درباره پرواز فرست کلاس بیشتر بدانیم

سعیده واقعی
سعیده واقعی جمعه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
درباره پرواز فرست کلاس بیشتر بدانیم

فرست کلاس بالاترین و گران‌ترین کلاس ممکن در سفر محسوب می‌شود که به نسبت دیگر صندلی‌ها از فضای آزاد جلوی پا، راحتی و حریم شخصی بیشتر برخوردار است.

بخش قابل‌توجهی از درآمد شرکت‌های هواپیمایی از مشتریان فرست کلاس تأمین می‌شود. این بخش که بهترین امکانات از قبیل صندلی‌های راحت و اتوماتیک، اتاقک خصوصی و انواعی از دیگر امکانات رفاهی از قبیل غذای عالی، اینترنت و وسایل الکترونیک را ارائه می‎هد، گران‌ترین کلاس پروازی محسوب می‌شود. البته با توجه به بالا بودن هزینه‌های این کلاس پروازی بهتر است مسافران پیش از اقدام برای خرید بلیط هواپیما اطلاعات کافی در خصوص امکانات ارائه شده و توجیه چنین انتخابی کسب کنید. 

فرست کلاس

مواردی که پیش از رزرو پرواز فرست کلاس باید در نظر داشته باشید!

پروازتان چقدر طول می‌کشد؟

اگر پرواز شما فقط دو ساعت زمان می‌برد، بهتر است به فکر صرفه‎جویی در هزینه‌ باشید و همین پول را در جایی دیگر از سفر خود هزینه کنید که از آن لذت بیشتری خواهید برد. برای مثال، گردش یا تور یک روزه‌ی ویژه با راهنما. همچنین، در پروازهای کوتاه‌مدت خواهید دید که برخی از شرکت‌های هواپیمایی در محدوده کلاس‌های پروازی تجاری و فرست کلاس هیچ امکانات خاصی برای شما ندارند.

با چه شرکتی پرواز می‌کنید؟

انتخاب شرکت تفاوت بسیاری ایجاد می‌کند. در اینجا کمی آگاهی قبلی لازم است. ابتدا نظرات درباره‌ی خدمات فرست کلاس شرکت‌های مختلف را مطالعه کنید. ببینید هر شرکت چه نوع سرویسی ارائه می‌دهد، آیا هتل غذا و نوشیدنی در کنار سایر امکانات به شما ارائه می‌دهد؟ 

فرست کلاس

با چه هواپیمایی پرواز می‌کنید؟

این مورد خیلی مهم است! اگر هواپیما قدیمی باشد امکانات فرست کلاس نیز طبیعتاً کمتر است، حتی ممکن است غیر از صندلی‌های ویژه تفاوتی دیگر دیده نشود. هواپیماهای قدیمی صندلی‌های بزرگتری دارند، اما تجربه‌ی فرست کلاس در همه شرکت‌های هواپیمایی یکسان نبوده و با هر سبک هواپیما تغییر می‌کند. در بعضی پروازها شاهد لیوان‌های پلاستیکی، نبود وعده غذایی یا ارائه‌ تنها یک بسته اسنک سرد و ردیف صندلی‌های تکی برای زوج‌ها بوده‌ایم. 

پروازهای بین‌المللی

در بیشتر پروازهای بین‌المللی با کلاس پروازی فرست یا تجاری به اروپا، آسیا یا دیگر مکان‌های دور و مقاصد نسبتا ناشناخته گاهی تجربه پرواز از تجربه‌ی اقامت در هتل بسیار جذاب‌تر خواهد بود. برای مثال، بعضی از امکاناتی که این پروازها ارائه می‌دهند شامل صندلی‌های کاملا تاشو است که به تخت تبدیل می‌شوند. انواعی از فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی؛ غذاهای بی‌نظیر، نوشیدنی‌های تازه، بیسکوییت‌های داغ یا نان و شیرینی‌های کاملا تازه؛ لباس راحتی و خواب؛ سرویس‌های بهداشتی و... از جمله سایر امکانات پروازهای فرست کلاس است.

فرست کلاس

پیش از صرف هزینه‌های اضافی برای پرواز فرست کلاس، برنامه‌ریزی کنید

صرف‌نظر از ارائه‎‌ بهترین سرویس در هر کلاس پروازی، گاهی اصلاً شما نیازی به چنین امکاناتی ندارید و هزینه کردن برای این امکانات غیرضروری است. برخی از شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی امکانات اضافی از قبیل انواع نوشیدنی برای همه مسافران در نظر گرفته و اگر نگوییم همه، حتی باز هم بیشتر شرکت‌ها چندین وعده غذا به مسافران ارائه می‌دهند.   

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از شرکت‌های هواپیمایی داخلی یا خارجی را دارید، می‌توانید از طریق موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع honeymoons

دیدگاه