سفر به سه کشور ناشناخته اروپایی؛ قسمت سوم: سن مارینو

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰
سفر به سه کشور ناشناخته اروپایی؛ قسمت سوم: سن مارینو
سن مارینو، قدیمی‌ترین جمهوری در جهان، جاذبه‌های زیادی برای گردشگران کشور های گوناگون دارد. قلعه‌ها و کلیساهای قدیمی، موزه‌ها و کتابخانه‌ها، مجموعه‌های هنری، باغ‌های گیاه‌شناسی و مراکز خرید بزرگ، این کشور را به یکی از کشور‌های محبوب گردشگران تبدیل کرده‌است. با وجود مساحت کم ( در حدود ۲۴ مایل مربع )، هزاران گردشگر برای دیدن سن مارینو به این منطقه هجوم می‌آورند. برای آشنایی بیشتر با این کشور کوچک اروپایی، کجارو را همراهی کنید.
علاقه مندان به معماری قطعاً از دیدن مناظر جذابی که در این کشور وجود دارد لذت خواهند برد مناظر و بناهایی که از میان آنها می‌توان قلعه‌ی La Rocca متعلق به قرن یازدهم، Basilica del Santo که در قرن نوزدهم ساخته شده و موزه‌ی ایالتی سن مارینو را نام برد که مجموعه‌ای عظیم از آثار هنری گذشتگان را گردآوری کرده‌است. سن مارینوفراموش نکنید که اقامت در هتل‌های بی‌نظیر این منطقه و استفاده از امکانات و تسهیلات بی‌نقص آنها سفرتان را دلپذیر‌تر و به یاد‌ماندنی‌تر می‌کند. اسم این کشور برگرفته از افسانه‌ی تشکیل این جمهوری توسط سنت مارینوس در سال ۳۰۱ بعد از میلاد است. سن مارینو در هر جای این وسعت ۶۱ کیلومتر مربعی که قرار بگیرید، چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای پیش رویتان خواهید دید. اما بهترین مکان برای دیدن مناظر اطراف برج سستا (Cesta) است. گرچه این کشور مساحت کمی دارد، اما نشانه‌های تاریخ و هنر را در گوشه گوشه‌ی آن می‌توان مشاهده کرد. صنایع دستی و سوغاتی‌های بی‌نظیر، تجربه‌ی خرید لذت‌بخشی را برایتان فراهم می‌کنند. اهالی سن مارینو به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند.

جغرافیا و آب و‌هوای سن مارینو

سن مارینو سن مارینو در زمستان هوای معتدلی دارد و در تابستان گاهی باران می‌بارد. کوه‌های کمی در اطراف شهر دیده می‌شود و در کنار دریا واقع شده‌است. سن مارینو کشور کوچکی است که از طرف شمال و شرق توسط  Emilia-Romagna و از طرف جنوب و غرب توسط  Marche احاطه شده‌است. مناظر اطرافش را بیشتر تپه‌های سرسبز تشکیل می‌دهد.

اقامت در سن مارینو

سن مارینو هتل‌های مجهز متعددی در سن مارینو وجود دارد که می‌توانید دوران اقامتتان در این کشور کوچک و زیبا را در آنها طی کنید.

جاذبه های گردشگری سن مارینو

سن مارینو کلیسای سن مارینو در این کشور می‌توانید از کلیساهای متعدد آن  بازدید کنید یکی از آنها کلیسای سن مارینو و دیگری  کلیسای Cappucin Friars است. قلعه‌ها سن مارینو از سه قلعه‌ی سن مارینو دیدن کنید: Guaita مربوط به قرن یازدهم، Montale و Cesta مربوط به قرن سیزدهم ، عمارتی در صخره‌های باستانی در بلندترین نقطه‌ی کوه تیتانو (Titano). از جنگل‌های معطر کاج، مزرعه‌ها و آبراه‌های این منطقه که برای سوارکاری، ماهیگیری و پیاده‌روی مناسب هستند،  دیدن کنید. در دامنه‌های اطراف، نیز می‌توانید دوچرخه‌سواری در کوهستان را تجربه کنید. آب‌های نیلگون سواحل دریای آدریاتیک (Adriatic) نیز بسیار دیدنی و چشم‌نواز است. سن مارینو قلعه‌ی مالاتستا (Malatesta) موزه‌ی سکه و تمبر درBorgo Maggiore موزه‌ی مهاجرت موزه‌ی سنت فرانسیس مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و عکس‌ها و آثار مجسمه‌سازی را می‌توانید در گالری هنر معاصر ببینید.

غذاها و نوشیدنی‌های محلی

لازانیا آشپزی ایتالیایی در این کشور رواج دارد. رستوران‌های زیادی نیز وجود دارند که غذای محلی سرو می کنند. غذاهایی مانند: تورتلینی، تالیاتله، لازانیا، راویولی و کانلونی (Tortellini, tagliatelle, lasagne, ravioli ,cannelloni) Passatelli ( نوعی آبگوشت) خرگوش کباب طعم‌دار شده با رازیانه کتلت گوشت گوساله اسکالوپ گوشت گوساله تارت سن مارینو و cacciatello ( دسری شبیه به کرم کارامل) برای سفر به سن مارینو برنامه‌ریزی کنید و از تعطیلاتتان لذت ببرید. منبع: Travel ViVi

مطالب مرتبط:

دیدگاه