سفر به پرجمعیت ترین کشور شرق قاره آسیا؛ چین

زهیر معصومیان
زهیر معصومیان جمعه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰
سفر به پرجمعیت ترین کشور شرق قاره آسیا؛ چین

کشورهای کمی در جهان وجود دارند که مانند چین فرهنگ متمایز و مجزایی داشته باشند. چین کشوری سرشار از تفاوت‌ها است، با وجود شهرهای بزرگ و در حال رشدی همچون پکن، شانگهای و هنگ کنگ، مناطق غربی این کشور، حالتی کاملا روستایی دارند. چین کشوری حد واسط بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است.

پیشرفت سریع کشور چین، توجه بسیاری از مردم کنجکاو سراسر جهان را به خود جذب کرده، پس زمان بسیار خوبی است تا اندکی با فرهنگ غنی و شگفت انگیز این کشور آشنا شویم.

راهنمای مقاصد سفر به چین

china (1)

هزینه‌های عادی و روزمره

اسکان

در اکثر شهرهای چین هزینه محل خواب از حدود شبی ۵-۶  دلار برای یک خوابگاه شروع می‌شود اما در پکن تا حدود ۲۰ دلار برای اتاقی خصوصی و ۳۰ دلار برای سوئیتی خصوصی می‌رسد. کرایه هتل‌ها از حدود شبی ۲۲ دلار برای اقامت با امکانات پایه شروع می‌شود که امکانات کمی دارد ولی به‌صرفه است. البته در هنگ‌کنگ قیمت‌ها کمی بالاتر است و از حدود شبی ۳۳ دلار برای یک اتاق شروع می‌شود.

غذا

غذا خوردن در رستوران‌های متوسط، هزینه‌ای حدود ۷ دلار خواهد داشت. غذایی ساده مثل رشته فرنگی (نودل) یا برخی غذاهای آماده، هزینه‌ی بسیار کمتری دارند. مواد غذایی ارزان و خوشمزه بسیار زیادی در چین وجود دارد (که در رستوران‌های "چینی" در امریکا یافت نمی‌شوند)، بنابراین شما هیچ مشکلی برای غذا خوردن نخواهید داشت. china (2)

حمل و نقل

درست است که چین کشوری بزرگ است، اما رفتن از مکانی به مکان دیگر آن، بسیار آسان و ارزان است. اتوبوس در چین محبوب‌ترین  وسیله سفر است و معمولا هزینه‌ای بین ۲۵-۵۰  دلار برای انتقال در داخل یک شهر دارد. هر ساعت سفر با اتوبوس‌های بین‌شهری هزینه‌ای حدود ۳ دلار دارد. شهرهای بزرگ چین نیز سیستم‌های زیرزمینی گسترده‌ای دارند که کمتر از ۱ دلار در هر سفر هزینه دارد. کرایه تاکسی‌ها از حدود ۱ دلار شروع می‌شود. china (3)

نکاتی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بهتر است شب سفر کنید و برای مسافرت سوار قطارهایی شوید که جای خواب دارند. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، از چند روز قبل بلیط رزرو کنید. اگر شما برای انتخاب نیاز به کمک دارید، برخی از ایستگاه‌ها دفاتر بلیط برای خارجی‌ها دارند. china (4)

سرگرمی‌ها و جاهای دیدنی

دیوار بزرگ چین

url سفر به چین، بدون بازدید از دیوار بزرگ چین، معنی و مفهوم ندارد. تورهای زیادی به بخش‌های مختلف دیوار چین وجود دارند، بنابراین با توجه به بودجه خود و اینکه کدام بخش را بیشتر دوست دارید دیدن کنید، تور مورد نظرتان را انتخاب کنید. برخی از تورها حتی بسته‌هایی چند روزه برای بازدید از کل دیوار چین، ارائه می‌دهند. به‌طور کلی، بازدید از مناظر دیدنی در چین مقرون به‌صرفه است. تنها برخی فعالیت‌های خاص، مانند بازدید از دیوار بزرگ چین با استانداردهای محلی (۵۰.۷ دلار بعلاوه ۱۶ دلار هزینه اختیاری برای تله کابین)، بسیار پرهزینه هستند. با این حال، گردش در اطراف شهرها و بازدید از بسیاری از معابد تاریخی چین، رایگان است. همچنین هزینه‌ها در هنگ کنگ با بازدید از موزه‌ها تا حدود ۱۰ دلار می‌شود. china (5)

میدان Tiananmen

شما بدون شک این میدان را در فیلم‌ها و تلویزیون دیده‌اید، اما تصور اندازه بزرگ این میدان تا زمانی که وسط آن قرار نگیرید، سخت است. مکان‌های زیادی در این میدان برای بازدید وجود دارند که شامل برج Tiananmen، تالار بزرگ مردم، بنای یادبود قهرمانان مردم، موزه ملی و Mao Zedong می‌شود. شما در این میدان اجازه فیلم‌برداری یا عکاسی نخواهید داشت. url

پکن

این شهر بسرعت در‌حال پیشرفت، دارای جمعیت ۲۲ میلیون نفری است. شما در پکن به غیر از میدان Tian'anmen، از شهر ممنوعه، مراکز خرید بی‌شمار، معبد بهشت و البته از دیوار بزرگ چین هم بازدید خواهید کرد. china (6)

هنگ کنگ

هنگ کنگ به‌خاطر اینکه به‌مدت ۹۹ سال تحت کنترل بریتانیا بوده، به‌راحتی شرق و غرب را به‌هم متصل می‌کند. در این کلان‌شهر شلوغ، ترکیبی از ساختمان‌های بلند با بازارهای خیابانی سنتی و معابد دینی دیده می‌شود. هنگ‌کنگ همچنین به‌خاطر جمعیت زیاد مهاجران، خرید خوب، شب‌های فوق‌العاده و مواد غذایی خوشمزه، به‌‌خود می بالد. 11111

شانگهای

شانگهای یکی دیگر از بزرگ‌ترین، شلوغ‌ترین و پربازدیدترین شهرهای کشور چین است. شانگهای شهری شلوغ و با تکنولوژی بالاست که امروزه به‌عنوان مرکز زیرساخت‌های تجارت مدرن در دنیا به‌حساب می‌آید. برای درک تاریخ تمدن کشور چین، حتما سری به این شهر قدیمی و به‌خصوص باغ‌های YuYuan بزنید. شانگهای شهری شلوغ است که روزانه در‌حال تغییر است. china (7)

Xian

شهر Xian که به Changan هم معروف است، بزرگترین شهر در شمال غربی کشور چین است و یکی از پایتخت‌های باستانی آن به شمار می‌رود. مطمئنا شما بازدید از ارتش Terracotta، دیوار شهر و معماری شگفت انگیز محله‌های مسلمانان را از دست نخواهید داد. 232

پرخوری در تغذیه

کشور چین بهشت عاشقان غذا است. غذاخوردن در اینجا قطعا بازگشت شما به خانه را به تعویق خواهد انداخت. در چنین کشور بزرگی، جای تعجب نیست که نواحی مختلف سبک آشپزی متفاوتی خواهند داشت. شما در سفر خود به چین، به‌آسانی می‌توانید از چهار سبک آشپزی چینی (کانتونی، پکنی، شانگهایی و سیچوانی) لذت ببرید. china (5)

سفر دریایی در رودخانه‌ی Li

برای لذت واقعی از زیبایی‌های طبیعی کشور چین، سفری دریایی در رودخانه لی داشته باشید. این مکان به‌عنوان یکی از ده "شگفتی آبی" برتر جهان توسط نشنال جئوگرافیک انتخاب شده است. این رودخانه ۲۷۲ مایل طول دارد و ده‌ها مکان در طول مسیر برای دیدن وجود دارد، مانند اسکله‌ی Zhujiang، Yangdi و Guilin.

بازدید از جنگجویان Terracotta

terra-cotta-soldiers-631.jpg__800x600_q85_crop ارتش Terracotta که در Xi’An قرار گرفته است به‌عنوان یک بنای تاریخی مربوط به اولین امپراتوری چین، Qin است. گفته می‌شود که "سربازان سنگی در اندازه‌های واقعی" نشان‌دهنده‌ی ارتش پیروز در چین است که نقش مهمی در تشکیل کشور چین ایفا کرده‌اند. صدها مجسمه در یک مکان، منظره‌ی شگفتی خلق می‌کند.

بازدید از شهر ممنوعه

این جاذبه معروف در پکن، از زمان سلسله مینگ تا سلسله چینگ کاخ سلطنتی بوده است. در حال حاضر موزه این کاخ آثار کشف شده از این دو سلسله را در خود نگه می‌دارد و محل مناسبی برای یادگیری در مورد تاریخ ژرف کشور چین است. china (8)

سفر به جاده ابریشم

تاریخچه‌ای بیش از ۲۰۰۰ سال، بازدید از این جاده را برای بازدیدکنندگان ضروری می‌کند. مکان‌های بسیاری در نقاط مختلف این جاده که در اصل از Chang’an به رم و ایتالیا می‌رسد، برای دیدن وجود دارد. طول کل این جاده بیش از ۲۴۰۰ مایل بوده که نیمی از آن در قلمرو کشور چین بوده است.

گشت و گذار در تبت

تبت همچنین به‌عنوان "بام جهان" شناخته می‌شود، این منطقه برای مسافران ماجراجو که به‌دنبال جاذبه‌های منحصر به‌فرد هستند بسیار مناسب است. در کوه‌های برفی گشت و گذار کنید و با آداب و رسوم عجیب و غریب و دین بودایی آن‌ها آشنا شوید. تبت گذشته جنجال برانگیزی داشته است، بنابراین عاقلانه است که در طول سفر خود بحثی از Dali Lama مطرح نکنید. برای بازدید از این منطقه شما نیاز به مجوز ویژه دارید. china (9)

نگاهی به کوه‌های Karst

این کوه‌ها که تصویرشان در پشت اسکناس ۲۰ یوانی وجود دارد منظره‌ی خیره‌کننده‌ای ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید در حین سفری با قایق از خلال رودخانه‌ی Li از نمایش خیره‌کننده‌ی این کوه‌ها لذت ببرید.

غارهای Mogao شهر دانهوانگ

این غارها همچنین به‌عنوان "غارهای هزار بودا" نیز شناخته می‌شوند، این غارها خانه‌ی بزرگترین، واضح‌ترین و غنی‌ترین هنر بودایی در جهان به شمار می‌روند - اولین غار در اینجا ۳۶۶ سال پس از میلاد حکاکی شده است. 15

کاخ Potala

این کاخ که در حال حاضر موزه است تا سال ۱۹۵۹ منزل Dalai Lama بوده و سالن‌ها، معابد و حیاط‌های بسیار زیاد این کاخ از چوب و سنگ ساخته شده است. منبع: Nomadic Matt

مطالب مرتبط:

دیدگاه