افرادی که سفر می‌کنند موفق‌ترند؛ بخوانید چرا!

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۱
افرادی که سفر می‌کنند موفق‌ترند؛ بخوانید چرا!
موفقیت در زندگی و کسب جایگاه بهتر در اجتماع خواسته‌ی همگان است. عده‌ای به این خواسته دست پیدا می‌کنند و عده‌ای هم از دستیابی به آن بازمی‌مانند. درک دلایل شکست یا موفقیت در زندگی بک بحث اجتماعی دیرینه به شمار می‌آید و از گذشته‌ی دور ذهن محققان را به خود اشتغال داده است.
1 - Travel  Successful بدون تردید سخت‌کوشی، تمرکز و انگیزه عوامل اصلی موفقیت در زندگی هستند، ولی دانستن زمان مناسب برای توقف روال عادی زندگی و رفتن به یک مسافرت روحیه‌بخش نیز تأثیر زیادی در موفقیت دارد. به دلایل متعدد، افرادی که علاقه‌ی زیادی به مسافرت دارند از شانس بیشتری برای موفقیت در زندگی برخوردار هستند. برای آشنایی با این دلایل با کجارو همراه باشید.

ترس از ناشناخته‌ها تمایل برای رسیدن به اهداف را تضعیف می‌کند.

مسافرت با کمک به تقویت مهارت‌های فردی به‌صورت طبیعی، باعث محکم‌تر شدن شخصیت افراد می‌شود. مسافرت زیاد، ما را از حاشیه‌ی امنیت خارج می‌کند و دنیایی جدید و مملو از تجربیات آموزنده پیش رویمان قرار می‌دهد. روبرو شدن مداوم با موقعیت‌های جدید و برخوردهای غیرمنتظره، به ما می‌آموزد که چگونه بر ترس از ناشناخته‌ها غلبه کرده و برای حل مشکلات به‌سرعت راهکارهای مؤثر پیدا کنیم. 2 - Travel  Successful در طول سفر یاد می‌گیریم که چگونه با چالش‌ها روبرو شده و در مقابل آن‌ها واکنش مناسب نشان دهیم. روبرو شدن مداوم با مشکلات غیرمنتظره، توانایی ما در پیدا کردن راه‌های خلاقانه برای هماهنگ شدن با محیط اطراف و استفاده‌ی مفید از منابع موجود را افزایش می‌دهد. همه‌ی این مهارت‌ها، ویژگی‌های اصلی موردنیاز برای پیشبرد کسب‌وکار و بروز خلاقیت و نوآوری هستند که موفقیت در زندگی ارتباط تنگاتنگی با این موارد دارد.

تجربه‌ی مسائل جدید، محدوده‌های زندگی را گسترش می‌دهد

زندگی بسیاری از ما در رفت‌وآمد مداوم از خانه به محل کار خلاصه می‌شود و بسیار راحت و بدون دغدغه است ولی گاهی متوقف کردن زندگی یکنواخت روزمره و روبرو شدن با شرایط ناآشنا و جدید می‌تواند الهام‌بخش و آموزنده باشد. 3 - Travel  Successful در حقیقت ایده‌های جدید براثر رودررو شدن با موقعیت‌های جدید به ذهن می‌رسند و استقبال از تجربیات متفاوت می‌تواند به تغییرات کلی در تمام جنبه‌های زندگی منجر شود.

مسافرت زاویه‌ی بهتری برای بررسی اهداف در زندگی فراهم می‌کند

اگر گاهی اوقات از کار و زندگی یکنواخت فاصله نگیریم، تمام تمرکز و توان ذهنی ما به رفع نیازهای فوری و بدون اهمیت زندگی روزمره معطوف می‌شود و دیگر نمی‌توانیم دیدگاه درستی نسبت به زندگی خود داشته باشیم. دور از شدن از این روزمرگی و سفر کردن، به ما این فرصت را می‌دهد که شرایط خود را از دیدگاه وسیع‌تری بررسی کرده و اولویت‌های حقیقی برای موفقیت در زندگی را شناسایی کنیم. 4 - Travel  Successful دور از شدن از زندگی روزمره به ما اجازه می‌دهد که به‌جای نگرانی برای حل مشکلات لحظه‌ای، بر اهداف اصلی در زندگی تمرکز کنیم و آمادگی بیشتری برای از پیش رو برداشتن موانع داشته باشیم. ممکن است نخواهیم در طول سفر به‌هیچ‌وجه در مورد مشکلات زندگی فکر کنیم ولی بعد گذراندن یک روز خوب همراه با گشت گذار در نقاط دیدنی، ذهن ما در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و وقت مناسبی است که فارغ از گرفتاری‌های روزانه و با دید باز به اهدافمان بیندیشیم. چنین شرایطی به‌راحتی می‌توانیم اولویت‌های اصلی برای موفقیت در زندگی را مشخص کرده و انگیزه‌هایمان را تقویت کند.

مسافرت باعث بهبود وضعیت جسمی می‌شود

انباشته شدن فشارهای فکری، خطر ابتلا به انواع بیماری را افزایش می‌دهد. بیماری و پایین بودن سطح سلامتی، تأثیر مخربی بر توانایی ما در پیگیری اهداف حرفه‌ای و غلبه بر مشکلات زندگی دارد. مسافرت، باعث کاهش اضطراب و بهبود وضعیت سوخت‌وساز بدن می‌شود. 5 - Travel  Successful مسافرت و کشف زیبایی‌های طبیعت در کنار تأثیر مستقیم بر افزایش سلامتی، در درازمدت خلاقیت و سازندگی ما را افزایش می‌دهد و با تجدیدقوای ذهنی و القای مثبت اندیشی راه موفقیت در زندگی را هموار می‌کند.

آشنایی با افراد جدید در طول سفر باعث شکوفایی کسب‌وکار می‌شود

حتی اگر مسافرت به دلایل کاری باشد، باز هم در موفقیت بیشتر تأثیرگذار است. در طول سفر می‌توان با تجار محلی موفق و افرادی با روابط مؤثر و نفوذ سیاسی آشنا شد. برقراری رابطه‌ی کاری با این افراد و ایجاد شبکه‌های بین‌المللی تجاری با استفاده از نفوذ آن‌ها، راهی بسیار مؤثر و حتی مرسوم برای توسعه‌ی کسب‌وکار است. 6 - Travel Successful در بسیاری از کشورها مثل ترکیه، آشنایی مستقیم و داشتن رابطه‌ی دوستانه با تجار محلی عامل مهمی در برقراری رابطه‌ی کاری و عقد قراردادهای تجاری است. تعداد زیادی از شرکت‌های بین‌المللی بزرگ، در ابتدا کسب‌وکارهای کوچک محلی بودند که با گسترش کار خود به خارج از مرزها و ایجاد شبکه‌های تجاری به موقعیت کنونی دست پیدا کرده‌اند.

مسافرت باعث داشتن دیدگاه بهتری نسبت به دنیای اطراف می‌شود.

بخش جدانشدنی مسافرت، کسب تجربه و آموختن است. دنیا وسعت زیادی دارد و فرصت‌ها و تجربیاتی که با گشت‌وگذار در آن به دست می‌آید نیز بی‌شمار هستند. در طول مسافرت، افراد به‌دفعات شخصیت حقیقی خود را بروز می‌دهند و استعدادها و توانایی‌های خود را کشف می‌کنند. 8 - Travel Successful هر سفر به معنای درسی جدید از زندگی است و هرچه بیشتر انجام شود، امکان موفقیت در زندگی افزایش می‌یابد. منبع : Huffington Post

مطالب مرتبط:

دیدگاه