیچیدگی‌های زیادی دارد ولی دیدن زیبایی‌ها و همین طور آشنایی با تاریخ و فرهنگ غنی کشور روسیه می‌تواند انگیزه‌ای برای غلبه بر این مشکلات باشد. تسلط کامل بر زبان روسی به تمرین و پشتکار زیادی نیاز دارد ولی به خاطر سپردن یک سری کلمات و عبارت‌های کاربردی و ابتدایی، چندان سخت نیست و علاوه بر این در سفر به روسیه بسیار کارگشا و مفید خواهد بود. به‌عنوان یک گردشگر هرچه با زبان و جنبه‌های فرهنگی کشور مقصد آشنایی بیشتری داشته باشید، از استقبال بیشتری در بین مردم آن کشور برخوردار خواهیدبود.

نکات مهم:

·مانند بقیه‌ی زبان‌ها، در زبان روسی نیز لحن صحبت، ماهیت خوشامدگویی و تعارف‌های اولیه را مشخص می‌کند. در این زبان هنگام گفت‌وگو با غریبه‌ها، افراد ارشد در سلسله‌مراتب اداری یا اجتماعی و بزرگ‌ترها از لحن رسمی استفاده می‌شود و در گفتگوهای دوستانه با افراد هم‌رده و دوستان لحن غیررسمی به کار می‌رود.

·زبان روسی مملو از حروف بی‌صدا و صامت است که به شکلی خاص (از بین زبان و سقف دهان) تلفظ می‌شوند.

·حرف g در زبان روسی همیشه گ تلفظ می‌شود.

 کلمات پایه

زبان روسی 1

خوشامدگویی و تعارف

زبان روسی 2

عبارات کاربردی اصلی

زبان روسی 3

گفت‌وگو در مورد آدرس

زبان روسی 4  

با توجه به رشد اپلیکیشن‌های هوشمند دیکشنری و آموزش زبان، امروزه در سراسر دنیا دسترسی به کلمات موردنیاز در هر زبانی امکان‌پذیر است. علاوه بر این با توسعه و همه‌گیر شدن زبان انگلیسی، آشنایی مقدماتی با این زبان برقراری ارتباط در تقریبا همه جای دنیا را میسر می‌کند. ولی بااین‌وجود آشنایی با زبان رسمی کشور مقصد و تلاش برای استفاده از آن در مسافرت، بهترین راه برای برقراری یک رابطه دوستانه و جلب نظر مثبت شهروندان آن کشور است. منبع : Buzzle

عکس کاور از وب‌سایت fairplanet.org (عکاس: نامشخص)

مطالب مرتبط:

دیدگاه